Три стани води.Колообіг води в природі.

Про матеріал
Розробка уроку за темою "Колообіг води в природі.Три стани води" до інтегрованого уроку для 1 класу за підручником "Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ" автори О.Л.Іщенко,О.М.Ващенко,Л.В.Романенко,О.М.Кліщ.-Київ: Літера ЛТД, 2018р.
Перегляд файлу

Тема уроку :Три стани води. Колообіг води в природі

Мете уроку: сформувати уявлення учнів про роль води в природі, колообіг води в природі, три стани води, повторити властивості води, формувати цілісне сприйняття природничо-наукової картини світу.

Розвиваюча мета: розвивати вміння виявляти причинно-наслідкові зв’язки в природі, вміння аналізувати природні явища, робити висновки.

Виховна мета: сприяти гармонійному розвитку учнів, опануванню способів навчально – пізнавальної і природоохоронної діяльності, виховувати бережливе ставлення до природи, інтерес до пошукової та дослідницької діяльності.

Методично – дидактичне забезпечення уроку: схема колообігу води в природі, групові картки-вказівки для роботи в групи, мікрофон, зображення хмаринки та крапельок води для вправи «Очікування», картки для індивідуальної, парної та групової роботи, скринька з «секретом» (завдання від краплинки), цеглинки Лего для оцінювання.

                                           Хід  уроку

І.Орг.момент

ІІ.Повторення вивченого.

  1.Бюро  погоди

- Яка пора року?  Який місяць? Який стан неба?  Чи були опади? Тепло сьогодні, чи холодно?

-Яка температура повітря?

-  Давайте підсумуємо: так від чого залежать зміни в природі?  

2. Гра «Так чи Ні»- повторення властивостей води.

 

Учні показують відповіді на твердження  цеглинками Лего.

 

-Вода-найпошириніша речовина на Землі.(Так)-

-Життя на Землі можливе без води(Ні)-

-Вода має форму(Ні)-

-У солоній воді легше плавати,(Так)-

-Вода не має смаку(Так)-

 

 

-Учні першого класу провели досліди і отримали такі результати.

Що вони хотіли дізнатися ?

                                      Фізкультхвилинка

ІІІ.Пояснення теми уроку.

1.Гра « Склади  слово»-перемістити букву у відповідну комірку.

-

ВОДА        КОЛООБІГ

Створення проблемної ситуаціі.

-Чому воду називають мандрівницею.

ІV.Робота за темою

1.Робота з малюнком.

-Де на малюнку є вода?

-Сьогодні ми з ясуємо ,що вода може бути у трьох станах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослід 

-         Вода-рідкий стан

-         Вода –пара

-         -Вода- лід(сніг)

   Дослід  1

-Вода - єдина речовина на Землі, яка існує в природі в трьох станах - рідкому, твердому та газоподібному. І вона може переходити з одного стану в інший.

-         У яких трьох станах буває вода на Землі? (Покажіть на малюнку)

-         Порівняй, як вода переходить з одного стану в інший у природі й на кухні?

-         Що потрібно, щоб вода перейшла з одного стану в інший?

-         Порівняйте, коли вода займає більше місця – у рідкому чи в твердому стані?

1. Вода нагрівається.

2. Кришка починає дрижати, з-під неї виривається пара. Де вона взялася? Це вода з рідкого стану переходить у газоподібний – вона випаровується [примітка: взагалі водяна пара невидима – «пара», яку ми бачимо, це дрібні крапельки води – пара конденсувалася, зіткнувшись із холодним повітрям]. 3. Коли підняти кришку, можна побачити, що з кришки капає вода. Це гаряча пара, стикаючись із холоднішою кришкою, знову перетворюється на воду.

-         А чи можемо ми в домашніх умовах отримати воду у твердому стані?

Що потрібно зробити, щоб вода перейшла з одного стану в інший? (Нагрівати або охолоджувати, тобто змінювати температуру. ).Який прилад для цього використовують?

2.Робота на картках.Робота у парах.

-Визначте у якому стані вода,що зображена на малюнках.

                            Перевірка у парах.

3.Що таке колообіг.

     - Пояснення вчителя (за слайдом презентації)

Схожий процес – перехід води з одного стану в інший – постійно відбувається у природі. Він називається «Колообіг води в природі». Сонце нагріває поверхню Землі – і водойми, і суходіл (у ґрунті теж є вода). Невидима пара піднімається вгору. Там вона охолоджується – утворюється хмара. Хмара складається з дрібних крапель води. Краплі у хмарі збільшуються, стають усе важчими – і падають на землю у вигляді дощу або снігу. Вони потрапляють у річки, у підземні води. А звідти – знову у море. І цей процес ніколи не припиняється.

Дослід 2.

Вчитель тримає дзеркало над парою,поки не утворяться краплі .Так утворюється дощик.

4.Створення макету колообігу води в природі.

 

5.Створення історіі  подорожі  краплинки.

V.Підсумок уроку.

-Чому воду називають –мандрівницею.

-Що таке КОЛООБІГ ?

-Назвіть три стани води.

VІ.Рефлексія.

    Гра мікрофон.

-

  Сьогодні я дізнався…

  Мені було цікаво…

  Мені сподобалось…

  Тепер я знаю…

  Тепер я вмію…

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку