«У ПІДЗЕМНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ»

Про матеріал
Мета: виховувати у дітей бережне відношення до землі, прагнення дотримуватися екологічно безпечної поведінки в природі. Розвивати спостережливість, мислення, мову, вміння самостійно аналізувати і робити висновки. Підводити до розуміння єдності в природі, значення неживої природи як середовища для живих істот. Поглибити знання дітей про землю на конкретних дослідах, переконувати дітей у тому, що в землі є повітря, вода, необхідна для рослин і тварин; що рослини п'ють воду і перетворюють її на сік. Розширювати знання дітей про лікувальні властивості алое.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект заняття

«У ПІДЗЕМНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ»

 

(екологічне виховання, дослідницька діяльність)

 

 

 


Мета: виховувати у дітей бережне відношення до землі, прагнення дотримуватися екологічно безпечної поведінки в природі. Розвивати спостережливість, мислення, мову, вміння самостійно аналізувати і робити висновки. Підводити до розуміння єдності в природі, значення неживої природи як середовища для живих істот. Поглибити знання дітей про землю на конкретних дослідах, переконувати дітей у тому, що в землі є повітря, вода, необхідна для рослин і тварин; що рослини п'ють воду і перетворюють її на сік. Розширювати знання дітей про лікувальні властивості алое.

Матеріал: склянки з водою, соломинки, пісок, глина, грунт в ємкостях. 2 лійки, 2 прозорі ємкості однакового розміру, 2 вологі серветки, 2 ємкості з однаковою кількістю води, квітка алое, ніж, паперова серветка, дощечка, серветки марлеві, піпетки, пробірка.

Хід заняття.

Діти, послухайте загадку: «Під землею робить нірки,

                                                Над землею робить гірки» (Кріт)

В одного мого знайомого крота сталася прикра історія: жив у землі кріт-землекоп, у нього була підземна лабораторія, бо він був ученим кротом. На стіні у лабораторії знаходилась схема, до якої кріт записував свої дослідження. Та ось одного разу дві польові миші вкрали її. Старий кріт-землекоп засумував так, що навіть захворів. Я вирішила покликати вас на допомогу і запросити до підземної лабораторії крота, тож вирушаємо.

Подивіться, діти, ось і правда схема, на ній зображена земля, і більше немає ніяких записів. Нам необхідно повернути їх на місце.

А ось і перша кімната лабораторії. Ось тут кріт проводить свої досліди, і ми теж проведемо їх. Подумайте і скажіть, що люди вдихають і видихають? Давайте вдихнемо і видихнемо його на долоню, ось так, зробіть це як я. Діти, ви побачили повітря? А щоб побачити повітря, я вам пропоную зробити такий експеримент: вдихніть носом повітря і - видихніть у трубочку, яка знаходиться у воді. Що ви побачили? Це свідчить про те, що повітря можна побачити за допомогою бульбашок у воді.

Як ви думаєте, чи є повітря у землі? А щоб дізнатися про це, проведемо ще один дослід: я вкину грудочку землі у воду, а ви уважно слідкуйте, що буде відбуватися. Що ви помітили? Про що це свідчить? Тож давайте зафіксуємо свій дослід позначками і занесемо у схему (Діти позначають відповідними позначками у схемі повітря). А для кого потрібно повітря у землі? Позначте це схематично.

А тепер ходімо до іншої кімнати лабораторії. Діти, розглянемо різні шари землі: що це?(грунт), що це?(пісок), що це?(глина).

Як ви вважаєте, чи пропускає земля воду? Для того, щоб знайти правильну відповідь, ми виконаємо наступний дослід. У пусті склянки ми поставимо лійки, покладемо вологі серветки у лійки. В одну лійку ми висиплемо пісок, в іншу - глину. Тепер я одночасно виллю однакову кількість води у лійки. Подивіться, чи пропускає пісок воду, чи пропускає воду глина. Яка порода пропускає воду швидше? А яка повільніше? Який висновок можна зробити? Позначимо це схематично. А як ви думаєте, для кого потрібна вода в землі? Діти, а чи справді вода потрібна рослинам, ми дізнаємося з наступного досліду. Ось погляньте ще одна кімната лабораторії: у горщику на столі росте квітка, як вона називається? (Алое) А ще її в народі називають столітник. Ця квітка має цілющі властивості, і люди її за це так назвали (Той, хто лікується нею, сто літ проживе). Діти, а що лікує квітка?

Діти, як ви вважаєте, чи п'ють квіти воду. А давайте це перевіримо за допомогою наступного досліду. Але для цього досліду нам потрібно попросити пробачення у квітки. Раніше люди, які збирали лікарські рослини і трави для того, щоб приготувати ліки просили у них пробачення, що зірвуть їх чи пошкодять, і тільки тоді збирали їх для своїх цілей. От і ми, квітко, просимо у тебе пробачення і хочемо, щоб ти стала для нас у пригоді. Відрізати листочки у квітки потрібно нижні, бо вони вже старі і мають найбільші лікувальні властивості, згодом вони і самі відімруть. Спочатку ми добре поллємо квітку, почекаємо трохи. Я відріжу гострим ножем нижній листок, а тепер прикладу паперову серветку до листка.

- Чому серветка стала мокра?

- Про що це свідчить?

- Який можна зробити висновок?

 Позначте це схематично.

От і повернули ми схему на місце.

Та хотілося б ще вилікувати крота. Тож давайте разом приготуємо йому ліки. Для цього я покришу дрібненько листок, який відрізала у квітки, а ви зберете у марлеві серветки і видавите сік у блюдце. (Діти піпетками збирають сік у пробірку) Давайте ще раз підійдемо до схеми.

Ми нібито все повернули на свої місця. Поглянувши на цей ланцюжок, який ми створили, хочеться сказати про те, що земля не просто поверхня, по якій ми ходимо, стрибаємо чи бігаємо, земля - це ціла система, де щось росте, живе, п'є, дихає, і потрібно берегти землю, не забруднювати її, не засмічувати. Бо згубивши одне, загине інше. Отож любіть землю, бережіть її для себе ці для інших!

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Виховна робота
Інкл
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку