Туристично- краєзнавчий квест
«Туризм нас єднає»
(вчитель географії Авдєєва Л.М.)
Місце проведення: подвір̕ я школи та пришкільна територія.
Відповідальний: вчитель географії Авдєєва Л.М.
Вік учасників: учні 5 – 9 класів.
Тривалість заходу: 45 хвилин
Мета: поглибити знання учнів про природу Херсонщини; формувати вміння працювати в команді; виховувати почуття патріотизму та бережливого ставлення до навколишнього середовища; сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Обладнання: маршрутні листи, аркуші із завданнями, зразки мінеральної сировини, ілюстрації рослин та грибів, план-схеми ділянки заходу.
Перебіг заходу.
І Організаційна частина.
Дотримуючись вимог карантинних заходів, захід проводився поза приміщенням школи, склад кожної команди – 4 особи, кожній команді надано було маршрутний лист (складено таким чином, щоб команди не зустрічались на одному етапі) і план-схема ділянки заходу. Брали участь команди з 5 по 9 клас. Всього п̕ ять команд.
Маршрутний лист 1
Команда______ класу, у складі ___ чоловік
№ п/п |
Етапи |
Бали |
Підпис судді |
1 |
Геологія |
|
|
2 |
Екологія |
|
|
3 |
Топографія |
|
|
4 |
«Болото» |
|
|
5 |
Краєзнавство |
|
|
ІІ Основна частина.
Команди проходять основні етапи, набираючи бали.
1. Етап «Краєзнавство» - команди повинні відповісти на запитання щодо природи Херсонської області:
1.У якій частині України розташована Херсонська область? (південь)
2. Яка довжина Дніпра в межах Херсонської області? (близько 200км – 178км)
3. Який острів України та Херсонщини має найбільшу площу? (о. Джарилгач – 56 км2)
4. Яке рослинне угруповання займає найбільшу площу Херсонщини? (степ)
5. Який найважчий літаючий птах України та Херсонщини? (дрохва)
6. Який водний об’єкт Херсонщини згадується у міфах давніх греків як Меотида? (Азовське море)
7. Який водний об’єкт Херсонщини давні греки називали Борисфен? (Дніпро)
8. Що у перекладі означає назва нашого міста? («півострів»)
9. Яке дерево України та Херсонщини має найтвердішу деревину? (акація біла)
10. Які моря омивають Херсонську область? (Чорне і Азовське)
2. Етап «Топографія» - від команд вимагається впізнати по чотири топографічних знаки. Набір топознаків різний – кожна команда обирає картку із завданнями, не знаючи її змісту
3. Етап «Екологія» - необхідно проявити знання отруйних рослин, тварин та грибів Херсонської області.
Ромашка, тополя, конвалія, тюльпан, верба, вовчі ягоди, дурман.
Заєць, гадюка, сорока, каракурт, орел, вовк, тарантул.
Боровик, мухомор, лисичка, бліда поганка, маслюк, чортів гриб.
4. Етап «Геологія» - команди повинні не лише впізнати за зразками корисну копалину, але і вказати її використання.
Представлено зразки кам̕ яного вугілля, граніту, торфу та мармуру. Команди, аналізуючи зразки мінеральної сировини, заповнюють таблицю:
Команда …………………. класу
Назва корисної копалини |
Як використовується корисна копалина? |
|
|
|
|
|
|
5. Етап «Болото» - кожному члену команди необхідно пройти ділянку по «купинам»
6. Додатковий етап «Джокер» - передбачає вміння команд орієнтуватися на місцевості з використанням план-схеми ділянки заходу. Користуючись підказками, кожна команда має змогу знайти захований конверт із завданням (географічна загадка). Команда приносить віднайдений конверт із завданням і, відгадавши правильно загадку, отримує додаткові п̕ ять балів.
Зразки листів до команд, що знаходились у кожному конверті:
Прилад цей вірно
Дорогу підкаже,
Магнітна стрілка
На північ вкаже. (компас)
Різні розміри я маю,
Форму кулі зберігаю
На підставці, на осі,
Обертають мене всі (глобус)
Сірий або рожевий
Ти впізнаєш його з порід
Цей міцний будівельний камінь
Називається … (граніт)
У кожнім місті і селі
Цей мінерал повсюди на столі. (кам̕ яна сіль)
Без рук, без ніг,
А дерево гне. (вітер)
ІІІ Заключна частина.
Після проходження всіх етапів, включно з додатковим, підраховується кількість балів у кожному маршрутному листку кожної команди. Підводяться підсумків квесту, нагородження команд.