Тренінг з використанням творчості В.О.Сухомлинського

Про матеріал

Ознайомлення з різними видами роботи за творчістю В .Сухомлинського ;використання елементів мнемотехніки ..


Мета: ознайомити з різними видами роботи за творчістю В .Сухомлинського ;дати поняття ейдетики ;методи роботи за цією методикою,створити мікроклімат працездатності ,доброзичливості ,гарного настрою,плідної роботи.

Вправа «Народ скаже….

Мета: забезпечення конструктивної роботи групи. Опис вправи: щоб робота була ефективною,потрібно прийняти правила роботи групи.Вони сьогодні особливі ,зашифровані –кожному правилу відповідає українське прислів'я. Я зачитуватимуїх,а ви здогадайтеся.які правила тут зашифровано.

Українські народні прислів'я.

1.Вік живи-вік учись. 2.Язик свербить сказати,та треба мовчати. 3. Треба знати,що і де казати. 4.При роботі швидко час минає. 5.Не допікати іншим,бо знайдуться такі,що й тобі допечуть. 6.Розкажи другу-піде по кругу. 7.Можна й жартувати,можна й діло зробити.

Відповідні правила.

1.Будь відкритим до нових знань,ідей. 2.Не переривай іншого ,говори по черзі. 3.Не відхиляйся від теми обговорення. 4. Цінуй свій час і час кожного. 5. Не критикувати. 6.Дотримуйся конфіденційності. 7.Зберігай веселий настрій.

Післля того ,як довідалися про тему і правила роботи,пропоную вам написати очікування від сьогоднішньої зустрічі на символічних «зернятах»,якими буде засіяно «педагогічне поле» Адже,за словами Василя Сухомлинського, «щоб отримати результат у педагогічній роботі , необхідно мати зерна знань,зерна професійної майстерності»

Наприкінці нашої роботи ,шановні учасники,ми побачимо,чи «проросли наші зернята»,чи матиме наша сьогоднішня робота позитивний результат.Сподіваємось ,що всі очікування збудуться.

В.Сухомлинський велику увагу приділяв ознайомленню дітей з природою.Навіть створив «Школу під голубим небом» для розвитку моральних цінностей і правил поведінки відносно всього , що оточує дитину. Щоб відчути себе частинкою природи,ми з вами можемо , виконавши цю вправу. Створення мікроклімату працездатності. Вправа «Звуки рідного краю» Мета:зняття емоційного напруження ,створення відчуття групової підтримки , використання мовних та немовних засобів виразності в роботі. Опис вправи: Перед вами три символи :краплина,листочок ,насінина_- оберіть один із них,За допомогою мовних і немовних звуків відтворити фрагмент з довкілля: «У лісі-листочок», «У полі-насінина», «Біля водойми-краплинка»

Використовувати спадщину видатного педагога можна по- різному :читаючи твори,створюючи ілюстрації з природніх матеріалів та за допомогою нетрадиційних техніх мистецтва.відтворювати у сценках ,створюючи книгу добрих справ і т.д.

Особливістю його творчості і різних висловлювань є навчаюча мета, тому його поради завжди доречні. Так ,як у дітей дошкільного і молодшого шкільного віку більше розвинене образне мислення ,то вони швидше запамятовують інформацію , яку сприймають за допомогою ілюстрацій.

Завдяки тому,що на базі нашої школи діє творча група з ейдетики ,в якій беруть участь вчителі міста,можна безпосередньо краще ознайомити дітей з творчістю видатного педагога ,а особливо вивчити його основні заповіді за допомогою пікограм або малюнків.

Ейдетика — це можливість запам'ятовувати інформацію за допомогою образів. Це така собі ігрова система, яка опирається на властиве кожній людині вміння уявляти і фантазувати, і не тільки за допомогою зорових уявлень, а й відчуттів (тактильних, нюхових, смакових). Методи навчання в школі ейдетики (а таких вже багато) базуються на активізації уяви, фантазії, іграх, тобто на всьому тому, що так легко вдається дітям і чомусь так часто ігнорується дорослими. Основний принцип школи ейдетики: «Я хочу, я можу, я буду!». У таких школах дорослим і дітям пропонують запам'ятовувати весело, фантазуючи, створюючи смішні і незвичайні образи, які швидко запам'ятовуються і надовго залишаються в пам'яті. Ейдетика вчить правильно користуватися своєю пам'яттю, швидко згадувати і відтворювати необхідну інформацію, а це, безпосередньо, пов'язано з нашою уявою і фантазією.

Десять «Не можна» (За В.Сухомлинським) 1. Не можна ледарювати, коли всі працюють.

2. У світі є три речі, з яких ніколи не можна сміятися, - патріотизм, справжня любов до жінки і старість.

3 3. Не можна заходити в суперечку зі старшими.

4. Від своїх батьків ти не маєш права вимагати нічого.

5. Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі. 6. Не можна робити те, що осуджують старші.

7. Не можна залишати старшу рідну тобі людину одинокою, особливо матір, якщо в неї немає нікого, крім тебе.

8. Не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу і поради старших, не попрощавшись з ними. 9. Не можна сідати до столу, не запросивши старшого. 10. Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше, жінка.

Вправа «Відлуння очікування» Мета:підбиття підсумків ,активізація зворотнього зв'язку. Опис вправи. На нашій ниві наші зернята проросли в колоски .а це означає,що ми посадили їх у добру землю.Давайте пов'яжемо наші колоски у сніп ,якщо ваші очікування здійснилися,а якщо ні-то покладемо в мішок,як насіння для наступного засіву.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1.Вік живи-вік учись. 2.Язик свербить сказати,та треба мовчати. 3. Треба знати,що і де казати. 4.При роботі швидко час минає. 5.Не допікати іншим,бо знайдуться такі,що й тобі допечуть. 7.Можна й жартувати,можна й діло зробити. 1.Будь відкритим до нових знань,ідей. 2.Не переривай іншого ,говори по черзі. 3.Не відхиляйся від теми обговорення. 4. Цінуй свій час і час кожного. 6.Розкажи другу-піде по кругу. 5. Не критикувати. 6.Дотримуйся конфіденційності. 7.Зберігай веселий настрій.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

. .

Номер слайду 4

Номер слайду 5

1. Не можна ледарювати, коли всі працюють. 3 2. У світі є три речі, з яких ніколи не можна сміятися, - патріотизм, справжня любов до жінки і старість.

Номер слайду 6

3. Не можна заходити в суперечку зі старшими. 4. Від своїх батьків ти не маєш права вимагати нічого. 5. Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі.

Номер слайду 7

6. Не можна робити те, що осуджують старші. 7. Не можна залишати старшу рідну тобі людину одинокою, особливо матір, якщо в неї немає нікого, крім тебе. 8. Не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу і поради старших, не попрощавшись з ними.

Номер слайду 8

9. Не можна сідати до столу, не запросивши старшого. 10. Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше, жінка.

Номер слайду 9

ppt
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
2764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку