твори добро бо ти людина.

Про матеріал
Мета цього виховного заходу узагальнити знання дітей про добро як одну з найвищих моральних якостей людини, виховувати бажання творити добро, бути активними громадянами нашої держави.
Перегляд файлу

 

 

Сценарій свята Даруймо доброту ”.

Мета. Узагальнити знання дітей про добро як одну з найвищих моральних якостей людини, виховувати бажання тво­рити добро, бути активними громадянами нашої держави.

                                                Епіграф

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку.

Доброта з роками не старіє,

Доброта, як сонце, гріє.

 

Свято проводиться у прибраному залі ,  на  сцені  зображено сонечко,квіти, плакати, намальовані дітьми, слова епіграфу. В центрі залу на столі ікона  , біля неї горить свічка.

Столи розставлені  по залу, на столах написані назви станцій

(„Ввічливість - людяність”, Доброчинність – захисниця розуму”, „Дружба”, „ Сумління    найкращий порадник”, Добре  ім’я – найкраще багатство”),

  сидять учні.

Пісня „Гімн доброті”

Вчитель  1.

 Людське життя...Неповторне і звичне , радісне і сумне , сповнене глибоких переживань , солодке, як мед , і гірке як полин.

Вчитель 2

 Люди, їх мільйони...всі вони різні і чимось неповторні. Вони , мов ті зорі на небі , що горять своєрідним світлом.

 

                     Сценка „Мама і синочок”

( Виходить жінка із запаленою свічкою у руках і хлопчик)

Хлопчик   Матусю, а правда , що небо на залізних стовпах тримається?

Мати  Так, мій синочку правда.

Хлопчик  А чому так багато зірок на небі ?

Мати  Це , коли людина на світ приходить , Бог свічку запалює , і горить та свічка , поки людина не помре. А як помре , свічка гасне, зірочка падає. Бачив ?

Хлопчик  Бачив , матусю , бачив . Матусенько , а чому одні зірочки ясні , великі, а другі ледь видно ?

Мати  Бо коли людина зла , заздрісна, скупа, її свічка ледь – ледь  тліє. А коли добра, любить людей , робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно і світло це далеко видно.

Хлопчик  Матусю , я буду добрим. Я хочу , щоб моя свічечка горіла найяскравіше!

Мати  Старайся , мій хлопчику ( гладить по голові).

(Ставлять свічку біля ікони і виходять)

 

Вчитель

 Стежина життя ...Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде ? І хочеться гукнути :

„Життя ! Ну зупинися хоч трішки ! Візьми мене на свої крилечка й понеси ген - ген за небокрай , де люди у вічності живуть”

Вчитель

 Прекрасні слова, правда ? У як хотілося б кожному з нас , щоб і життя наше було таким же прекрасним. Але як цього досягти?

Вчитель.

 Вдумаймося в слова  Леонардо да Вінчі :

„ Пам’ятай ! Життя є дар, великий дар,

І той , хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує”

 

Вчитель

 А щоб цінувати життя – треба знати і розуміти своє місце в ньому . Треба завжди пам’ятати , що ти  Людина.

Вірш В. Симоненка

„ Ти знаєш, що ти людина”

Ти знаєш , що ти – людина ?

Ти знаєш про те чи ні ?

Усмішка твоя –єдина ,

Мука твоя – єдина,

Очі твої єдині.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві , злі.

Сьогодні  усе для тебе –

Озера , гаї , степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба

Гляди ж не проспи.

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина ,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

Вчитель.

 Сьогодні у нас з вами свято. Свято „Твори добро , бо ти людина”

 Життя кожної людини – це стежина , встелена жовтогарячими чорнобривцями, духмяними вишеньками, стежина з  червоними й чорними тонами, як у тій пісні...

Пісня „Два кольори ”

Вчитель.

 Ви – молоді громадяни України. І саме від вас залежить майбутнє, від вашої освіченості , активної життєвої позиції.

Вчитель.

 З чого починається людина ? Якими рисами повинна вона бути наділена , щоб творити добро ?

Вчитель.

Щоб з’ясувати усе це ми сьогодні здійснимо  святкову мандрівку.

Вчитель.

Отож щасливої вам подорожі!

 

І учень ( черговий по станції „Ввічливість - людяність”)

 Увага ! Увага ! Увага!

Раді  вітати вас на нашій першій станції  „Ввічливість - людяність”. Доброго дня ! Ой , як гарно ви відповідаєте „ доброго дня ”. Отож , ми побажали один одному , щоб день був добрий для кожного із нас, приніс радість , задоволення, добрий настрій! У нашого народу стало добрим звичаєм вітати один одного цим хорошим, теплим побажанням .

 А ще кажуть: „Доброго здоров’я”, „Здорові були”, „ Моє шанування вам”. Є теплі, рідні та близькі слова :„мама”, „ тато”. Є слова вагомі – „ держава”, „Батьківщина”.

 А ще є ввічливі слова – називаються вони чарівними. Люди , які їх  постійно вживають , називаються ввічливими, чемними.

 Чемна людина всім приємна, бо вона приносить втіху і хороший настрій.

 Отож на нашій зупинці ми влаштуємо  невеликий екзамен – турнір ввічливості , адже без хороших  манер дороги далі нам нема.

Команди , на сцену !

 

Розминка.

Гра  „Закінчи речення ”

  • Зазеленіє навіть пень, коли почує ... ( добрий день);
  • Якщо їсти більше невсилі, скажем мамі ми ... ( спасибі);
  • Коли з бешкет сварять чи підказку , скажем ... ( вибачте, будь ласка);
  • І у Франції і в Словаччині на прощання кажуть ... ( до побачення ).

Запитання для команд

  1. Хто  такий лицар ;
  2. Назвати якнайбільше чарівних слів ;
  3. Назвати прислів’я та приказки про ввічливість ;
  4. Уявіть ситуацію , що ви зустріли інопланетянина. Його ви не розумієте, він не розуміє вас. Як би ви показали йому ваші хороші наміри ?
  5. Чи обов’язково вітатися , зайшовши в магазин , автобус ?
  6. Розмовляють два вчителі у коридорі . Учневі треба звернутися до одного з них. Як це зробити ввічливо ?
  7. хто вітається першим , якщо зустрілися хлопчик і дівчинка, старша людина і молода.
  8. Чому потрібно знімати шапку , заходячи у приміщення.

Підбиття підсумків конкурсу.

 

 А тепер спробуємо скласти правила поведінки людини щодня , щоб її поважали інші. ( Учні читають з плакатів 6 „ У нас можна ”, „У нас не можна”)

 Наші правила ввічливості нами і придумані. Мені залишається вам лише побажати : дотримуйтеся цих правил під час мандрівки.

Успіхів вам ! До побачення !

 

„Гімн  ввічливості ”,

 вірш читають двоє учнів

Клянемось ввічливими бути!

Завжди „ спасибі” говорити

Добрий день„ та „До побачення”

Мають у житті важливе значення.

 

Клянемось ввічливими бути !

У боротьбі зі злом добро здобути,

Нечему  вразити мечем чарівним

Словом суворим  і вірним!

Клянемось ввічливими бути .

 

 

Вас вітає  станція „ Доброчинність – захисниця розуму”

 

Легенда „Про добро і зло”

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного року один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік , прагнучи відповісти помстою , вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром !  Сусід послухався , а у відповідь знову був „нагороджений” злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався , віддячив добром. Але через деякий час у відповідь одержав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову порадив йому віддячити добром . „Але я вже стомився віддячувати йому добром” – заперечив сусід. „Якщо  зловмисник не стомився  від зла , то чому ти стомився від добра ?”- відповів йому мудрець.

 Під час зупинки на цій станції ми поведемо розмову про  загальнолюдські риси характеру , в основі яких лежить споконвічна боротьба між добром і злом.

  • Якими ж позитивними рисами має володіти людина , щоб бути доброчинною ?

 

Гра  „Мікрофон”

 

Учні по черзі передають мікрофон і  називають якості.

     -    А які ж якості заважають творити добро ?

Учень 

На світі можна жить без еталонів,

 По – різному дивитися на світ :

Широкими очима , з-  під долоні

Крізь пальці, у квартирку , з –за воріт .

 

Від цього світ не зміниться нітрохи,

А все залежить від людських зіниць -

В широких відіб’ється вся епоха,

У звужених – збіговисько дрібниць.

Вчень , письменники , філософи мають багато суджень про вічне питання добра і зла.

Запрошую вас прокоментувати два погляди.

Гра „Карусель”

 

1група ( учні , що у внутрішньому колі каруселі ) – „Добра не буває без зла” ;

2 група ( учні , що у зовнішньому колі ) – „Зла взагалі не повинно існувати”

 

Найвища наука життя – це мудрість.

Раді вітати вас на нашій наступній зупинці , яка так і називається.

 Доброта і чуйність ,и співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чужий біль , вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі й біді – це завжди було в характері нашого українського народу. У наших традиціях споконвіку збереглася звичка наділити  прохаю чого , заступитися за беззахисного і скривдженого.

 Народно мудрість стверджує, що треба менше говорити про добро, а просто проявляти милосердя до тих , хто бажає підтримки.

 

СЦЕНКА

Ведуча. Прибіг щодуху син додому й до тата голосно гука:

Син . А  я провідав у лікарні свого товариша , дружка. То ж правда, тату , я чутливий і маю серце золоте.

Ведуча. Замислився  тато на хвилину  і так йому сказав на те :

Тато . Коли тебе в тяжку хвилину людина  виручить з біди , про це добро , аж поки віку , ти сину, пам’ятай завжди. Коли ж людині ненароком ти зробиш сам добро колись , про це  забудь, аж поки віку мовчи й ніколи не хвались.

 

Твори добро , бо ти Людина.

Найбільшим же людським скарбом  є дружба. Доброго дня . Наступна станція – „Дружба”.

 Я навіть не запитую , чи  хочеться кожному із вас мати друга – справжнього, вірного , який завжди допоможе ,підтримує , з яким  біда – півбіди, а радість подвійна .

 Звичайно , хочеться ! І щасливий той , хто його має !

 Назвіть прислів’я і приказки , афоризми про дружбу.

 

(„Без вірного друга велика туга”

„Дружба – велике багатство „

„З добрим дружись, а лихого стережись”

„Друг пізнається в біді”

„Скажи , хто  твій друг , і я скажу хто ти”)

У свого друга ми хочемо бачити лише позитивні якості : щоб був він для нас приємний і цікавий, добрий , щирий, вірний , щедрий.

 Отож , щоб з нами хотіли дружити, то й ми  повинні такими бути.

 

Пісня „ Справжній друг”

„ Добре  ім’я – найкраще багатство”

Саме про це поговоримо ми зараз . Для  української народної моралі розуміння честі є відповідним  до віку і статі особи. Для дівчини честь співвідноситься із цнотливістю , незайманістю, сміливістю.

Вірш „ В житті є логіка  сувора”

В житті є логіка сувора,

Й суворі виміри народні

Як не казав ти правди

І сьогодні переконатися пора

Зробивши зло не жди добра

Хто б не був ти носа не дери,

Де б не був учися говори

мовою людей – куди прийшов

Розлютився ранить наче лезом ,

А шкодуєш ледь не все життя

Кажуть так , що гнів спочатку без сум

Потім каяття,  лють , а         сушить злого

Юнаку згинає плечі,

А від сміху і в старого сяють очі молодого

Не хвалися родом, що ти благородне

Скажуть люди згодом чого сам ти годен.

Одне дарує плід хоч цвітом не красується,

А інше пустоцвіт , а гляньте як хизується.

 

Друзі ! А чи не забули ви , що нас чекають у гості , адже запізнюватися за правилами етикету геть не личить.

Отже , наша наступна зупинка „ Гість – радість у домі”

Пісня „ Гості”, гумореска „ Некультурні хазяї”

 У гостях ми повинні не тільки гарно сидіти за столом, а й розважатися : співати, танцювати, поводитись відповідно до етикету.

 

( Демонстрація правильного запрошення до танцю , танець )

 

 Інколи в нас закрадається думка і постає запитання :  Яка  дорога веде до храму ? Де той шлях до правди і добра, яким треба йти кожному ?

 

Саме наша слідуюча зупинка „ Сумління – найкращий порадник” і дасть відповідь на це запитання.

 

 

Учениця.

Лікуймо наші зболені серця ,

Лікуймо наші душі зачерствілі,

Несемо правди непогасний стяг,

І кривда в нашу душу не поцілить,

Є ще спасіння від недуг людських,

Джерела віднайдемо лиш цілющі.

 

Мов подорожником торкнемося до них,

Й добром розквітнуть , просвітліють душі

Окріпимо серце щире, не черстве

Людського милосердя еліксиром.

Воно , хоч кволе, знову оживе,

І справедливість й людяність творить.

 

 Хоч невпинно біжить вперед. Збігають хвилини , години, пливуть роки. Хочеться вірити , що у нас все буде гаразд. Хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам’ятайте , людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи.

 

Учень.

Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

Тільки раз ми на землі живемо,

У могилу не бери провину.

Зло нічого не дає , крім зла.

 

Вмій прощати, як прощає мати,

За добро  добром спіши віддати –

Мудрість завше доброю була.

 

Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому, чи вона зробила , що могла.

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб  на світі більше щастя стало.

 

Учениця.

Щастя мати рідну домівку, батьків – найдорожчих людей для кожного із нас. Ніколи не стане великою , благородною людиною той , хто ще змалечку не вмів бути хорошим сином, ніжною, доброю донькою.

 

Пісня „Поведи мене мамо”

 

Для кожного із нас слово  мама – святе. Про материнську любов , про синівські почуття складено багато творів.

(Власна поезія дітей)

 

 Старість – радість , ніхто її не жде. Всяк старається відсунути її небажаний прихід. Та вона вже ж несподівано підкрадається, і ти вже з печальною розсудливістю розумієш , що усе найкраще вже було, усе в минулому. Добре , коли поруч тебе рідні, діти й онуки.

( Пісня „ Ой у чистім полі”)

 

Отож , багато є випадків , що при живих дітях батьки стають самотніми. Діти виростають, забувають стежку до рідної хати, дбаючи лише про своє благополуччя. А матерям хочеться бачити їх, погладити по голівці, торкнутися до їхніх рук і почути теплі слова любові :

Інсценівка вірша  „ Розмова з мамою”

Син. Розкажіть мені мамо, про вишні,

Їх було так багато в саду.

Мати. Були, сину , морози невтішні,

А вони кого хочеш зведуть.

Син. Розкажіть мені, мамо, про зорі,

Чи такими були і колись ?

Мати. А той , сину , хто виріс у горі -

Не часто на зорі дививсь.

Син. Розкажіть мені , мамо про долю,

Чи людині відкладена вона?

Мати. Наша доля , мій сину, як море –

Той пливе лиш, хто має човна .

Син. Розкажіть мені, мамо, про роки –

Чи спливають помітно вони.

Мати. Роки , сину, помітні допоки...

Матерів пам’ятають сини.

Вчитель.

 Дорогі діти ! Ось і закінчилась наша подорож. Я думаю , що вона збагатила вас, допомогла доторкнутися душею і серцем до людських витоків добра і милосердя.

Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої серця від усякого зла.

Вчитель.

 А зараз я хочу подарувати вам пам’ятки про нашу сьогоднішню зустріч і прошу пам’ятати про те , що ще літописець Київської Русі Володимир Мономах  у своєму „ Повчанні дітям” закликав :

  • Не забувайте убогих, подавайте сиротам, захистіть вдову;
  • Не майте гордощів у своєму серці, старших шануйте;
  • Не проминіть ніколи людину , не привітавши її, і добре слово мовте;
  • На світанні , побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть : „ Господи , додай мені літа до літа , щоб я з честю і добром виправдав життя своє”

 

Вчитель.

 У кожному селі та місті біля церков є дзвони, які щонеділі й свято кличуть людей на службу Божу. Але з давніх – давен, окрім богослужіння , дзвони використовувалися, як набат, для сповіщення про якесь лихо, біль, били на сполох під час пожежі чи ворожого нашестя.

Вчитель.

 А сьогодні дзвони б’ють на сполох, закликаючи нас до милосердя, доброти. Бо тільки доброта і милосердя роблять нас справжніми людьми. Будьте творцями  власної духовної краси.

 

Мудрець сказав: живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

 Нехай ця істина стара:

Людина починається з добра.

 

(Звучить пісня «Нам треба жити для добра..» ).

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 травня 2019
Переглядів
2376
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку