ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ З МАТЕМАТИКИ (З ВИКОРИСТАННЯМ ФОЛЬКЛОРУ.) «ПОТІШКИ ТА ЗАБАВЛЯНКИ»

Про матеріал
Пропоновані творчі завдання, розроблені на основі використання дитячого фольклору, можна запропонувати для роботи зі старшими дошкільнятами. Вони відповідають дитячій психології, розвивають розум дитини, допомагають здійснювати ряд важливих логічних операцій, тренують спостережливість, сприймання, пам'ять, мислення.
Перегляд файлу

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ З МАТЕМАТИКИ

(З ВИКОРИСТАННЯМ ФОЛЬКЛОРУ.)

«ПОТІШКИ ТА ЗАБАВЛЯНКИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОТІШКИ ТА ЗАБАВЛЯНКИ

1.КОВАЛЬОК

- Ковальок, ковальок,

Підкуй чобіток,

А я тобі, ковальок,

Дам за теє п’ятачок.

Я не хочу кувать:

В мене руки болять.

ЗАВДАННЯ: Одна пара чобітків коштує один п'ятачок. Порахуй п'ятачки і визнач скільки пар чобіток ти зможеш купити за них. Скільки пар чобіток потрібно для котика Мурчика, для бичка-третячка, для сороки-білобоки, зайчика- лапанчика. Чи вистачить у тебе грошей, щоб купити стільки чобітків. Поміркуй.

 

  E:\Documents\ОКСАНИНИ  ДОКУМЕНТИ\наукова проблема садочок 2017\m7fc4171.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "малюнок чоботи"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок чоботи"

Допоможи котикові знайти другий чобіток.

 

2. МИШЕЧКА-СКРЕБОТУШЕЧКА

Мишечка-скроботушечка,

Не йди в поле –

Медвідь сколе.

Мишечка не послухала,

Пішла в поле,

Медвідь сколов:

Кіль, кіль, кіль...

ЗАВДАННЯ: Склади силуети тварин (мишки та ведмедя) за допомогою геометричних фігур.



3.КУДИ ЙДЕШ?


Куди йдеш?

По сіно.

Візьми мене з собою,

Буду тобі слугою:

І волики попасу,

На віз сінця положу,

І додому прижену,

І корову подою.

А щоб було мамці,

А щоб було ляльці,

Маленькій дитятці.


    ЗАВДАННЯ: Назви героїв, про яких згадується в потішці. Полічи скільки їх? Використовуючи геометричні фігури, намалюй вола, воза, корову, маму, дитятко, і того, хто їздив по сіно. Як ти думаєш, хто це міг бути. Варіант виконання завдання:

 

Віл це добре чи погано? А корова?

4. ОЙ ЧУК-ЧУКИ, ЧУКИ-ЧОК

Ой чук-чуки, чуки-чок,

Пішли дітки в садок,

Там нарвали квіточок,

Сплели доні віночок.

ЗАВДАННЯ: Знайди серед віночків однакові. По чому ти визначив, що вони однакові. Намалюй свій віночок, використовуючи знайомі геометричні фігури.


             

               5. ХОДИТЬ ЗАЙЧИК ПО КАПУСТІ

Ходить зайчик по капусті,

Носить ляльку в білій хустці.

Ой ти, зайку, ти наш зайку,

Віддай нам ти тую ляльку

Для синочка для забавки.

       ЗАВДАННЯ:   Домалюй фігурки героїв пісеньки, використовуючи геометричні фігури.


Варіант виконання завдання:

6. КОРОВКО, КОРОВКО

Коровко, коровко,

Дай мені сира,

Дай мені масла,

Я тебе, коровко,

Ціле літо пасла.



ЗАВДАННЯ: Розглянь малюнки і скажи чого більше, а чого менше виробили з молока Корівки Нічка та з молока корови Зірки? Обґрунтуй свою відповідь.

 

7. ДИБИ, ДИБИ!

Диби, диби! Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки в неділю раненько.

ЗАВДАННЯ: Візьми фломастери і спробуй за допомогою геометричних фігур зобразити діда і бабу. Прикрась їхній одяг. За якими ознаками можна довести, що це дід, а це - баба. Подумай, чи можна за допомогою геометричних фігур намалювати гриби. Гриби це добре чи погано?

Варіант виконання завдання:

 

8.КУЄМ, КУЄМ НІЖКУ

Куєм, куєм ніжку

Поїдем в доріжку,

треба коня підкувати,

Будем в баби ночувати.

     ЗАВДАННЯ

Проведи свого друга по доріжці до бабусі. Назви всі предмети, які зустрі­чаються на твоєму шляху, зліва і справа. Попроси свого товариша хай назве геометричні фігури, з яких побудований буди­ночок бабусі. Порахуйте скільки предметів зустрі­лося вам по дорозі.

9. КИЦЯ-МУРА

-Киця-мура,

Де ти була?

-У бабусі.

-Що робила?

-Миски мила:

Дві помила, дві розбила,

Бабі голову набила!


ЗАВДАННЯ: Візьми плоскісні зображення мисочок. Які вони між собою. Розташуй мисочки від найбільшої до меншої. Познач кожну мисочку цифрою від одного до десяти. Скільки усіх мисочок? Якою по порядку стоїть зелена мисочка? Якою червона? Якого кольору шоста мисочка? А біла? Яку форму мають мисочки?

 

10. ДВА ПІВНИКИ, ДВА ПІВНИКИ

Два півники, два півники

Горох молотили.

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле.

Коза засипає,

А маленьке козенятко

На скрипочці грає.


ЗАВДАННЯ: Порахуй скільки птахів та тварин згадується у пісенці. Кого було більше. Що потрібно зробити, щоб тварин і птахів було порівну. Намалюй курочок і півників, використовуючи геометричні фігури. Птахи це добре чи погано. Розпізнай на малюнку художника де півник а де курочка. Обґрунтуй свою думку.

 

11. ХОДИЛА КВОЧКА

Ходила квочка коло кілочка.

Водила дітки біля червоної квітки.

Не рвіть, дітки, червоної квітки,

Бо як порвете, самі помрете.

ЗАВДАННЯ: Спробуй за допомогою овалів, кружечків та трикутників зобразити квочку з курчатами та квітку. Порахуй, скільки в тебе вийшло курочок і курчат. Хто з них найбільший? Варіант виконання завдання:

 


А тепер намалюй квітку, використовуючи геометричні фігури. Квітка це добре чи погано?

12. СОРОКА-ВОРОНА

Сорока-ворона

На припічку сиділа,

Діткам кашку варила.

Підіть, діти, по водицю.

 ЗАВДАННЯ: Спробуй за допомогою геометричних фігур зобразити сороку та дітей (хлопчика та дівчинку). За якими ознаками можна розпізнати, що це дівчинка, а це хлопчик?

13. ОЙ НУ, ЛЮЛІ, ГОЙДАША!

Ой ну, люлі, гойдаша!

І кобилу, і лоша.

Ми кобилу продамо,

Лоша будем годувать,

По ярмарку поїзжать,

І бублики купувать,

І дитину годувать.

ЗАВДАННЯ: За допомогою знайомих геометричних фігур намалюй кобилу, лоша, бубликів в’язку. Скільки коней? А скільки бубликів? Склади задачу про коней. Можливий варіант виконання завдання:

 


14. ОЙ НУ ЛЮЛІ, ЛЮЛІ

Ой у люлі, люлі

Налетіли гулі

Сіли на воротях

В червоних чоботях.

Сіли на колисці

В червонім намисті

Стали думать і гадать

Чим дитину годувать:

Чи вареннячком, чи вареничком,

Чи кашкою, чи борщем,

Чи по спині деркачем!

ЗАВДАННЯ: Подумай, як за допомогою геометричних фігур можна зобразити ворота, гулі, в червоних чоботях, колисочку, червоне намисто.


Варіант виконання завдання:

15. ЛЕТІЛА БДЖОЛА КОЛО ЧОЛА - БУМЦ!

Летіла бджола коло чола - бумц!

Летіла оса коло носа бумц!

Летіла мурашка коло ушка бумц!

Летів жук, в оцьо бул!


      ЗАВДАННЯ: Назви комах, які летіли у повітрі. Скільки їх? Намалюй стільки ж квіточок, використовуючи геометричні фігури: круг, трикутник, овал, ромби. Скільки квіточок ти намалював(ла)? А скільки було комах? Як можна сказати одним словом, якщо комах і квіточок однакова кількість?

 

16. ЖИВ-БУВ ДІД ТА БАБА

Жив-був дід та баба,

Була в них вівця,

Почнемо з кінця:

Жив-був дід та баба,

Була в них вівця,

Почнемо з кінця...

      ЗАВДАННЯ: Подумай і скажи скільки було людей? А скільки у людей було тварин? Кого було більше, а кого менше? На скільки більше? На скільки менше? Що потрібно зробити, щоб людей було порівну. Намалюй хатинку для діда і баби. А якою може бути хатинка у вівці?

 



 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Yel Ksju
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
303
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку