Трудове навчання в початкових класах - це складова частина загальної системи політехнічного навчання і всієї навчально-виховної роботи, яка сприяє загальній трудовій підготовці учн

Про матеріал

Основні завдання перевірки:

- вивчення стану виконання програми з предмету «Трудове навчання» відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти;

- вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з трудового навчання ;

Перегляд файлу

Трудове навчання в початкових класах - це складова частина загальної системи політехнічного навчання і всієї навчально-виховної роботи, яка сприяє загальній трудовій підготовці учнів і органічному зв'язку їх розумової та фізичної праці.

Предмет «Трудове навчання» реалізує освітню галузь «Технології».

 

Основні завдання перевірки:

- вивчення стану виконання програми з предмету «Трудове навчання»  відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти;

- вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень  учнів з трудового навчання ;

- вивчення роботи вчителів на уроках трудового навчання з формування в межах вікових можливостей предметно-перетворювальної діяльності з дотримання безпечних прийомів ручної праці, з розвитку творчих здібностей;

 - перевірка ефективності використання навчально-матеріальної бази з трудового навчання;

- аналіз здійснення управлінської діяльності адміністрації школи щодо стану викладання та  рівня навчальних досягнень учнів  з трудового навчання в початкових класах.

Аналіз результатів вивчення стану викладання свідчить про те, що всі  вчителі обізнані з  основними нормативними документами, програмними  вимогами, методичними рекомендаціями щодо викладання предмета та  

критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання в  початкових класах. Календарні плани вчителів  складені з урахуванням методичних рекомендацій. Поурочні плани відображають роботу вчителя з виконанням державних програм.Відвідані уроки показали, що вчителі  знають  методику проведення уроків трудового навчання, всі вони основну увагу акцентують на використання сучасних педагогічних технологій в удосконаленні знань графічної грамоти учнів,   навичок виконання операцій із ручних технік обробки матеріалів та побутової практичної діяльності молодших школярів. Усі вчителі  забезпечують засвоєння учнями знань про об’єкти праці, спосіб трудової діяльності, види професійної діяльності  людини, вчать застосовувати  отримані знання в проектно-технологічній та інших   видах трудової діяльності, розвивають в учнів самостійність під час виконання завдань.  

       Учителі використовують групові  та індивідуальні форми роботи, організовують виставки виконаних робіт, вчать здійснювати аналіз та самоаналіз  практичних робіт, розвивають  здатність реально оцінювати свої можливості для вибору посильних практичних завдань.

      Особливу увагу вчителі приділяють вивченню учнями правил безпечної поведінки під час виконання практичних  робіт. У своїй роботі вчителі застосовують методи дослідження і діагностики  якостей  особистості  та здібностей учнів з метою прогнозування їх розвитку, вибору професій і підготовки до життя. Для цього проводять бесіди з профорієнтації, тестування, пропонують проблемні завдання, здійснюють міжпредметні зв’язки.

       Позитивні результати систематичного впровадження  вчителями початкових класів  на уроках трудового навчання методу проектів виявляються у підвищенні продуктивності уроку та рівня знань учнів, розвиток творчого і критичного мислення, уміння працювати з інформаційними джерелами.

Вчителі трудового навчання 1 класів знайомлять учнів з необхідними для роботи матеріалами, інструментами, пристосуваннями, звертає увагу на прийоми безпечної роботи, вчить бережливому ставленню до паперу, економному використанню матеріалів, формує вміння працювати з папером, звертає увагу на послідовність дій під час виготовлення виробів з паперу, привчає учнів до акуратності та охайності під час виконання практичних робіт, розвивають практично-діяльнісну компетентність учнів.

Вчителі 2 класів  велику увагу приділяють розвитку творчих здібностей учнів при роботі по створенню сюжетних композицій із природних матеріалів, аплікацій з ниток, паперу та картону, використовує групові та парні форми роботи.

Вчителі 3 класів використовують багато наочності, зразків робіт учнів школи та майстрів декоративно-ужиткового мистецтва, застосовує ІКТ на уроках трудового навчання під час вивчення тем «Створення книжки-саморобки «Моя майбутня професія», «Виготовлення іграшок з паперу». Проводять профорієнтаційну роботу з молодшими школярами щодо мети і умов праці різних напрямків професійної діяльності. Працюють над розвитком мовленнєвих, графічних, творчих здібностей учнів під час їх практичної діяльності. Використовує міжпредметні зв’язки з математикою, природознавством, образотворчим мистецтвом. Заняття проводять у формі праці-гри. Залучають учнів до виконання колективних проектів. Роботи їучнів були представлені на виставці декоративно-ужиткового мистецтва.

Вчителі 4 класів приділяють велику увагу естетичному оформленню робіт учнів, формуванню конструктивно-технічних та конструктивно-художніх умінь, які включають мовленнєву, графічну та предметно-пластичну творчість учнів. Проводять профорієнтаційну роботу з молодшими школярами щодо кваліфікаційних якостей працівників різних професій. Організовує виконання колективних творчих проектів. Роботи  учнів також були представлені на виставці декоративно-ужиткового мистецтва.

На підставі вищезазначеного 

Наказую:

 

 Вчителям початкових класів:

  1. Продовжити роботу спрямовану на розкриття творчого потенціалу обдарованих учнів.

 

 

doc
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
2496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку