ТРЕНІНГ
“Запобігання та обмеження проявів агресивної поведінки”
Мета:
• розширити і поглибити суть понять «злість», «агресивність », «агресія», «насильство»; учні повинні засвоїти правила по попередженню та обмеженню агресивної поведінки;
• розвиток умінь аналізувати стан злості, агресивності та обмежування проявів агресивної поведінки;
• виховати толерантність, звичку в учнів уважно ставитися до товаришів, вміння бачити хиби у своїй поведінці і виправляти їх.
Форма проведення: тренінг.
Хід проведення.
І. Вступна частина (3-5 хв.)
Вступне слово вихователя:
Злість – це емоція, що означає крайній стан роздратованості.
Злість – це стан, при якому виділяється велика кількість енергії .
Злість є природньою для усіх.
Шляхи подолання злості:
Агресивність – це відносно стійкий емоційний стан людини, який виявляється у гніві, злості, роздратованості і є передвісником агресії.
Агресія – це специфічна форма деструктивної поведінки, яка характеризується завданням надати шкоди предмету або предметам, людині чи групі людей. Отже, агресивність – це емоційний стан, а агресія – це форма поведінки.
Агресія – це фізична або словесна поведінка людини спрямована на пошкодження або руйнування . Якщо агресія виявляється в більш екстремальній і соціально неприпустимій формі, вона переростає у насильство.
Існують різні форми агресивних реакцій :
ІІ. Основна частина. (35 хв.)
1. Вправа “Давайте поговоримо” (10 хв.)
Вихователь: У житті кожної людини виникають ситуації, які її так дратують, що хочеться на когось накричати і навіть ударити. Чи траплялись з вами такі ситуації? Давайте поговоримо. (Учнів заохочують висловлюватися, вихователь стежить, щоб вони не давали критичних оцінок, а просто розповідали про ситуації.)
2. Вправа “Хто я ?” (10 хв.)
Учням пропонують 10 разів дати відповідь на запитання ”Хто я ?,” аналізуючи себе (згрупувати позитивні та негативні риси, порівняти, які переважають, зробити відповідні висновки)
3. Проективна методика “Малюнок людини” (10 хв.)
Учням пропонують зобразити на малюнку людину. Аналізуючи малюнок, педагог робить висновок про рівень агресії дитини.
4. Бесіда “Агресивна енергія “ (5 хв.)
Кожній людині від природи дана агресивна енергія . Однак люди використовують її по різному, одні – щоб творити і тоді агресивну енергію можна назвати конструктивною, інші щоб знищувати чи руйнувати, і тоді їхня енергія є деструктивною.
Конструктивна агресія – це активність, прагнення до досягнень, захист себе та інших, завоювання волі та незалежності, захист власної гідності.
Деструктивна агресія – це насильство, жорстокість, злість, прискіпливість, роздратування, самозвинувачення. Тому, щоб зрозуміти що з нами відбувається, дуже важливо розпізнавати свої агресивні імпульси, керувати ними і спрямовувати в бажане русло.
ІІІ. Заключна частина заняття (2-3хвлини)
Рефлексія.
- Чи сподобався виховний захід?
- Що для вас було сьогодні головним ?
- Чи корисним був для вас цей виховний захід ?
Поради “Конструктивні способи подолання агресивності”.
Викричатися, не спрямовуючи свій крик на об’єкт роздратування. Поговорити про ситуацію, яка спричиняє роздратування з близькою для вас людиною.
Медитація – занурення розумом у предмет, ідею шляхом зосередження на одному об’єкті й усунення всіх інших зовнішніх (світло, звук) та внутрішніх (фізичний, емоційний стан ) факторів.