Туве Янссон — фінська письменниця, художниця, казкарка: «Капелюх Чарівника»

Про матеріал
Розробка уроку читання 3 клас за програмою Науково - педагогічного проєкту "Інтелект України"
Перегляд файлу

Матвєєва Галина Василівна, Миколаївський ліцей № 51

Фрагмент уроку читання  3 клас.  Частина 8 (1), уроки  1 - 2

 

Тема:   Туве Янссон — фінська письменниця, художниця, казкарка;     

              «Капелюх Чарівника»

Мета: ознайомити учнів з цікавими сторінками життя та творчості письменниці,  вчити розуміти своєрідність образів головних героїв казки, розвивати уяву, спостережливість, формувати навички роботи з текстом, вдумливого виразного читання; вміння висловлювати свої враження та думки;  виховувати інтерес до вивчення сучасної літератури, любов і пошану до її авторів і цінностей, які вони утверджують;

Обладнання: мультимедійна презентація життя та творчості Туве Янсон, серія книг про Мумі-тролів, ілюстрації до твору «Капелюх чарівника».

Хід уроку

І. Визначення теми та мети уроку.

- Прочитайте тему уроку та визначте завдання уроку.

- Зробіть передбачення по назві казки про її вид?

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про письменницю, яка подарувала дітям всієї планети казки про Мумі-тролів. Здійснимо віртуальну подорож до Фінляндії, Швеції. Герої Т. Янсон розмовляють шведською мовою, бо у Фінляндії, звідки родом казкарка, мови державні дві – фінська та шведська. Познайомимось з прекрасною долиною Мумі-тролів.

І.  Взаємодію усно й письмово, досліджую медіа.

Читаємо разом.

1. Прочитайте інформацію з диктором, поступово прискорюючи темп.

- Знайдіть та підкресліть ключові слова.

- Які ж ключові слова ви підкреслили?

- Чи доводилося вам читати твори цієї письменниці самостійно?

- Які твори зарубіжних письменників вам подобаються?

2. А зараз виконуємо  вправу «Фотоапарат». Увага на екран.

- Заплющте оченятка, повторіть інформацію пошепки.

- Запишіть цю інформацію в зошит.

- Отже перевіримо, що ви записали. Молодці.

3.  Увага! Хвилинка Знайка. Читаємо разом з диктором завдання 11 с. 3

Прочитайте текст Знайка.

Підкресліть відомості про мумі-тролів.

Перевіримо що  ж ви підкреслили.

4.  А зараз пригадайте навчальні одиниці про текст та з’єднайте стрілочкою термін та його визначення. Завдання 12 с. 3

Текст -                                           те, про що йдеться в тексті.

Тема тексту                                   те головне, заради чого написано текст.

Абзац                                             група речень, об’єднаних між собою   змістом,

                                                        головною думкою та граматично.

 

Основна                                           декілька речень тексту, пов’язаних за 

думка тексту                                    змістом, до яких можна дібрати заголовок.


5. А зараз давайте відпочинимо. Рухова хвилинка.

ІІ. Взаємодію усно, досліджую мовленнєві явища

Давайте підготуємося до читання і виконаємо технічні вправи.

Працюємо з зошитом «Хвилинка читання» 8 частина  с. 3

  •          Пригадайте звернення робота Уха та виконай його завдання.
  1. Біг з перешкодами.
  •          Прочитайте слова тричі, прискорюючи темп. Запишіть свій  останній результат.
  •          Порівняйте свій результат з попереднім.
  1. Прочитайте  чистомовку.

Ина – ина - ина — десь чарівна є долина, —

олі – олі - олі — в ній казкові мумі-тролі.

Попрацюйте в парі. Позмагайтесь у швидкому читанні.

  1. Урятуй повідомлення.

Прочитайте текст тричі, прискорюючи темп.

Мумі-троль, Нюхмумрик, Чмих

спатибудутьдовесни.

Всістоднівістоночей

нерозплющуютьоче.

  •          Допоможіть  знайти помилки. Молодці.
  1. Візьміть участь у змаганні. Читайте в парі разом неголосно уривки твору. Назвіть твір і його автора.

Одного сірого ранку         Родина мумі-тролів,

в Долині Мумі-тролів       усі їхні друзі та знайомі

   випав перший сніг.             надзвичайно ретельно

Він стелився м’яко            готувалися до тривалої

й тихо…                              зими

 

  •          Молодці! Ви добре підготувалися до читання.
  1. Увага  тлумачний словничок. Дізнайся лексичне значення слів .

Знайдіть тлумачний словничок  на с. 4, прочитайте самостійно слова.

  1. Робота з текстом.
  •          А зараз працюємо з уривком твору Туве Янссон «Капелюх Чарівника».

Готові читати!? Але пам’ятайте, що диктор наш хитренький і робить пастки. То ж будьте уважні.

  1. Вправи для покращення зору.
  •          Ви чудово попрацювали, дайте перепочинок своїм оченяткам!

 

  •          Перевіряємо хто ж був найуважнішим читачем. Скільки помилок  припустив диктор.
  1. Робота  з текстом
  • Молодці! Ви уважні читачі. А зараз давайте виконаємо завдання Питайлика. Відновіть послідовність подій, поставивши цифри в клітинки завдання 17 с. 6. Виконайте наступне завдання.
  • Розгляньте ілюстрації авторки (с. 4–5). Які епізоди на них зображено? Придумай і напиши заголовок до кожного малюнка.
  •  Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті й виділіть речення про переглянуте. Поставте до них запитання.
  • Знайдіть в тексті опис зими. Прочитайте виразно цей уривок.
  • Поміркуйте над висловом марнувати час. Чи марнували час мумі-тролі, засинаючи на всю зиму? Напишіть відповідь.

ІІІ. Підбиття підсумків уроків. Назвіть вивчені навчальні одиниці.

 

ІV. Д/з перечитати уривок і  переказ підготувати переказ за складеним планом,

             заповнити таблицю с. 6.

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку