Творча лабораторія вчителів математики, інформатики та фізики. "Інтегрований урок з використанням ІКТ". (Виступ на педраді)

Про матеріал

Матеріал містить фрагмент інтегрованого уроку, виступ керівника ШМО Пилипенко В.Ю. супроводжувався презентацією. Творча група вчителів посіла призове місце в номінації "Мотивація навчальної діяльності учнів".

Перегляд файлу

Виступ на педраді      керівника ШМО ПИЛИПЕНКО ВІКТОРІЇ ЮРІЇВНИ

Слайд 1    Інтегрований урок з використанням ІКТ.

Епіграф уроку   Розум полягає не лише у знанні, а й у вмінні застосовувати ці знання. Аристотель.

ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Слайд 2    МОТИВАЦІЯ

Відео.   Лунає стук у двері. З’являється листоноша, віддає лист. На конверті написано “Учням 8 класу, ЗОШ № 10, вул. Бульварна, 6, м. Слов’янськ.”. Відправник: Жан Жуль-Верн. м. Річмонд, США.

Зачитуємо текст листа: “Добрий день, шановні діти. Я знаю, що ви з великим захопленням прочитали роман мого прадіда, французького письменника Жуля Верна “Таємничий острів" та виконали домашнє завдання. Якщо хочете знати більше про сам роман, та мого прадіда, приїжджайте у місто Річмонд, де я зараз перебуваю.     З повагою, Жан Жуль-Верн.              жовтень 2015 р.”              

Слайд 3     Тема уроку: Несподівана подорож на Таємничий острів.

Слайд 4     Мета уроку: 

Навчальна Формувати компетенції учнів з природничих дисциплін як невід’ємну складову природничо-наукових знань і  загальної культури людства.

Розвиваюча Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, пам’ять та уяву учнів, культуру мовлення, вміння працювати в групі.

Виховна Виховувати колективізм та особисту відповідальність учня, повагу до думок інших.

Слайд 5    Очікувані результати. Учні зможуть:

  • Використовувати знання з предметів природничого циклу у нестандартних ситуаціях.
  • Творчо підходити до виконання завдань.
  • Співпрацювати та працювати в групах. 

Слайд 6     Уявіть, що ми опинились у м. Річмонд, де ми зустрілись з правнуком  славетного письменника. Він розказав нам цікаві факти з життя Жуля Габріеля Верна і запросив нас здійснити прогулянку на  повітряній кулі, щоб оглянути краєвиди міста.  Погоджуємося? ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

1. На чому була здійснена подорож?

2.  Що ми візьмемо з собою?

3. Як підняти кулю у повітря?

4. Що зробити, щоб куля не впала?н

Слайд 7 Які ж проблеми ми повинні вирішити?

в якій стороні світу ми знаходимося?  
острів це чи материк? 
як знайти питну воду? 
як добути вогонь? 
як знайти їжу? 
як повернутися додому? 

Перед нами дійсно складні питання і для їх вирішення ви зараз об’єднаєтесь у групи.

Ви читали книгу “Таємничий острів”. Ми, як і герої книги попали на невідому землю. Згадуючи уривки роману відповімо на ті питання, які допоможуть нам, як і героям роману вижити на цій землі.

Робота з комп’ютером. Кожній групі потрібно вирішити завдання.

Технологія "Воркшоп"

Оцінювати відповіді учнів буде помічник вчителя.

Слайд 9  Робота над уривками роману, вирішення задач.

 

Лінза

Настав час подумати про розведення вогню. Згадаймо, як вчинили наші герої.

Час на виконання 1 хв.

- А хто розпалив вогонь?.. – пролунало запитання.

- Сонце! – відповів Сайрес Сміт.

- То у вас є лупа?

- Ні, це власний витвір, - відповів інженер і показав пристрій, що послужив замість лупи.

Питання: Що це був за пристрій, і як з його допомогою можна розвести вогонь?

 

 

З’ясуйте:

  •         З допомогою якої лінзи можна розвести вогонь?
  •         Чому простір між опуклими поверхнями скелець потрібно було заповнювати водою?
  •         Як би ви в даних умовах розвели вогонь?

 

Слайд 10  А тепер давайте подивимось, які питання нам вдалося вирішити з тих, що ми зазначили. Лишається знайти спосіб як повернутись додому. Подивіться уважно навкруги. Чи бачите ви якісь незвичні предмети? Технологія "Зайвий предмет". (Учні знаходять дивну старовинну пляшку). Відкриваємо пляшку і дістаємо з неї карту острова і записку:

Тим, хто читає ці рядки:

Любіть цей гостинний острів і пам’ятайте – немає нічого неможливого для того, хто озброєний знаннями!

Ми були закинуті сюди ураганом. Ми не мали при собі ні інструментів, ні зброї. Але ми вижили, облаштувались і тепер навіть трохи сумуємо, що покидаємо цей острів і повертаємось назад у великий світ.

Слайд 11 “Знайдіть на карті точку  13 під назвою мис “Зміїний”. Це місце нашого розташування на острові. Відкладіть на карті на південний схід 15 км. На карті зазначено масштаб в л’є, милях та кілометрах. Оберіть масштаб 1:250 000 (в 1 см 2,5 км). В цьому місці на вас чекає приємна несподіванка.”

Слайд 12 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. (свиток кожному учню) Подумайте та напишіть на листівці, які питання ми мали б ще вирішити, якщо би довший час залишались на острові; які знання нам би для цього знадобилися?

Чи змінилося ваше ставлення до природничих наук? Чи потрібні вам знання з різних наук у вашому житті?

Слайд 13 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

Учні повертаються в точку № 13, де на них чекає підводний човен капітана Немо.

Я приємно вражений вашими знаннями. На жаль, всіх питань, які виникали у вас під час перебування на безлюдному острові, ви вирішити не могли, поки що вам бракувало знань. Я гадаю, що кожен з вас сьогодні мав би задуматись: А якби я сам, без друзів, не володіючи знаннями, опинився на безлюдному острові, чи зміг би я вижити? У вас попереду ще багато років навчання. Бажаю, щоб ті питання, які ставить перед вами життя, ви могли успішно вирішити". А зараз пропоную висловити свої думки за схемою: (Метод "Вільний мікрофон")

 Я думаю, що ...

 Тому, що ...

 Наприклад, ...

 Отже, ..

Слайд 14                                                          Слайд 15

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку