Авторська розробка. Матеріал розрахований на перевірку знання прочитаного тексту. Можна використовувати як контроль перевірки знавнь учнів.
Підсумкова робота за розділом «Вступ. Пісенна лірика» ГР 4 7 клас
1. До соціально-побутових пісень належать усі пісні в рядку:
А колискові, чумацькі, весільні;
Б рекрутські, жниварські, русальні;
В веснянки, щедрівки, колядки;
Г козацькі, чумацькі, рекрутські.
2. Козацькі пісні виникли в
А наприкінці XІV ст. Б наприкінці XV ст.
В на початку XVІ ст. Г на початку XVІІ ст.
3. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються :
А Сірко та Хмельницький Б Наливайко та Підкова
В Дорошенко та Сагайдачний Г Полуботок та Калнишевський
4. Визнач основні мотиви козацьких пісень. Вибери правильні варіанти:
А романтика мандрів, краса степу та нічного зоряного неба;
Б прощання героя з рідними, коханою та виїзд«на війноньку»;
В людські драми, болісні життєві переживання;
Г загибель героя, його прощання зі своїм конем, рідними, Україною.
5. Паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя називається :
А епітетом Б метафорою
В риторичним звертанням Г художнім паралелізмом
6. Укажіть, які події переважно відтворено в чумацьких піснях:
А цікаві пригоди на чужині; Б невзаємне кохання;
В весілля чумаків; Г життя чумаків у дорозі.
7. Михайло Гайворонський є автором пісні:
А «Там, під львівським замком» Б «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»
В «Йде січове військо» Г «Ой на горі та й женці жнуть»
8. Установити хронологічну послідовність створення пісні:
«Стефанія», «Зродились ми великої години», «Йде січове військо», «Квіти мінних зон».
9.
Зображення можна використати під час аналізу пісень
А наймитських Б козацьких
В рекрутських Г стрілецьких
10.Установіть відповідність:
1.Літературна патріотична пісня А «Квіти мінних зон»
2.Козацькі пісня Б «Йде січове військо»
3.Чумацька пісня В «Мій друже Ковалю»
4. Сучасна патріотична пісня Г «Ой горе тій чайці»
5.Пісня про боротьбу УПА
11.Установіть відповідність:
1. Ой горе тій чайці… 2.Розквітає поле, а вона сивіє… 3.Видиш, брате мій… 4.Йде січове військо.. |
А Слід по журавлях… Б Бодай ви, чумаки, щастя не діждали... В Як поборем вороженьків.. Г Плекав нас біль по втраті України.. Хочу ще почути твоє рідне поле… |
12. Яка пісня справила на тебе найбільше враження? Проаналізуй її.