Мета. Уточнитизнаннядітей про те, щорослиниживі, для їх росту й розвиткупотрібні тепло, світло, повітря, вода. Закріпитиодержаніранішезнання про засоби догляду за рослинами кутка природи: як поливати, розпушувати землю, обприскувати, мити листочки. Закріпитиназвикімнатнихрослини: фіолки, троянди, фікус, алоє, бегонія, герань)їхзовнішнійвигляд.Розвиватизв’язнемовлення, мислення. Виховувати у дітейлюбовдокімнатнихрослин, інтерес, бажаннядоглядати за ними.
Хід заняття
ВиховательДіти! Давайте щиропривітаємоодин одного такими словами
Я всміхаюсь сонечку!
Діти – Здрастуй золоте
Я всміхаюсь квіточці
Діти - Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику!
Діти- Лийся мов з відра!
Гостям посміхаюся
Діти – Зичу всім добра
Вихователь. Дітки погляньте, хто це до завітав?
Вірно, діти, сонечко. Сонечко потрібновсім: і людям, і тваринам, і рослинам.
Обігрілосонечко землю, ожило все навколо, і зацвілитакічудовіквіти.
- А ви знаєте в яких місцях квіти можуть рости?
У квітнику ( троянда, тюльпани, хризантеми, гвоздика )
Лісові квіти ( підсніжник, первоцвіти, сон-трава)
Кімнатні ( фіалка, троянда, папороть) - Чому ми їх так називаємо? (бо вони ростутьтількивкімнаті)
Я не дарма завела розмову про квіти. Ми з вами сьогодні і проведеморозмову про нашікімнатніквіти.
Вихователь. Квіти – нашісупутники і вдома й на вулиці. Вони супроводжуютьлюдину на всьомуїїжиттєвому шляху: зустрічають при народженні, прикрашають свято. Вони завждипотрібні людям, милуючи око весною й влітку, оживляючисумовитуосінь, сповнюючирадістюквартирисуворою зимою.
Діти чують стук в двері(заходить Мальвіна в неї в руках горщик з рослиною)
Мальвіна:Добрий день! А куди це я потрапила?
Діти відповідають
Вихователь: Проходь гостем будеш. Як тебе звати дівчинка?
Мальвіна:Мальвіна. Ось купила я своїй матусі на день народження цю рослину і ось взавтра в мами день народження, а з моєю рослиною щось не так.
Вихователь: Ну покажи нам свою рослину!
Мальвіна: Показує
Вихователь: Ти її підливала?
Мальвіна: А навіщо?
Вихователь: Ти не знаєш навіщо рослинам вода?
Мальвіна: Незнаю( відповідає сумно )
Ось давайте ми з вами потрудимось біля наших квіточок і покажемо Мальвіні як ми вміємо доглядати за квіточками, щоб вони росли і нас радували (вихователь розподіляє дітей на групи і кожному дає завдання), але спочатку покажемо з чого складається рослина.
Виконання трудового дорученнядітьми.
Для початку розглянемобудовурослини( корінь, стебло, лисок, верхня точка росту);
Діти, щопотрібно для нормального розвитку і росту рослини? (світло, тепло, повітря, вода, поживніречовини).
- Назвіть будь-ласка квіти, які є у вашомукуточкуприроди? (дітиназиваютькімнатнірослини).
- Для чого нам кімнатнірослини?
- Чиоднаковополиваютьквітивзимку і навесні?
- Щодужелюблятьрослинивлітку? (щобїхоприскували)
- Чиможнаполиватирослини холодною водою, чому? ( Незнайко може ти знаєш? )
- А якою водою можнаполиватирослини? (відстояною, кімнатноїтемператури).
- Чомувирозпушуєте землю?Чому паличкою?( щоб не поранити корінь)
- А хто хоче розповісти вірш про кімнатні рослини ?
Кімнатні квіти я люблю
То пещу їх то поливаю
То з ними тихо говорю
То пісню їм на сон співаю
Вони всміхаються мені,
Вони живі – не мертві, ні…
Погляньте уважно на рослини, що є у нашому куточку природи. Чи помітили ви якісь зміни в іх зовнішньому вигляді?
Вихователь: Мальвіна, щоб ти не сумувала ми тобі подаруємо рослину із свого куточку природи. Вибери рослину, яка тобі подобається.
Мальвіна. Дякую вам дітки, тепер я буду знати, як доглядати за рослинами. Я вам тепер залишу гостинці за те, що ви такі дбайливі, розумні дітки. Допобачення дітки!
Вихователь
Добре,добре працювали
Але втоми вже зазнали
І щоб трішки відпочити
Психогімнастику будем робити
Психогімнастику« Я квітка »
Я – квітка. Я дуже маленька. Я вільно росту. Я вранці прокидаюся після чудового сну. Розтулю свої пелюстки, повертаюся до сонечка, умиваюся росою. Мої пелюстки бавляться з вітерцем. Довкола мене приємні пахощі.
Вихователь: Дітки про що ми сьогодні говорили ?
Що потрібно для росту рослини?
Які рослиниє у нашомукуточкуприроди?
- Діти, квіти прикрашають наше життя. То хай їх на землі буде більше. І хай серед них будуть обов’язково квіти, які виростили ви! Адже це дуже гарно, коли на тебе дивляться квіти, які ти сам посадив. Дивляться і ніби з вдячністю промовляють: «Дякуємо тобі, друже!»