Тренінг "Як залагодити конфлікт"

Про матеріал
Тренінг допомагає виробити навички мирної поведінки при виникненні конфліктних ситуацій серед однолітків, сприяє формуванню соціальної та комунікативної компетентностей. Матеріал тренінгу супроводжує презентація.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як залагодити конфлікт

Номер слайду 2

Актуалізація теми. Як ви гадаєте, як уміння слухати та дотримуватися правил допомагає уникати суперечок і конфліктів?

Номер слайду 3

Асоціативний кущ. КОНФЛІКТ

Номер слайду 4

Вправа «Знищуємо конфлікт»

Номер слайду 5

Аналіз ситуаціїЗапитання для обговорення: Який конфлікт виник у віслюків?Який вихід із ситуації вони знайшли?Що відчували віслюки на початку конфлікту, а що — після його завершення?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Мозковий штурм«Причини виникнення конфлікту»Чому, на вашу думку, між дітьми виникають конфлікти?

Номер слайду 8

Аналіз ситуацій Перегляньте інсценізацію казки Костянтина Ушинського «Два козлики». Запитання для обговорення: Чому виник конфлікт між козликами?

Номер слайду 9

Перегляд мультфільму «Міст»

Номер слайду 10

Запитання для обговорення: Як поводилися Лось і Ведмідь на мосту? До чого це призвело? Як вчинили Зайчик і Єнот? Наведіть приклади подібних ситуацій із нашого життя.

Номер слайду 11

Пісенька Кота Леопольда

Номер слайду 12

Запитання для обговорення: Як поводили себе миші? Як вони обзивали Кота Леопольда?Чи справді кіт боявся мишей?Що він їм постійно казав?

Номер слайду 13

Виконайте завдання у групі, записуючи правила мирного розв’язання конфліктів Кота Леопольда. Вправа «Правила кота Леопольда»

Номер слайду 14

Правила Кота Леопольда. Постав себе на місце іншого Обстоюй свою думку тактовно Дискутуй словами, а не кулаками Прагни враховувати інтереси кожного. Будь справедливим, готовим визнати правоту іншого. Шукай кращі аргументи

Номер слайду 15

Висновки. Конфлікт – суперечності, які можуть виникати між людьми. У конфлікті слід шукати рішення, яке прийнятне для всіх. Щоб мирно розв'язувати конфлікти, треба вміти поступатися. Називай людей на імя. Обзивання породжують конфлікти.

Номер слайду 16

Завершення тренінгу. Вправа «Простягни долоньку дружби»

Перегляд файлу

Тренінг «Як залагодити конфлікт» 

Мета: Виробити навички мирної поведінки при виникненні конфліктних ситуацій, висловлювати свої думки.

Обладнання: демонстраційний - презентація «Як залагодити конфлікт», дошка або фліпчарт, проектор, комп’ютер, кошик та скринька, зображення сонечка; роздатковий – аркуші із завданнями, різнокольорові олівці, фломастери, долоні різнокольорові.

Стартові завдання

1. Зворотній звязок  (слайд 1):

- Пригадайте, про що ми вели мову на попередньому тренінгу? (правила класу)

- Чи готові доповнити ще правила?

2. Актуалізація теми: (слайд 2)

- Висловіть свої думки, а як дотримання правил допомагає уникати суперечок і конфліктів?

Вчитель підводить до висновку, що правила допомагають краще розуміти один одного.

- Отже, сьогодні ми опануємо секрети,  як запобігати конфліктам та мирно вирішувати їх.

3. Вправа «Асоціативний кущ»: (слайд 3)

-Діти, обєднайтеся у групи ті, хто народився взимку, навесні, влітку та восени.

- Народжується дитина будь-якої пори року, народжується новий день із сходу сонця. А як народжується конфлікт? Що стає причиною? Позначте на аркушах асоціації, які у вас виникли від слова «конфлікт»?

(Діти представляють свою роботу )

Вчитель підсумовує, що виникаючі суперечності між людьми (рідними, близькими, друзями, знайомими та незнайомими) називають конфліктом.

4. Вправа на зняття емоційної напруженості «Знищуємо конфлікт» (слайд 4)

- На аркуші зобразіть, як ви уявляєте конфлікт, якого він кольору.

(Діти висловлюють за бажанням свої думки)

- А тепер будь – яким чином знищіть свій конфлікт: розірвати, зімяти, скласти, тощо. 

- Погляньте, ось саме так виглядає, мабуть душа та настрій людей, між якими виник конфлікт. Конфлікт зник? Правильно, ні. Він трансформувався, став мати інший вигляд, але не зник. Зберіть у кошик конфлікти.

- Друзі, які пропозиції щодо знищення наших конфліктів?

Аналіз ситуацій: (слайд 5)

1. Складання та аналіз твору «Кмітливі віслюки»

- Розгляньте малюнки на екрані та складемо розповідь. Учні дають відповіді на питання. Приходять до висновку: треба шукати рішення, прийнятне для всіх.

2. Перегляд та аналіз мультфільму «Мудрі казки» (слайд 6)

https://www.youtube.com/watch?v=Herxrktu4hk

- Поділіться своїми думками, чому виник конфлікт між білочкою і зайчиком?

(непоступливість, образи)

3. Вправа «Мозковий штурм». (слайд 7)

Причини виникнення конфлікту:

- Чому, на вашу думку, між дітьми виникають конфлікти?

(Учитель фіксує відповіді на дошці або фліпчарті)

4. Інсценізація казки К. Ушинського «Два козлики» (слайд 8)

- Чому виник конфлікт між козликами?

5.  Перегляд  мультфільму «Міст» (слайд 9) http://autta.org.ua/ua/materials/material/M-st/

Запитання для обговорення : (слайд 10)

  • Як поводилися Лось і Ведмідь на мосту?
  • До чого це призвело?
  • Як вчинили Зайчик і Єнот?
  • Наведіть приклади подібних ситуацій із нашого життя.

Підсумок: Щоб мирно розвязувати конфлікти, треба вміти поступатися.

Руханка «Від Кота Леопольда» (слайд 11)

- Кіт Леопольд дарує нам секрет уникнення конфліктів.

Діти виконують пісню та супроводжують танцювальними рухами.

https://www.youtube.com/watch?v=GH4NVRPHnkw

Запитання для обговорення: (слайд 12)

  • Як поводили  себе миші?
  • Як вони обзивали Кота Леопольда?
  • Чи справді кіт боявся мишей?
  • Що він їм постійно казав?

Гра «Доповни словом»:

- Леопольд завжди дотримується правил, які допомагають уладнати конфлікт. Я почну, а ви продовжіть:

  • Якщо ти завинив (завинила), попроси… (вибачення)
  • Завжди дотримуйся даного … (слова)
  • Звертайся до людей … (ввічливо)
  • Називай людей на їх власне…(імя)
  • Люби ближнього як самого… (себе).

Вправа «Правила Кота Леопольда»: (слайд 13)

- Обговоріть у групах правила розвязання конфліктів. Додайте свої правила, які допоможуть уладнати конфлікт. (групи презентують свої ідеї)

Зробимо висновки. (слайд 14)

Учитель пропонує правила уникнення конфліктів дівчаткам і хлопчикам. (слайд 15)

Підсумкова вправа «Долоньки дружби»: (слайд 16)

- У скриньці лежать різнокольорові долоньки. Оберіть долоньку.

Подайте сигнал нею, якщо ви згодні із висловами:

  • Я вмію розвязувати конфлікти
  • Я буду вчитися налагоджувати дружбу
  • Ця проблема конфліктів мене не стосується.

- Потріть долоньку об свої долоні, а тепер передайте її своєму товаришеві, супроводжуючи подякою або компліментом.

- А тепер створимо нашими долоньками- промінцями найгарячіше сонечко.

Тренінг завершують у колі словами: «Ми – промінці, що тягнуться до світла знань і доброти».

 

 

 

 

 

zip
Додано
17 лютого
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку