Хід уроку
І. Організаційний етап
Слайд 1
Сьогодні ми будемо знайомитись з тривимірною графікою та розглянемо програми для роботи з нею.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ще зовсім недавно тривимірна графіка являла собою рідкісне заняття, яке потребувало коштовної апаратури, значних ресурсів пам`яті та програмного забезпечення, яке могла собі дозволити далеко не кожна фірма. Але бажання візуалізувати інформацію спостерігається практично у всіх сферах діяльності людини. Сьогодні можна працювати з повноцінними динамічними тривимірними об`єктами, які відповідають реальним об`єктам як за формою, так і за кольором, фактурою та освітленням. Це все досягається за допомогою 3D графіки, яка використовується майже у всіх галузях нашого життя.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Слайд 2
ІV. Вивчення нового матеріалу
Слайд 3
Теоретичний матеріал
Тривимірна графіка, або 3D-графіка – розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та інструментів (як програмних, так і апаратних), призначених для зображення об'ємних об'єктів.
Слайд 4
Перегляд відео «Напрями 3D-графіки» з усним доповненням вчителя та заповнення Інтелектуальної карти.
Варто відзначити, що зараз набирає обертів візуалізації інтер'єрів за допомогою окулярів віртуальної реальності і майже наживо подивитися на інтер'єр якого ще немає.
Наскільки я знаю, для цих цілей часто використовується зв'язка 3D Max, плюс якась програма для візуалізації наприклад v-ray або корона.
2. Моделювання ландшафтів. Тут візуалізується вже не інтер'єр, а те, що ззовні. Потрібно побудувати житловий комплекс з багатоповерхівок? Моделюємо, розміщуємо картинку біля будівництва, милуємося.
Все пішло від класичного макетування, де все треба було робити руками: різати по картону, створювати нерівності, а потім все це фарбувати. На заміну такому трудомісткому способу якраз і прийшло моделювання. Фізичні макети продовжують робити, але вже за допомогою 3D друку.
3. Візуалізація фасадів будівель. Також можна поговорити про конкретні будинки. Для того, щоб створити дійсно гарний, якісний і незвичайний будинок, необхідно зробити його візуалізацію. Спочатку архітектор робить креслення, але поки не зрозуміло як буде виглядати будівля - тут і підключається 3D художник. Створюється тривимірна візуалізація і надалі доопрацьовується.
4. Анімація. Анімацію при бажанні взагалі можна використовувати до будь-якого напрямку, але найбільше звичайно ж у виробництві кіно, анімаційних фільмах та іграх. Анімація робить модель живою. Якщо ви працюєте тільки з анімацією, то у вас вже є готова модель. Тільки для підготовки до її анімації потрібно зробити Skinning (скінінг), створити м'язи та rigging (рігінг).
5. VFX ефекти або візуальні ефекти. Візуальні ефекти використовуються для створення неіснуючих сцен.
К VFX відноситься:
Візуальні ефекти застосовуються наприклад, коли потрібно домалювати дощ на постпродакшен, а чекати його кілька знімальних днів не варіант. Також за допомогою візуальних ефектів збільшується кількість воїнів, наприклад у грі престолів. Збирати масовку з тисячі людей на декілька зйомочних днів не варіант. Але можливо зняти невелику групу, яку копіюють і заповнюють нею необхідний простір.
Також популярна технологія яка входить у візуальні ефекти – це motion capture. За її допомогою легше відтворити складні рухи персонажу. Ви швидше за все де-небудь бачили як вона працює. На тілі живого актора закріплюються датчики, такі круглі кульки. Після чого графіка і рухи зводяться в одну тривимірну модель. На відміну від звичайної комп'ютерної графіки - така технологія дозволяє досягти більшої реалістичності руху.
6. Гейм-дизайн. Насправді гейм-дизайн - це дуже широке поняття. У Red Dead Redemption 2 було написано більше півмільйона рядків діалогів. І це теж гейм-дизайн. Але зараз нас цікавить контент дизайн і дизайн рівнів.
Контент дизайн – це створення персонажів та предметів. Тут нам знадобиться і моделювання, і анімація.
Дизайн рівнів. Як не дивно це створення рівнів гри, до цього входить ландшафт рівня, з горами та морями, всі об'єкти, які на ньому знаходяться.
На цьому момент можна зрозуміти, що види моделювання пов'язані між собою. Навик в моделюванні ландшафтів та міст допоможе в іграх. Моушен крепче можна використовувати у фільмах, анімаціях та в іграх. Анімацію взагалі можна використовувати де завгодно.
В залежності від принтеру можна використовувати різні матеріали, від пластику до шоколаду. Друкуються запчастини для машин, фігурки, протези, навіть органи. Все що завгодно, друкують навіть цілі будинки, спочатку їх моделюють і друкують частинами, а потім вже на місці їх збирають. Також в 3D друк входить і промисловий дизайн, можна з моделювати стіл, подивитися як він виглядає, роздрукувати.
8. Веб-дизайн. У веб-дизайні використовується не тільки 2D графіка, але і 3D. Модельна афіша або тривимірна склянка з напоєм в меню. Навіть тут є місце для 3D.
І ще крім всіх цих напрямків є віртуальна реальність і доповнена реальність, але це дуже великі теми, про них ми будемо говорити пізніше.
Дайте відповіді на запитання:
Слайд 5
Основні програми для моделювання: Sketchup, Blender, Maya, Cinema 4D, 3Ds Max.
Слайд 6
У порівнянні з багатьма іншими популярними пакетами, цей володіє рядом особливостей, що позиціонуються її авторами як переваги.
Основна особливість — майже повна відсутність вікон попередніх налаштувань. Всі геометричні характеристики під час або зразу після закінчення дії інструменту задаються з клавіатури в поле Value Control Box (поле контролю параметрів), яке знаходиться в правому нижньому кутку робочої області, справа від напису Measurements (панель вимірів).
Ще одна ключова особливість — це інструмент Push/Pull («Тягни/Штовхай»), завдяки якому будь-яку площину можна «витягнути» в сторону, створивши по мірі її руху нові бокові стінки.
Слайд 7
Додаток дозволить з допомогою великого асортименту інструментів здійснювати детальне проектування моделей і опрацювання їх об'ємних видів. Перетворення будь-якої моделі в керований тривимірний персонаж стало набагато простіше завдяки складним алгоритмам обчислення деформації.
Для створення анімації ця програма також чудово підійде. Інструментами програми можуть бути оброблені, як прості дії, наприклад цикли пересування персонажа, так і складні - рух губ при розмові. Динамічні і складні об'єкти, які взаємодіють з навколишнім середовищем і один з одним, тепер легко налаштовуються і управляються.
Слайд 8
Слайд 9
В роботі з тривимірною графікою використовують такі поняття:
Візуалізатор (рендер) – тип програмного забезпечення, призначений для перетворення різноманітної інформації у візуальні образи. Може являтися додатком або частиною іншого додатку.
Плагін – це додаток, незалежний програмний модуль, який динамічно підключається до основної програми, призначений для розширення її можливостей.
Слайд 10
Недоліки тривимірної графіки
Слайд 11
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань та формування вмінь і навичок
Слайд 12
Завдання. Знайомство із програмою Blender
Слайд 13
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VII. Рефлексія
Слайд 14
VIII. Домашнє завдання
Слайд 15
Опрацювати конспект. Встановити Blender на своєму комп’ютері.