Тема уроку: Основи 3D-графіки та її використання в технологіях.
Мета уроку:
-
Навчальна: Ознайомити учнів з основними поняттями 3D-графіки, інструментами для створення 3D-моделей, їх застосуванням у сучасних технологіях.
-
Розвивальна: Розвивати просторове мислення, креативність, навички роботи з цифровими інструментами.
-
Виховна: Формувати відповідальне ставлення до технологій, розуміння їх впливу на сучасне суспільство.
Обладнання:
-
Комп’ютери з встановленою програмою для 3D-моделювання Blender, проектор, інтерактивна дошка.
-
Приклади готових 3D-моделей.
Хід уроку
І. Організаційний момент (2 хв.)
-
Привітання учнів.
-
Перевірка присутніх.
-
Оголошення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація знань (5 хв.)
Метод "Мозковий штурм":
-
Що таке 2D-графіка? Де вона використовується?
-
Як ви думаєте, чим 3D-графіка відрізняється від 2D?
Підсумок: 3D-графіка – це спосіб створення тривимірних об'єктів, які можуть бути використані в дизайні, кіно, іграх, архітектурі тощо.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Перегляд відео або демонстрація прикладів використання 3D-графіки у сучасних технологіях:
-
Друк на 3D-принтері.
-
Анімація у фільмах.
-
Моделювання для інженерії чи медицини.
Обговорення: Як це може бути корисно у вашій майбутній професії?
IV. Виклад нового матеріалу (15 хв.)
-
Що таке 3D-графіка?
-
Основні елементи: вершини, ребра, грані, полігони.
-
Програмне забезпечення для 3D-моделювання.
-
Основи роботи у програмі Blender:
-
Інтерфейс програми.
-
Основні інструменти: додавання, переміщення, масштабування об'єктів.
-
Просте створення куба, сфери, піраміди.
-
Застосування 3D-моделей у житті:
-
Архітектура, дизайн.
-
Ігрова індустрія.
-
Розробка прототипів.
V. Практична робота (20 хв.)
Завдання:
-
Відкрити програму для 3D-моделювання.
-
Створити спільно один простий об'єкт (гральний кубик).
-
Змінити розміри, колір та позицію елементів.
-
Зберегти проєкт.
-
Роздрукувати створений об’єкт.
VI. Підбиття підсумків (5 хв.)
-
Обговорення: Що було найцікавішим? З якими труднощами стикнулися?
-
Запитання для рефлексії:
-
Як 3D-графіка може бути використана у вашому повсякденному житті?
-
Які навички вам варто ще вдосконалювати?
VII. Домашнє завдання (2 хв.)
-
Знайти та переглянути відеоурок із 3D-моделювання у програмі Blender.
-
Спробувати самостійно створити простий 3D-об’єкт вдома.
Ресурси:
-
Blender.org – безкоштовне програмне забезпечення для 3D-графіки.
-
TinkerCAD.com – онлайн-інструмент для простого 3D-моделювання.
-
Відеоуроки на YouTube: "Основи Blender" або "TinkerCAD для початківців".