Турнір кмітливих «Твоя інтернет безпека»

Про матеріал

В рамках тижня "Безпеки в Інтернеті" проводяться змагання з теоретичних знань з теми.

Мета: зацікавити учнів інформатикою, розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати активність і колективність в учнів; навчити основних правил безпеки під час користування Інтернетом та соціальними мережами.

Завдання:

1. Освітні: поглиблення, узагальнення і систематизація знань з інформатики; розширення кругозору знань школярів про предмет.

2. Розвиваючі: розвиток алгоритмічного мислення, пам'яті, уважності, швидкості реакції в неординарних ситуаціях пошуку варіантів відповіді.

3. Виховні: виховати повагу до суперника, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, вміння працювати в команді.

Перегляд файлу

Турнір кмітливих «Твоя інтернет безпека»

Класи: 5-ті.

 Мета: зацікавити учнів інформатикою, розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати активність і колективність в учнів; навчити основних правил безпеки під час користування Інтернетом та соціальними мережами.

 Завдання:

1. Освітні: поглиблення, узагальнення і систематизація знань з інформатики; розширення кругозору знань школярів про предмет.

2. Розвиваючі: розвиток алгоритмічного мислення, пам'яті, уважності, швидкості реакції в неординарних ситуаціях пошуку варіантів відповіді.

3. Виховні: виховати повагу до суперника, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, вміння працювати в команді.

Обладнання: комп'ютер, проектор, інтерактивна дошка, соціальний ролик про безпечний Інтернет,  презентація, картки із завданнями, картки оцінювання конкурсів, канцелярські скріпочки, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для

Дітей, ребуси, кросворди, грамоти.

 

“Справжня небезпека не в тому, що комп’ютери почнуть мислити, як

люди, а в тому, що люди почнуть мислити, як комп’ютери”.

С.Харріс

 

 Спочатку переглянемо навчальне відео__

https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

 

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше

життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись

про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи

з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками

та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ,

де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже;

інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще

багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього

цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими

словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є

позитивні та негативні сторони.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала

особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі

розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не

усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному

просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі

«Безпечний Інтернет».

Однією з ефективних форм розвитку пізнавального інтересу учнів до інформатики та обчислювальної техніки можуть служити позакласні заходи: вечори, КВН, конференції, турніри кмітливих. Вельми важливо, що вони дозволяють долучити школярів до світу сучасної техніки.

 

Правила гри:

У групі учнів створюється дві команди. Гра складається з 6  конкурсів, між якими журі підводить підсумки. Команди пропонують свою назву команди.

Підраховувати ваші успіхи буде серйозне, авторитетне журі. Журі отримує картки для підрахунку балів по конкурсам

(Файл Для журі.docx)

 

Ми бажаємо вам успіхів, нехай вами правлять розумність, стриманість і повага один до одного.

 

У грі беруть участь:

1. Команда 5 – А класу

2. Команда 5 – В класу

 

Починаймо!!!

Увага! Дайте простір фантазії!

 Розпочинаймо наше змагання!

 Давайте зробимо ще крок

 До знань, науки та культури!

 Сьогодні буде ще нагода

 Усім вручити нагороди!

 Основне нам, друзі, розумом дерзати!

 На всі запитання відповідь давати!

 Сміливість і дотепність хай бринить щораз.

 Бути переможцем хоче кожен з вас!

 

1 КОНКУРС. Привітання команд… (2 бали)

Вправа «Квітка»

Вигадати собі нікнейм або вказати існуючий, записати на стікер,

приклеїти як пелюстку до квітки. Назвати свої ім’я та прізвище і нікнейм.

 

2 КОНКУРС — Розминка (5 балів)
Кожній команді п’ять питань дається. За кожну правильну відповідь команда отримає один бал.

Команда 1

1. Пристрій для збереження інформації

2. Пристрій зв'язку комп'ютерів мережею Інтернет

3. Сукупність веб-сторінок.

4.  Безпровідний інтернет

5. Небажана електронна пошта

 

Команда 2

  1.              Всесвітня павутина.
  2.              Програма для доступу до інтернету.
  3.              Стандартний пристрій введення даних.
  4.              Спілкування в реальному часі.
  5.              Cпосіб об’єднання комп’ютерів між собою

 

3 КОНКУРС – Для вболівальників - розгадай ребус. За кожну правильну відповідь вболівальник віддає один бал якій бажає команді.

 

 

4 КОНКУРС – «Упізнай прислів’я » (4 бали)

Компютер – кращий друг.

Скажи мені, який у тебе друг, і я скажу, хто ти.

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.

Книга – кращий друг

Без комп'ютера жити, тільки небо коптити.

Без батька - півсироти, а без матері - і вся сирота.

На дисплей нема чого дорікати, коли відеокарта крива.

Не смійся над старими, і сам будеш старий.

Без вінчестера - півсироти, а без материнської плати - і вся сирота.

Золото не належить скупому, а скупий належить золоту.

Комп'ютер без програми - що ліхтар без свічки.

Голова без розуму - що ліхтар без свічки.

Комп'ютер не належить людині, а людина належить комп'ютеру.

Без праці жити, тільки небо коптити.

Не смійся над старими комп'ютерами, і твій буде старий.

На дзеркало нема чого дорікати, коли рожа крива.

 

 

 

5 КОНКУРС – «Все навпаки» (5 балів)

За кожну правильну відповідь команда отримає один бал.

 

6 КОНКУРС - Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка

(бажано, кольорова).

Слово учителя:

- Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як

і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

 

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили

до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для

спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї

посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала

цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром

запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка

розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на

один рік старший за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим

хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але

говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що

повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними

квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було

темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий

знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і,

раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий

чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за

чемного і доброго хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати,

якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з

ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила

Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на

свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину

форму)

- У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.

- Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

- Що було необхідно зробити інакше?

 

Підбиття підсумків

Журі визначає місця, та нагороджує команди.

 

Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став

невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому

майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку.

Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо

провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих

облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті-решт як та на що

втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що

Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати

відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь,

якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із

розумом.

Знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та

вагомою людиною.

 

 

 

docx
Додано
7 червня 2018
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку