У нас єдина мета - Україна свята, нездоланна ніким і ніколи…

Про матеріал

Майстерня побудови знань

У нас єдина мета - Україна свята, нездоланна ніким і ніколи…

Мета: формувати в учнів моральні пріоритети, що визначають людину найвищою цінністю;

виховувати почуття гордості й любові до своєї держави, свого народу, історії;

розвивати почуття причетності до всіх по дій, які відбуваються у часі, потребу розумними справами збагатити державу;

сприяти самовизначенню та самореалізації учнів;

удосконалювати навички роботи в групі, усних виступів, аргументованого діалогу, вміння сприймати чужу думку.

Після заняття учні зможуть:

üпояснювати, що таке менталітет, патріот;

üрозрізняти позитивні та негативні риси українського

менталітету ;

üрозповідати про свою батьківщину;

üвисловлювати свій погляд на роль людини у долі своєї батьківщини;

üпропонувати своє вирішення проблем, пов'язаних з майбутнім своєї країни;

üкеруватися загальнолюдськими цінностями у ставленні до інших людей.

Для проведення майстерні необхідно підготувати:

1)Святково прикрасити кімнату:

üна дошці висить віночок з квітів, від якого проміннями відходять стрічки.

üмалюнки з краєвидами рідної землі;на дошці прислів'я і приказки:

Де рідний край, там і рай.

Кожному мила своя сторона.

За рідний край життя віддай.

Рідна земля і в жмені мила.

Вдома і стіни гріють.

Кожному птаху своє гніздо миле.

2)«Пісня про найдорожче» (слова І. Бердникова, музика О.Януковича).

3)Маркери різних кольорів.

4)Аркуші формату А-4, А-1.

5)Політична карта світу.

Перебіг майстерні:

І. Індуктор (мотивація)

Учень. Разом з тобою, рідна моя Батьківщино, ми вступили у ХХІ століття. Ми стали свідками подій, які відбувалися протягом двох століть.

Слово вчителя.Закінчити поезію.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в пустині рай.

Їм красить все їх рідний край,

Нема без кореня рослини,

А нас людей ………(без Батьківщини).

üСаме так М.Чернявський закінчує свою поезію.

Коментар учителя. І сьогодні ми, сучасники, все частіше повторюємо слова: «У нас єдина мета - Україна свята, нездоланна ніким і ніколи».

ІІ. Опис творчого продукту.

Крок 1.Подумайте і дайте відповідь («Живий мікрофон».)

- Хто саме будь-яку країну в світі робить сильною і нездоланною? (людина-народ)

- Які риси повинна мати така людина?(асоціативна вправа).

Презентація продукту

Крок 2. Інтелектуальний кросворд «Знай наших» (робота в парах). Україна – наша земля, наш рідний край, країна зі славною багатовіковою історією, мудрими талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує світ, з багатющими народними традиціями, з мальовничою природою. Коли в світі думають чи говорять про Україну, то мають на увазі конкретних людей. Пропонуємо вам розв'язати кросворд (додаток 2).

1. Легкоатлет, що встановив 35 світових рекордів у стрибках з жердиною, отримав звання «Кращий атлет світу» (С.Бубка)

2. Зірка української хірургії? (М. Амосов)

3. Ким була розроблена і впроваджена в практику теорії зварювання під шаром флюсу? (Є.Патон)

4. Автор вірша «Ще не вмерла Україна» (П.Чубинський)

5. Хто очолив українську школу кібернетики? (В.Глушков)

6. Найвидатніша гімнастика ХХ століття, що встановила й досі ніким не подоланий світовий рекорд щодо кількості золотих медалей? (Л.Латиніна)

7. Український філософ ХVІІІ? (Г.Сковорода)

8. Академік ХХ століття? (М.Кащенко)

9. Хто був засновником Києво-Печерської Лаври? (П.Могила)

10. Перша українська жінка професор? (О.Єфименко)

11. Перший український Президент? (Л.Кравчук)

Презентація продукту

Крок 3. Подумайте і дайте відповідь.

- Що об'єднує всіх цих людей?

- Чи можемо ми їх назвати патріотами? Хто такий патріот?

- Яке ключове слово кросворду?

- Висловіть власні асоціації та образи, які викликає слово «батьківщина».

Зберіть ці асоціації, не коментуючи їх. Про що свідчать такі асоціації?

Презентація продукту

Крок 4. Інтелектуальна вікторина «Паспорт країни» (робот в групах)

Об'єднайтесь у групи по 5-6 осіб і виконайте завдання.

Заповнити паспортні дані України. На виконання роботи дається 4хв.

Площа: (603700км2)

Географічне положення: (49оп.ш.., 32о с.д.)

Населення: (49 080 000)

Столиця: (Київ)

Мова: (українська, російська)

Грошова одиниця: (гривня)

Статус: (республіка)

Колір державного прапору: (жовто-блакитний)

В якій частині України знаходиться центр Європи? (Західній)

Відомі зони відпочинку в Україні: (Карпати, Крим)

Одна з пам'яток України, занесена ЮНЕСКО до переліку світових надбань. (Лавра)

Презентація роботи груп

Крок 5. Подумайте і дайте обгрунтовану відповідь.

Наша рідна країна живе. Вона цвіте калиновим цвітом, молодіє вербовими гілками, співає солов'їним голосом і говорить своєю рідною мовою. Як тополя стоїть серед Європи і дає нам силу, наснагу, життя. Але що її робить сильною, і звідки вона черпає цю наснагу?

Крок 6. Поняття и терміни («Живий мікрофон»).

Чи помітили ви як багато англомовних термінів увійшло до нашої мови протягом останніх кількох років? Модними стали слова «спонсор», «консенсус», дуже часто вживається термін «менталітет». Як ви розумієте це слово? (Збір асоціацій).

Давайте зіставимо наші асоціації з тлумаченням , яке нам пропонує словник (розрив).

Словник

Менталітет - це сукупність особливих рис, які виявляються в період

найвищого піднесення нації.

Крок 8. Подумай і дай відповідь.

- Який із періодів української історії ми сприймаємо як найяскравіший, найгероїчніший? Свою думку обґрунтуйте.

- Чи варто сьогодні говорити про відновлення національного менталітету?

Крок 9. Плакат «Так! Ні!» (робота в групах)

Кожна група отримує картку, на якій написана одна риса національної ментальності.

Завдання: рису характеру відтворити в малюнках та розташувати, на свій розсуд, в тій частині плакату, в якій вважають за потрібним (додаток 1).

Риси української ментальності:

üне вміють цінувати своїх геніїв;

üвідвага;

üспостерігається тенденція жити подвійним життям;

üкмітливість;

üкомплекс меншовартості;

üвисока громадянська свідомість;

üне вміємо бути господарями своєї держави;

üблагородство.

Презентація продукту

  • üЯкі риси української ментальності ви б засудили? Чому?
  • üЯкі позитивні риси треба зберегти?

Крок 10. Міні - проект.

Ви живете, як ніхто до вас в Україні, у суверенній державі. Вже у ваших руках скоро буде сьогодення і майбутнє нашої країни. Уявіть себе правою рукою Президента України. На що б ви спрямували свої дії? План дій обґрунтуйте.

Рефлексія

Не обов'язково займати високу посаду, бути дорослим, мати при собі паспорт…, щоб прославити рідний край. А досить бути ученицею або учнем і збагатити свою державу, подарувати їй свою любов, шану.

üЩо сьогодні Ви відкрили для себе?

üПро що задумалися?

Сьогоднішній урок хотілось би закінчити творчою роботою випускниці нашого ліцею Посунькіної Крістини.

Молитва про Україну!

Господи, в цей непростий час я молюся за долю моєї Батьківщини. Благаю тебе, дай їй сили звестися на ноги, показати свою велич і могутність. Господи, ти все бачиш, не дозволь же скривдити її, поставити на коліна.

Я знаю, вона грішниця, але вибач їй ті ріки крові, які проливалися ненавмисно, вибач те завзяття, що горіло яскравим вогнем, вибач той хист і розум бурхливої юні, бо вона народила на світ стільки талановитих людей, яким і завдячує своєю історією.

Вона зараз стоїть перед тобою, схиливши голову, чекає на твій Суд. Нехай же він буде справедливим, бо т и - Господь.

Боже, дай їй ще один шанс на життя. Її безкрає небо, червоний кущ калини і схилена верба, старенька мати, садок вишневий і глибокий колодязь під хатою, дзвінка пісня, вишитий рушник і запашний хліб не можуть так просто зникнути, відійти в нікуди.

Господи, піклуйся про неї. Вона-мій сенс життя, моє натхнення. Вона - моя Україна, і я люблю її. Амінь.

Додаток

ПЛАКАТ

МОЛОДЬ КАЖЕ:

«ТАК!» «НІ!»

Кросворд «Знай наших»

Б

а

т

ь

к

і

в

щ

и

н

а

Перегляд файлу

Майстерня побудови знань

                  У нас єдина мета - Україна свята,  нездоланна   ніким і ніколи

Мета:  формувати в учнів моральні пріоритети, що визначають людину     найвищою  цінністю;

виховувати почуття гордості й любові до своєї держави, свого народу, історії;

розвивати почуття причетності до всіх по дій, які відбуваються у часі, потребу розумними справами збагатити державу;

сприяти самовизначенню та самореалізації учнів;

удосконалювати навички роботи в групі, усних виступів, аргументованого діалогу, вміння сприймати чужу думку.

 Після заняття учні зможуть:

  • пояснювати, що таке менталітет, патріот;
  • розрізняти позитивні та негативні риси  українського

менталітету ;

  • розповідати про свою батьківщину;
  • висловлювати свій погляд на роль людини у долі своєї батьківщини;
  • пропонувати своє вирішення проблем, пов’язаних з майбутнім своєї країни;
  • керуватися загальнолюдськими цінностями у ставленні до інших людей.

 Для проведення майстерні  необхідно підготувати:

  1.          Святково  прикрасити кімнату:
  •            на дошці висить віночок з квітів, від якого проміннями відходять стрічки.
  •            малюнки з краєвидами рідної землі;на дошці прислів’я і приказки:

   Де рідний край, там і рай.

   Кожному мила своя сторона.

   За рідний край життя віддай.

   Рідна земля і в жмені мила.

   Вдома і стіни гріють.

   Кожному птаху своє гніздо миле.

  1.          «Пісня про найдорожче» (слова І. Бердникова, музика О.Януковича).
  2.          Маркери різних кольорів.
  3.          Аркуші формату А-4, А-1.
  4.          Політична карта світу.

Перебіг майстерні:

І. Індуктор (мотивація)

Учень. Разом з тобою, рідна моя Батьківщино, ми вступили у  ХХІ століття. Ми стали свідками подій, які відбувалися протягом двох століть.

Слово вчителя.Закінчити поезію.

              У всіх людей одна святиня,

           Куди не глянь, де не спитай,

           Рідніша їм своя пустиня,

           Аніж земний в пустині рай.

           Їм красить все їх рідний край,

           Нема без кореня рослини,

           А нас людей ………(без Батьківщини).

  • Саме так М.Чернявський закінчує свою поезію.

Коментар учителя. І сьогодні ми, сучасники, все частіше повторюємо слова: «У нас єдина мета - Україна свята, нездоланна ніким і ніколи».   

ІІ. Опис творчого продукту.

 

J0299125Крок 1.Подумайте і дайте відповідь («Живий мікрофон».)

- Хто саме будь-яку країну в світі робить сильною і нездоланною? (людина-народ)

- Які риси повинна мати така людина?(асоціативна вправа).

                                                                                                            Презентація продукту

J0335112Крок 2. Інтелектуальний кросворд «Знай наших» (робота в парах).    Україна – наша земля, наш рідний край, країна зі славною багатовіковою історією, мудрими талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує світ, з багатющими народними традиціями, з мальовничою природою. Коли в світі думають чи говорять про Україну, то мають на увазі конкретних людей. Пропонуємо вам розв’язати кросворд (додаток 2).                                                   

1. Легкоатлет, що встановив 35 світових рекордів у стрибках з жердиною, отримав звання «Кращий атлет світу» (С.Бубка)

2. Зірка української хірургії? (М. Амосов)

3. Ким була розроблена і впроваджена в практику теорії зварювання під шаром флюсу? (Є.Патон)

4. Автор вірша «Ще не вмерла Україна» (П.Чубинський)

5. Хто очолив українську школу кібернетики? (В.Глушков)

6. Найвидатніша гімнастика ХХ століття, що встановила й досі ніким не подоланий світовий рекорд щодо кількості золотих медалей? (Л.Латиніна)

7. Український філософ ХVІІІ? (Г.Сковорода)

8. Академік ХХ століття? (М.Кащенко)

9. Хто був засновником Києво-Печерської Лаври? (П.Могила)

10. Перша українська жінка професор? (О.Єфименко)

11. Перший український Президент? (Л.Кравчук) 

                                                                                                         Презентація продукту

 

J0299125Крок 3. Подумайте і дайте відповідь.

- Що об’єднує всіх цих людей?

- Чи можемо ми їх назвати патріотами? Хто такий патріот?

- Яке ключове слово кросворду?

- Висловіть власні асоціації та образи, які викликає слово «батьківщина».

  Зберіть ці асоціації, не коментуючи їх. Про що свідчать такі асоціації?

                                                                                                    Презентація продукту

J0149481Крок 4. Інтелектуальна вікторина «Паспорт країни» (робот в групах)

Об’єднайтесь у групи по 5-6 осіб і виконайте завдання.

Заповнити паспортні дані України. На виконання роботи дається 4хв.

Площа: (603700км2)

Географічне положення: (49оп.ш.., 32о с.д.)

Населення: (49 080 000)

Столиця: (Київ)

Мова: (українська, російська)

Грошова одиниця: (гривня)

Статус: (республіка)

Колір державного прапору: (жовто-блакитний)

В якій частині України знаходиться центр Європи? (Західній)

Відомі зони відпочинку в Україні: (Карпати, Крим)

Одна з пам’яток України, занесена ЮНЕСКО до переліку світових  надбань. (Лавра)

                                                                                                          Презентація роботи груп

J0299125Крок 5. Подумайте і дайте обгрунтовану відповідь.

   Наша рідна країна живе. Вона цвіте калиновим цвітом, молодіє вербовими гілками, співає солов’їним голосом і говорить своєю рідною мовою. Як тополя стоїть серед Європи і дає нам силу, наснагу, життя. Але що її робить сильною, і звідки вона черпає цю наснагу?

J0286034Крок 6. Поняття и терміни («Живий мікрофон»).

   Чи помітили ви як багато англомовних термінів увійшло до нашої мови протягом останніх кількох років? Модними стали слова «спонсор», «консенсус», дуже часто вживається термін «менталітет». Як ви розумієте це слово? (Збір асоціацій).

    Давайте зіставимо наші асоціації з тлумаченням , яке нам пропонує словник (розрив).

Словник

Менталітет - це сукупність особливих рис, які виявляються в період

найвищого піднесення нації.

J0299125 Крок 8. Подумай і дай відповідь.

- Який із періодів української історії ми сприймаємо як найяскравіший, найгероїчніший? Свою думку обґрунтуйте.

- Чи варто сьогодні говорити про відновлення національного менталітету?

J0234687 Крок 9. Плакат «Так! Ні!» (робота в групах)

Кожна група отримує картку, на якій написана одна риса національної ментальності.

Завдання: рису характеру відтворити в малюнках та розташувати, на свій розсуд, в тій частині плакату, в якій вважають за потрібним (додаток 1).

Риси української ментальності:

  • не вміють цінувати своїх геніїв;
  • відвага;
  • спостерігається тенденція жити подвійним життям;
  • кмітливість;
  • комплекс меншовартості;
  • висока громадянська свідомість;
  • не вміємо бути господарями своєї держави;
  • благородство.

Презентація продукту

  • Які риси української ментальності ви б засудили? Чому?
  • Які позитивні риси треба зберегти?

Крок 10. Міні - проект.

Ви живете, як ніхто до вас в Україні, у суверенній державі. Вже у ваших руках скоро буде сьогодення і майбутнє нашої країни. Уявіть себе правою рукою Президента України. На що б ви спрямували свої дії? План дій обґрунтуйте.

Рефлексія

   Не обов’язково займати високу посаду, бути дорослим, мати при собі паспорт…, щоб прославити рідний край. А досить бути ученицею або учнем і збагатити свою державу, подарувати їй свою любов, шану.

  • Що сьогодні Ви відкрили для себе?
  • Про що задумалися?

Сьогоднішній урок хотілось би закінчити творчою роботою випускниці нашого ліцею  Посунькіної  Крістини.

 Молитва про Україну!

   Господи, в цей непростий час я молюся за долю моєї Батьківщини. Благаю тебе, дай їй сили звестися на ноги, показати свою велич і могутність. Господи, ти все бачиш, не дозволь же скривдити її, поставити на коліна.

   Я знаю, вона грішниця, але вибач їй ті ріки крові, які проливалися ненавмисно, вибач те завзяття, що горіло яскравим вогнем, вибач той хист і розум бурхливої юні, бо вона народила на світ стільки талановитих людей, яким і завдячує своєю історією.

   Вона зараз стоїть перед тобою, схиливши голову, чекає на твій Суд. Нехай же він буде справедливим, бо т и - Господь.

   Боже, дай їй ще один шанс на життя. Її безкрає небо, червоний кущ калини і схилена верба, старенька мати, садок вишневий і глибокий колодязь під хатою, дзвінка пісня, вишитий рушник і запашний хліб не можуть так просто зникнути, відійти в нікуди.

   Господи, піклуйся про неї. Вона-мій сенс життя, моє натхнення. Вона - моя Україна, і я люблю її. Амінь.

 

                                                                                                                                        Додаток

                                                           ПЛАКАТ

                                                    МОЛОДЬ КАЖЕ:

«ТАК!»                                                              «НІ!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Кросворд «Знай наших»

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

щ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку