26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Творці фізичної науки

Про матеріал
Презентація до уроку про творців фізичної науки. Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом, науковими досягненнями видатних вчених фізиків; розвивати інтерес учнів до науки, вміння і навички роботи з науково – популярною літературою; різними інформаційними технологіями; виховувати національну свідомість і патріотизм, гордість за їх світове визнання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТВОРЦІ ФІЗИЧНОЇ НАУКИ

Номер слайду 2

АВТОР СЄРГЄЄВА НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА Вчитель фізики Косяківського закладу загальної середньої освіти І – ІІ ступенів – закладу дошкільної освіти Таращанського району Київської області

Номер слайду 3

МЕТА УРОКУ Ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом, науковими досягненнями видатних вчених фізиків; розвивати інтерес учнів до науки, вміння і навички роботи з науково – популярною літературою; різними інформаційними технологіями; виховувати національну свідомість і патріотизм, гордість за їх світове визнання.

Номер слайду 4

ФІЗИКА Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль, Лебедєв, Попов, Столєтов… Не полічити всіх, на жаль, Хто відкрив її секрети… Тут Ейнштейн і Фарадей Резерфорд і Бор, й Гальвані. Скільки вже було ідей! Вірю: це ще не останні. Галілей у цім ряду, Архімед, Фермі, Курчатов, Що на щастя чи біду Приручили дикий атом. Непроста наука ця, Відкриттям нема кінця.

Номер слайду 5

АРХІМЕД (287 – 212 р р. до н.е.) Одним із найвеличніших механіків світу був знаменитий Архімед. Батько Архімеда астроном та математик Фідій був одним з наближених до царя Сиракуз Гідрона; він дав синові найкращу на той час освіту. Після повернення до Греції знаменитий учений жив у рідному місті Сіракузах. За легендою, Архімед, захоплений своїми дослідженнями, одного разу заявив цареві Сиракуз Гідрону, що міг би перевернути Землю, якби він мав точку опори.Здивований цар запропонував Архімедові показати йому, як за допомогою малої сили можна піднімати великі вантажі. Архімед погодився і наказав витягнути на берег царську вантажну трієру,посадити на неї увесь екіпаж і завантажити корабель. Розмістившись на певній відстані, Архімед, рухаючи рукою блок, що був сполучений із системою механізмів, розпочав тягнути до себе корабель так тихо та рівно, немов останній плив по воді. Захоплений побаченим, цар Гідрон, запропонував Архімедові сконструювати для нього військові машини, які можна було б використовувати для оборони Сиракуз.

Номер слайду 6

ЕВАНДЖЕЛІСТ ТОРРІЧЕЛЛІ (1608 – 1647) Ім’я Еванджелісти Торрічеллі назавжди ввійшло в історію фізики як ім’я людини, що вперше довела існування атмосферного тиску і створила перший барометр.

Номер слайду 7

БЛЕЗ ПАСКАЛЬ (1623 – 1662) Видатний французький фізик, математик, філософ. Паскаль висловив думку, що атмосферний тиск зменшується з висотою (за його ідеєю в 1647 р. був здійснений експеримент, який підтвердив його думку); продемонстрував пружність повітря і довів, що повітря має вагу; відкрив, що показання барометра залежать від вологості і температури повітря і тому його можна використовувати для прогнозування погоди.

Номер слайду 8

ІСААК НЬЮТОН (1643 – 1727) Предметом дослідження Ньютона були механічні, гравітаційні, оптичні явища. Він сформулював основні закони класичної механіки, відкрив закон всесвітнього тяжіння, явище розкладання білого світла на кольорові складові, розвинув теорію світла, розробив основні розділи вищої математики. Узагальнивши результати досліджень з механіки своїх попередників і результати власних досліджень, створив фундаментальну працю “Математичні начала натуральної філософії“, видану 1687 року.

Номер слайду 9

МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ ЛОМОНОСОВ (1711 – 1765) Перший російський учений – натураліст світового значення,поет,художник, історик, поборник розвитку російської освіти та науки. Народився поблизу північного російського міста Архангельська. Він досліджував атмосферну електрику і силу ваги; створив учення про колір; створив ряд оптичних приладів; відкрив атмосферу на Венері; описав будову Землі; пояснив походження багатьох корисних копалин і мінералів;заклав основи фізичної хімії. Його іменем названо один з найбільших університетів – Московський.

Номер слайду 10

ЗМІСТ Задача “ Перевір себе ”. Вікторина “ Чи знаєш ти фізиків?” Естафета формул. Конкурс “ Відгадай, хто я? ” Конкурс кмітливих. Відгуки видатних діячів про вчених.

Номер слайду 11

АРХІМЕД (287-212 рр. до н.е.) О, учень! Використовуй мій закон, пройди тернистий шлях пізнання і розв’яжи загадки льоду, що тане!!!

Номер слайду 12

Задача “ Перевір себе!” У посудині з водою плаває шматок льоду. Чи зміниться рівень води в посудині, якщо лід розтане?

Номер слайду 13

Задача ” Перевір себе “ Розв’язок. Коли лід плаває, то він витискає стільки води, що її вага дорівнює вазі льоду. Під час розтавання льоду утворюється вода, яка має таку ж вагу, що й лід.

Номер слайду 14

Вікторина “ Чи знаєш ти фізиків “ Російський вчений, склав періодичну систему елементів, ввів поняття “ критична температура “? (1791 – 1864) – англійський вчений, вперше ввів поняття поля, відкрив закон електролізу?

Номер слайду 15

Вікторина “ Чи знаєш ти фізиків “ (1787 – 1854) – німецький фізик відкрив усім відомий закон (про струм). Йому належить відкриття у сфері “ електричного струму ”? (1564 – 1642) – італійський фізик та астроном, відкрив закон падіння тіл, застосував телескоп, відкрив супутники Юпітера, сонячні плями Венери?

Номер слайду 16

Вікторина “ Чи знаєш ти фізиків “

Номер слайду 17

?=q*U А=Р*? І=U/? Ом=?/А В=Вт/? Р=?*І А=І*?*t А=Кл/? R=?/I q=?*t U=?*R І=q/? Естафета формул

Номер слайду 18

Вікторина “ Відгадай, хто я? ” Я народився у 1643 р. в сім’ї фермера-орендатора в графстві Лінкольн. У 1665 р. закінчив Кембріджський університет. Через три роки керував фізико-математичною кафедрою Кембріджського університету. Досліджуючи земну і небесну механіку, створив працю “ Математичні основи натуральної філософії “. Я відкрив кілька фундаментальних законів фізики, і один з них називається “ Закон всесвітнього тяжіння “.

Номер слайду 19

Вікторина “ Відгадай, хто я? “ Народився я у 1711 р. в сім’ї архангельського помора за 70 км від Архангельська. З дитинства допомагав батькові в рибному промислі, а довгими зимовими вечорами вчився читати й писати. У неповних 20 років я поїхав з караваном рибалок до Москви. Там за один рік закінчив 3 класи Заіконоспаської академії. У 1745 р. я став першим російським академіком і своєю багатогранною працею сприяв науково-технічному прогресу. Російський поет О. С. Пушкін назвав мене “ першим російським університетом “.

Номер слайду 20

7 6 5 4 3 2 1 Конкурс кмітливих Англійський вчений, який відкрив тепловий рух частинок речовини. Одиниця потужності. Російський вчений, який систематизував хімічні елементи на основі їх будови. Французький фізик, який увів поняття “електричний струм”. Англійський фізик, наукові праці якого стосувалися пружних деформацій. Одиниця роботи. Давньогрецький вчений, який вивчив виштовхувальну дію рідини й газу на занурення в них тіла.

Номер слайду 21

Відгуки видатних діячів про вчених Потрібен був геній Ньютон, щоб здивуватися тому, що яблуко впало на землю… К.Д.Ушинський Ломоносов – це “ перший російський університет “… О.С.Пушкін Після робіт Попова не залишається сумніву в тому, що поставлена мета досягнута… Л.І.Мандельштам

Номер слайду 22

Висновок Життя видатних учених та розвиток наукових ідей можуть стати прикладом для власного життя. Розвиток науки не закінчиться ніколи. Видатний німецький фізик Вернер Гейзенберг писав: ” Щоб не сталося, людство збереже в найближчі десятиліття жвавий інтерес до пізнання. Навіть коли цей інтерес буде на якийсь час затьмарений практичними результатами науки і боротьбою за владу, він буде торжествувати та з’єднувати всі народи, всі нації на Землі. Люди будуть щасливими в усіх частинах земної кулі, коли вони досягнуть нових знань, і вони будуть вдячні тій людині, яка вперше відкрила їх “.

Номер слайду 23

Використана література С.В.Каплун,Г.В.Беззубова,Л.Д.Киркач-Осипова.Дитяча енциклопедія.-Х.:Видавництво “Фоліо”,2005.-319 с. М.І.Блудов.Бесіди з фізики.-К.: Рад. шк.,1989.ч1,2.-347 с. Ф.М.Дягелев.Из истории физики и жизни ее творцов.-М.:Просвещение, 1986.-225 с. Г.Г.Кордун.Учням про видатних фізиків.-К.: Рад.шк.;1979.-132 с.

Номер слайду 24

Дякую за увагу

ppt
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
§ 12. Видатні вчені-фізики. Внеок українських учених у розвиток і становлення фізики
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку