Творча гра як засіб навчання, розвитку і виховання молодших школярів.

Про матеріал
Гра в навчанні - це спосіб зробити серйозну роботу цікавою. Даний матеріал містить різноманітні ігри букварного періоду. Їх можна використовувати як на уроках, так і в позаурочний час. Буде цікаво вчителям початкових класів.
Перегляд файлу

      Творча гра як засіб навчання, розвитку і виховання молодших школярів

    У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини.За її допомогою діти пізнають світ. Для них  гра, казка, вигадка – це невід'ємна складова духовного життя. В грі діти перевіряють свою силу і спритність, у них виникають бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного.І вчитель має підтримати, пробудити в душі кожного цікавість до пізнання навколишнього світу, запалити вогники дитячої думки і творчості.

    Гра в початкових класах, а також сучасні ігрові технології є одним з найефективніших шляхів удосконалення уроку. Дидактичні ігри спрямовані на поглиблення та удосконалення знань, умінь і навичок учнів. Це дає можливість використовувати їх під час пояснення нового матеріалу, для його закріплення й повторення, перевірки засвоєного.

    Маючи за основу свій досвід використання ігрових технологій, можу сказати,що їх застосування підвищує пізнавальний інтерес учнів. На уроках я використовую різноманітні форми ігор : індивідуальну, групову, колективну. Мета добирається в залежності від результату, якого необхідно досягти. На мій погляд,ігри слід використовувати на етапі перевірки,пояснення та закріплення навчального матеріалу. При використанні навчальних ігор пробуджується інтерес до навчання, відбувається закріплення і покращення знань, розвиток моральних якостей, розумових здібностей, мови та ін. У будь-якій грі розвивається увага, спостережливість, кмітливість. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються. Дидактична гра на уроці – це засіб навчання і виховання.

Ігри букварного періоду

Гра «Буква заблукала»

   На магнітній дошці букви, які переплутав Незнайко.

Букви, що позначають голосні звуки: А К Р О И Н

Букви, що позначають приголосні звуки: Б У М І Т Л

Діти виправляють помилки і вставляють букви на місце.

Гра «Станьте, букви, в хоровод»

    На магнітній дошці два круги з однією кишенькою в меншому з них. В кишеньці буква, що позначає приголосний звук. Навколо стоять інші, що позначають голосні. Показую букву, що позначає голосний звук, а діти називають склад. Потім навпаки, показую приголосний, а діти – голосний.

Гра «Ремонт»

   Випала цеглинка з буквою А.

БРБН       БНН    ЛМП     ЧЙК     ПСТ    ЛТК    ЛВ     СЛВ      МНК      КВ

Гра «Смачні слова»

    До вас в гості дуже поспішав Карлсон. Він ніс смачні слова, по дорозі розсипав букви і все переплутав. Ось ці букви і склади:

Я         С         Б         И

ЛУ       РУ       КО      ША

Г          ЛИ      ВА       МО      (Яблуко, слива, груша, лимон)

Гра «Хто більше»

    В гості приходить Мальвіна і приносить в корзинці слова, що містять в собі інші слова.

 – Складіть інші слова, використовуючи букви даного слова. ( Соловейко – соло, коло, воло, косо, колеса). Білосніжка, сторона, ромашка, ластівка, листоноша.

Гра «Назви букву»

    Учень показує букву, а діти ланцюжком називають її. Якщо буква названа неправильно, то діти хлопком дають про це знати. Кожна дитина – активний учасник.

Гра «Склади нове слово»

    Перед учнями картки з написаними словами. З перших складів першого слова,других – друго, третіх – третього складіть нове слово, придумайте з ним речення.

Вухо, калина, спідниця.

Сокіл, дорога, виделка.

Мистецтво, вилити, вивчати.

Гра «Впізнай букву наосліп»

    На столі вирізані з цупкого картону вивчені букви. Потім одному учневі завязують очі й пропонують ощупати букви і назвати їх.

Гра «Знайди імена»

ЛО

ВА

ТО

МА

ГЛА

МІ

ЖЕ

ША

А

ПА

ЛЯ

НА

ДЯ

КО

ВО

СЯ

НЯ

ЛА

АЛ

ЗІ

СА

РИ

ВІ

ІН

Склади в таблиці, а потім і завдання  можна змінювати.

Гра «Цікаві слова»

    На дошці слова: дід, мир, кіт, рис та інші. Завдання: прочитати слова навпаки.

    Додайте до слів линок, буря, міх, буква, їжа, база по одній літері на початку або в кінці.

ВО…К

ЦЯ

БІ…КА

ЄЦЬ

ЛИСИ…

В

ЗА…

Л

Гра «Поверни на місце»

ПІ …НЬ

РО

 ВІВ…

ВЕ

КО…ВА

Р

КУ…КА

ЦЯ

 Гра      «Назви одним словом»

    З розрізної азбуки складають потрібне слово

Яблуко, груша, слива - …

Короп, сом, карась -…

Курка, качка, індик -

Гра «Додай склад»

    На магнітній дошці перший слад. Завдання дітей додати наступні склади, щоб утворилося слово.

Гра «Прочитай анаграму»

    Анаграми викристовую різні: тсвоя (свято), кспеа (спека), пухсі (успіх), нутам (туман), ливях (хвиля), ооолмк (молоко) та інші.

Гра «Кому читати»

    Учитель зазначає, що він не говоритиме, хто буде читати, а виставлятиме на дошці напис імені або прізвища учня. Всі діти мають прочитати напис. Учень, чиє імя або прізвище написані на дошці, читає твір. Цю гру можна проводити і під час декламування вірша напамять та під час переказів.

Гра «Загублений рядок»

    Учитель пише на дошці три (чотири, пять) рядків з трьох (чотирьох, пятьох) різних раніше вивчених віршів. Треба сказати, з якого вірша кожен рядок.

Гра «Хто встигне прочитати»

    Учитель на дошці пише якусь фразу або слово і швидко їх стирає. Учні повинні встигнути прочитати це слово або фразу і сказати їх. Учитель раз у раз звертається до учнів, що гірше читають.

Гра «Лото»

     Дітям дають картки із зображенням посуду, одягу, дерев тощо. По чотири малюнки на картці. Картки у дітей різні. Вчитель на дошці пише ці групові назви. Діти мають знайти у себе в картках те, що пише вчитель. Виграє той, хто швидше закриє на картці всі чотири малюнки. Цю гру можна також використовувати на уроках природознавства, основ здоровя.

           Гра «Незвичайні речення»

                На дошці незвичайні речення. Наприклад:

            На груші росли яблука. На дереві росло печиво.

            Діти знаходять у них незвичайне, виправляють. Варіанти таких речень                                                           можуть бути з будь-якими словами.   

docx
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку