Тренінгове заняття "Здоров’я і хвороби. Кашель і чхання поширюють хвороби".

Про матеріал
Формувати уявлення про хворобу та її ознаки, дати інформацію про інфекційні захворювання; розвивати вміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, які сприяють зміцненню та збереженню здоров’я, бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я; виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я, охайність, любов до чистоти.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

Здоров’я і хвороби. Кашель і чхання поширюють хвороби.

Мета: формувати уявлення про хворобу та її ознаки, дати інформацію про інфекційні захворювання;

розвивати вміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, які сприяють зміцненню та збереженню здоров’я, бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я;

 виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я, охайність, любов до чистоти.

Обладнання: робочі зошити, плакат «Сонечко», картки «Ознаки здоров’я», картки «Ознаки хвороби», прислів’я, пов’язки, стінгазета.

  1. Вступна частина
  1. Вітання (побажання гарного настрою)
  2. Гра «Знайомство» (Дізнатися якомога більше один про одного. Представити своїх партнерів у вигляді позитивної реклами. Комплімент.)
  3. Гра «Закінчи речення»

     Коли я здоровий(а), то в мене…  

  1. Повідомлення теми заняття. Виявлення очікувань.
  2. Створення асоціативного куща «Ознаки здоров’я»

(відсутність болю, хороший настрій, блискуче волосся, нормальна температура тіла, хороший апетит, охайний вигляд, правильна постава, рожевий язик, 8-12 постійних зубів, достатній зріст, загартований організм, міцний сон, достатня маса тіла)

  1. Вправа «Правила класу»

     Бути позитивним

     Говорити коротко

     Говорити по черзі

     Бути доброзичливим

     Зберігати таємниці

     Тут і тепер (Думаю і відчуваю)

     Кожна думка має автора

     Бути толерантним (не критикувати, поважати)

  1. Основна частина
  1. Інформаційне повідомлення

       Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми

(діти – через необізнаність, дорослі – через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.

      В більшості здоров’я людини – у руках самої людини.

      Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення.

  1. Гра «Нехворійко»

-         Якщо ви почуєте ознаку здоров’я, плескайте в долоні, а якщо ні – сидіть тихо:

     Нічого не болить

     Пружні м’язи

     Вільні рухи

     Кашель

     Добрий апетит

     Чхання

     Слабкість

     Добрий настрій

     Біль у горлі

     Дратівливість

     Міцний сон

     Поганий апетит

  1. Міні – лекції з елементами бесіди. Складання асоціативного куща «Ознаки хвороби».

-         Чому ви не плескали, коли я називала кашель, чхання,…?

(Тому, що це ознаки хвороби)

Ознаки хвороби:

  • Поганий настрій
  • Кашель
  • Чхання
  • Біль у горлі
  • Сонливість
  • Слабкість
  • Дратівливість
  • Поганий апетит

     Хвороба – це стан організму, коли в людини щось болить або вона нездужає.

     Причиною хвороби можуть бути мікроби, бактерії, віруси – малесенькі живі організми, які можна побачити тільки під мікроскопом. Хвороби бувають інфекційними і застудними. Особливо часто хворіють діти. Передаються хвороби від хворих людей повітряно-крапельним шляхом у транспорті, на зупинках, у громадських місцях.

     Вірус грипу знаходиться у повітрі на краплях води і потрапляє до організму людини через рот і ніс.

-         А чи знаєте ви, що кашель і чхання поширюють хвороби?

                       Отже, словник нам говорить:

Інфекція – це коли людина заражається хворобою через те, що в її організм проникли шкідливі бактерії.

Чхання і кашель – спосіб передачі інфекції від хворої людини до здорової.

-         Наше завдання – не хворіти!

  1. Самонавчання і взаємонавчання

А) Робота в парах «Хто може захворіти?»

Завдання

Розглянь малюнки.

На яких малюнках зображені люди, які можуть заразитися? (1,3)

На яких картинках хворі діти поводяться правильно? (2)

Б) Висновок

В) Фізкультхвилинка «Метелик»

Зранку метелик прокинувся

Потягнувся,

Посміхнувся.

Раз – росою умився.

Два – граційно покрутився.

Три – нагнувся і присів.

На чотири полетів.

П’ять – за парту тихо сів.

Г) Практична робота «Як ти вчиниш?»

- Як ти вчиниш, якщо будеш кашляти або чхати?

     Г) Рейд - перевірка «Як живеш, носовичку?»

Д)Переказ оповідання «Твій носовий платок»

Е) Інформація про марлеву пов’язку

Є) Тренування у одяганні пов’язки

             5.  Обговорення ситуації «Хтось у твоїй сім’ї захворів на грип…»

Комусь з рідних потрібна допомога. Він захворів на грип. Що ви будете робити:

  • Сидиш поряд з хворим
  • Ображаєшся на маму, бо вона приділяє багато уваги хворому
  • Їси вітаміни, щоб зміцнити свій організм
  • Спілкуєшся з хворим, використовуючи пов’язку

6.Робота в групах

Завдання 1 «Оціни поступок».

Скласти малюнок з частин. Розглянути. Персонажем якої казки є ця дівчинка?(«Дюймовочка»). Перелічи якості, за які її можна поважати. Якою слід бути Дюймовочці, щоб вилікувати ластівку?                                              

Завдання 2 «Хто не захворіє?».

У яких ситуаціях діти поводяться правильно?

  1. Реклама стінгазети «Країна здоров’я»

Завдання проекту – заповнити колонки

Що треба робити,                                    Що не потрібно робити,

щоб бути здоровим                                 щоб бути здоровим

  1. Заключна частина
  1. Ситуація

Учні класу не відвідували тривалий час школу через застудні захворювання. Чому вони захворіли?

  1. Бліц – опитування

-         Підніміть руку ті, хто у цьому році зовсім не хворів.

-         Людина сама відповідає за своє здоров’я, чи не так?

  1. Гра «Так чи ні?»

Обгрунтуйте свою думку:

  1.      Промочивши ноги, можна легко застудитися (так)
  2.      Ранкова гімнастика та вітаміни зміцнюють організм (так)
  3.      Не можна під час дощу гратися на вулиці (так)
  4.      Не можна при чханні закриватися носовою хустиною (ні)
  5.      Від грипу допоможе вберегтися пов’язка (так)
  6.      Поганий настрій зміцнює здоров’я (ні)
  1. Оцінка заняття. Релаксаційна пауза. Очікування.

Подивися на «пухнастиків». У них різний настрій. Розфарбуй «пухнастика», у якого такий самий настрій, як у тебе.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Позакласні заходи
НУШ
Інкл
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку