Матеріал містить фрагмент інтегрованого уроку, виступ керівника ШМО Пилипенко В.Ю. супроводжувався презентацією. Творча група вчителів посіла призове місце в номінації "Мотивація навчальної діяльності учнів".
Виступ на педраді керівника ШМО ПИЛИПЕНКО ВІКТОРІЇ ЮРІЇВНИ
Слайд 1 Інтегрований урок з використанням ІКТ.
Епіграф уроку Розум полягає не лише у знанні, а й у вмінні застосовувати ці знання. Аристотель.
ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ
Слайд 2 МОТИВАЦІЯ
Відео. Лунає стук у двері. З’являється листоноша, віддає лист. На конверті написано “Учням 8 класу, ЗОШ № 10, вул. Бульварна, 6, м. Слов’янськ.”. Відправник: Жан Жуль-Верн. м. Річмонд, США.
Зачитуємо текст листа: “Добрий день, шановні діти. Я знаю, що ви з великим захопленням прочитали роман мого прадіда, французького письменника Жуля Верна “Таємничий острів" та виконали домашнє завдання. Якщо хочете знати більше про сам роман, та мого прадіда, приїжджайте у місто Річмонд, де я зараз перебуваю. З повагою, Жан Жуль-Верн. жовтень 2015 р.”
Слайд 3 Тема уроку: Несподівана подорож на Таємничий острів.
Слайд 4 Мета уроку:
Навчальна Формувати компетенції учнів з природничих дисциплін як невід’ємну складову природничо-наукових знань і загальної культури людства.
Розвиваюча Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, пам’ять та уяву учнів, культуру мовлення, вміння працювати в групі.
Виховна Виховувати колективізм та особисту відповідальність учня, повагу до думок інших.
Слайд 5 Очікувані результати. Учні зможуть:
Слайд 6 Уявіть, що ми опинились у м. Річмонд, де ми зустрілись з правнуком славетного письменника. Він розказав нам цікаві факти з життя Жуля Габріеля Верна і запросив нас здійснити прогулянку на повітряній кулі, щоб оглянути краєвиди міста. Погоджуємося? ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1. На чому була здійснена подорож?
2. Що ми візьмемо з собою?
3. Як підняти кулю у повітря?
4. Що зробити, щоб куля не впала?н
Слайд 7 Які ж проблеми ми повинні вирішити?
в якій стороні світу ми знаходимося?
острів це чи материк?
як знайти питну воду?
як добути вогонь?
як знайти їжу?
як повернутися додому?
Перед нами дійсно складні питання і для їх вирішення ви зараз об’єднаєтесь у групи.
Ви читали книгу “Таємничий острів”. Ми, як і герої книги попали на невідому землю. Згадуючи уривки роману відповімо на ті питання, які допоможуть нам, як і героям роману вижити на цій землі.
Робота з комп’ютером. Кожній групі потрібно вирішити завдання.
Технологія "Воркшоп"
Оцінювати відповіді учнів буде помічник вчителя.
Слайд 9 Робота над уривками роману, вирішення задач.
Лінза |
Настав час подумати про розведення вогню. Згадаймо, як вчинили наші герої. Час на виконання 1 хв. |
- А хто розпалив вогонь?.. – пролунало запитання. - Сонце! – відповів Сайрес Сміт. - То у вас є лупа? - Ні, це власний витвір, - відповів інженер і показав пристрій, що послужив замість лупи. Питання: Що це був за пристрій, і як з його допомогою можна розвести вогонь? |
|
|
З’ясуйте:
|
Слайд 10 А тепер давайте подивимось, які питання нам вдалося вирішити з тих, що ми зазначили. Лишається знайти спосіб як повернутись додому. Подивіться уважно навкруги. Чи бачите ви якісь незвичні предмети? Технологія "Зайвий предмет". (Учні знаходять дивну старовинну пляшку). Відкриваємо пляшку і дістаємо з неї карту острова і записку:
Тим, хто читає ці рядки:
Любіть цей гостинний острів і пам’ятайте – немає нічого неможливого для того, хто озброєний знаннями!
Ми були закинуті сюди ураганом. Ми не мали при собі ні інструментів, ні зброї. Але ми вижили, облаштувались і тепер навіть трохи сумуємо, що покидаємо цей острів і повертаємось назад у великий світ.
Слайд 11 “Знайдіть на карті точку № 13 під назвою мис “Зміїний”. Це місце нашого розташування на острові. Відкладіть на карті на південний схід 15 км. На карті зазначено масштаб в л’є, милях та кілометрах. Оберіть масштаб 1:250 000 (в 1 см 2,5 км). В цьому місці на вас чекає приємна несподіванка.”
Слайд 12 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. (свиток кожному учню) Подумайте та напишіть на листівці, які питання ми мали б ще вирішити, якщо би довший час залишались на острові; які знання нам би для цього знадобилися?
Чи змінилося ваше ставлення до природничих наук? Чи потрібні вам знання з різних наук у вашому житті?
Слайд 13 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Учні повертаються в точку № 13, де на них чекає підводний човен капітана Немо.
Я приємно вражений вашими знаннями. На жаль, всіх питань, які виникали у вас під час перебування на безлюдному острові, ви вирішити не могли, поки що вам бракувало знань. Я гадаю, що кожен з вас сьогодні мав би задуматись: А якби я сам, без друзів, не володіючи знаннями, опинився на безлюдному острові, чи зміг би я вижити? У вас попереду ще багато років навчання. Бажаю, щоб ті питання, які ставить перед вами життя, ви могли успішно вирішити". А зараз пропоную висловити свої думки за схемою: (Метод "Вільний мікрофон")
Я думаю, що ...
Тому, що ...
Наприклад, ...
Отже, ..
Слайд 14 Слайд 15