Тренінгове заняття на тему "Емпатія: крокуємо разом"

Про матеріал
Розробка класної години у формі тренінгу розрахована для учнів 5 - 6 класів. Актуальна на сьогодні тема формування емпатії краще засвоюється дітьми під час проведення нестандартних занять. Вправи, наведені у занятті, підібрані відповідно до віку учасників і є легкими та цікавими у виконанні.
Перегляд файлу

Тренінг «Емпатія: крокуємо разом»

 

Учасники педагогічного тренінгу: учні 5 – 6 класів

Присутні: учні, класний керівник, психолог

Мета: активізувати дітей до роботи, стимулювати бажання до співпраці, ознайомити із поняттям «емпатія» та визначити її важливість у повсякденному житті, сприяти розвитку емпатії, підвищувати рівень виховання дітей, покращити вміння розуміти та чути своїх однокласників.

Завдання: допомогти дітям навчитися розрізняти емоції, краще розуміти свій шкільний колектив, класного керівника, батьків та будувати гарні стосунки з  оточуючими.

Обладнання та матеріали: робочі картки, фарби, листи А4, газети, журнали, клей, ножиці, ватман.

Час проведення: 45 хв

Зміст тренінгу

1.Вступ, представлення, активізація уваги учасників.

Класний керівник: Давайте разом поглянемо у вікно. Яка погода чекає нас на дворі? Які емоції викликає у вас? Чи хотіли б ви змінити те, що вас не влаштовує? Погляньте один на одного: всі такі гарні, розумні. Ви – один колектив. Чи панує у вас завжди злагода? А чи бувають колективи без конфліктів? Звісно, ні. Але для того, щоб було менше конфліктів у школі чи вдома, варто завжди намагатися зрозуміти один одного – десь поспівчувати, десь допомогти, а десь і промовчати.

Як ви думаєте, чи буде злагоджений клас, у якому всі будуть намагатися бути чуйним та розуміючими один до одного? Ці риси потрібно мати лише в школі чи й додому їх приносить? Це дійсно важливі риси, які потрібно мати постійно. Сьогодні поговоримо про них та вивчимо нове поняття «емпатія».

2.  Вправа «Знайомство»

Ви вже знаєте один одного, але можна зажди дізнаватися щось нове про знайому людину. Продовжіть речення «Мене звати…В житті я найбільше люблю…»

3. Мозковий штурм «Правила роботи в групі»

Правила групи

(Складаються колективно та зображуються на ватмані)

  1.        Цінувати час
  2.        Піднімати руку
  3.        Не кричати
  4.        Не перебивати інших
  5.        Говорити тільки від свого імені
  6.        Бути позитивним до себе і до інших
  7.        Поважати думку інших
  8.        Бути терпимим до інших
  9.        Бути активним

4.Вправа «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»

На ватмані зображено дерево. В учасників є листя, на якому вони пишуть власні очікування (дізнатися щось нове, поспілкуватися, розважитися, краще зрозуміти один одного ін.) і по черзі прикріпляють на дерево, пояснюючи свої очікування.

5. Основна частина. Виконання тренінгових вправ

Класний керівник: Діти, а що таке взагалі співчуття? В яких ситуаціях виникає це почуття? З ким траплялися схожі ситуації? Отже, співчуття – це чуйне ставлення до проблем та переживань інших. Сьогодні ми познайомимося з поняттям «емпатія». Хто чув це слово? Емпатія — поняття багатогранне. Слово «емпатія» походить від римського «patho», що означає глибоке, сильне, чутливе почуття (відчуття).

Загалом, емпатія – це вміння зрозуміти або ж відчути на собі почуття та емоції іншої людини і, відповідно, виразити співчуття або ж порадіти за неї. А які бувають емоції? А чим відрізняються почуття та емоції? Почуття – довготривалі, а емоції – виникають моментально. Як людина виявляє емоції? Жестами, мімікою, інтонацією.

Вправа «Відгадай емоцію»

Форма роботи – колективна дискусія.

Перед вами зображені різні емоції (Додаток 1). Давайте назвемо кожну з них.

Вправа «Галерея емоцій»

Форма роботи – індивідуальна.

Класний керівник: Кожен виражає емоції по різному. Зараз спробуємо створити галерею власних емоцій – виразимо свої емоції через малювання. Завдання таке: перед вами фарби різних кольорів. Кожен має намалювати 2 композиції на будь-які емоцію, але ці емоції мають бути різні, наприклад смуток – радість.

Порівняємо наші малюнки (аналіз малюнків за яскравістю, гармонійністю; підведення висновків до того, що позитивні емоції привабливіші).

Вправа «На малюнку зображено…»

Форма роботи – групова.

Класний керівник: Попрацюємо в групах (групи об’єднуються або за бажанням, або за спільними вподобаннями, або ж об’єднує вчитель). На кожну групу мається карточка (пропонується перевернута). Вибираючи карточки (додаток 2), групи свою карточку не показують іншим. На них зображені різні дітки, різні ситуації та емоції. Завдання полягає в тому, щоб придумати ситуацію, яка б описувала вашу карточку та допомогла іншим в класі відгадати емоцію.

Вправа «Скринька щастя»

Метод інтерактивного навчання – проект. Форма роботи – групова.

Класний керівник: Перед вами журнали та газети. Ваше завдання - за допомогою вирізок створити проект, в якому відображаються ті події, які у вас викликають щастя.

Демонстрація та обговорення. Ключові питання: Кожен хоче бути щасливим та відчувати позитивні емоції, та чи залежать емоції інших людей від вас? Гарні емоції породжуються самі собою чи потрібно їх якось викликати? Що для цього потрібно робити? Чи важливо вміти розрізняти емоції інших людей?

6. Заключна частина

Класний керівник: які висновки можна зробити? (учні висловлюють свої думки). Отже, який був би світ, якби всі люди знали про емпатію та розвивали її? Ми б жили в злагоді і гармонії. То ж почнемо з себе – змінимо разом світ накраще!

Вправа «Мої очікування здійснилися/не здійснилися»

Повернімося до наших очікувань. Чи сподобалося вам працювати на занятті? А чи було досягнуті ваші очікування? (Кожен може висловитися щодо очікувань).

Вправа «Рука дружби»

Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 


Додаток 2

Картинки по запросу малюнки з ситуаціями в житті

 

    Похожее изображение

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Косова Анастасія
    Дуже радує нестандартний підхід до класної години!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Приз Вікторія
    Чудова розробка і тим, що можна використовувати її на уроках основ здоров'я!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
2408
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку