Урок "Ґрунт. Властивості ґрунту."

Про матеріал
Розкрити значення слова «ґрунт» як необхідної умови для життя; формувати уявлення про ґрунт як місце життєдіяльності тварин і рослин; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, уміння працювати у парах; виховувати почуття бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Що означають слова «земля» і «ґрунт»?

Вчитель початкових класів: Гайчева Лариса Анатоліївна,

Центральна ЗОШ І-ІІІ ступенів,

С. Центральне

Снігурівського району

Миколаївської області.

Мета: розкрити значення слова «ґрунт» як необхідної у мови для життя; формувати уявлення про ґрунт як місце життєдіяльності тварин і рослин; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, уміння працювати у парах; виховувати почуття бережливого ставлення до природи.

 Обладнання: презентація, контурні карти планети для парної роботи, аркуші паперу, кольорові олівці, зошит з друкованою основою.

Тип уроку: вивчення нового.

Хід уроку

 I.Ранкове коло

 1. Привітання.

Ми у класі друзі всі:

Я і ти ,і ми, і ви.

Доброго ранку тому, хто зліва.

Доброго ранку тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми —  одна сімя.

2.Робота з календарем.

День тижня:

Пора року:

Місяць:

Число (народний календар):

Погода:

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

  • Чи задумувались ви, що означає слово «земля»?(відповіді учнів)

III. Повідомлення теми уроку.( Слайд 1)

  • Слово «земля» має декілька значень. Щоб дослідити це, ми маємо вирушити в дорогу. Готові?
  • На ракеті піднімемось в космос,

Щоб здійснилася мрія малят:

Облетіти земний пояс

І побачити Землю здаля.

IV. Сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу                                                              1.Вправа  з кубиком Блума: «Земля- планета»  (Слайд 2)

  • Послухайте вірш, щоб могли зіграти у гру з кубиком.

Ти наша домівка, планета Земля,

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!».

  • Земля за розміром…
  • Земля за кольором…
  • Земля за формою…
  • Земля за ознаками (яка?)…
  • Земля за діями…(що робить?)
  • Земля — це …

2.Робота в парах « Земля-суша»  (Слайд 3)

На ракеті добре мандрувати,

Та час додому повертати.

Куди ж космічному кораблю приземлитися,

Щоб рідною землею помилуватися.

  • В народі кажуть «Та земля мила, де мати народила.» Де ж це місце?

Попрацюйте в парах. Розфарбуйте нашу планету двома кольорами. Якого кольору більше? Яким крольором  зафарбуєте меншу частину? Чому? Куди слід приземлитися?(На воду чи на сушу?) 

— Ось причалили до берега ( Слайд 4) (Виставка малюнків)

3.Малювання картини за розповіддю  «Земля- ґрунт»

Над планетою літали,

З моря на сушу вибирались,

А під землю не спускались.

Тут потрібен провідник відомий,

Що усім нам знайомий.

 Відгадайте!

Під землею ходить пан.                                                                                                                   Оксамитовий жупан.                                                                                                                                   Нищить всіх жуків добродій,                                                                                                                                        Порядкує на городі. (Кріт)

 Фізкультхвилинка «Кріт» (Слайд 5)                                                                                                                                                   Риє, часу він не гає,                                                                                                                                                    Носик вгору задирає.                                                                                                                                      Лапки струшує весь час,                                                                                                                                          Хвостиком трамбує лаз.                                                                                                                                    Ми крокуєм, присідаєм,                                                                                                                                 Легко бігаєм, стрибаєм.                                                                                                                                  Втомо, геть іди від нас!                                                                                                                                        Бо чека важливий час.                                                                                                                                     Вище руки підіймаєм                                                                                                                                          І спокійно опускаєм.                                                                                                                                   Плеснемо ще кілька раз.                                                                                                                                  За роботу! Все гаразд!            

  • Кріт розповість нам про підземне життя, а ми намалюємо те, що почуємо.

   –Я живу у ґрунті. Ґрунт – це верхній шар землі (Слайд 6), на якому ростуть рослини, де живуть різні живі організми. 

У нижній частині ґрунт поступово світлішає. Під шаром ґрунту залягає шар піску, глини і каміння. (Слайд 7) У ґрунті є: коріння рослин, відмерлі рештки рослин, черв'яки, комахи та їхні личинки.  (Слайд 8,9)                                                                                                                                                                                                             

Як кріт назвав землю? Підпишемо малюнок і запам’ятаємо це слово: «ґрунт»

V. Узагальнення знань.

1.Гра  «Земля — ґрунт»

  • Хто про землю дбає, тому вона повертає.
  • Заплела калиноцвітні коси,
    Пішла босоніж по діамантовій росі,
    Щоб зустріти сурми стоголосі,
    Які прилинуть до рідної землі..
  • Чорна земля білий хліб родить.
  • Земля — трудівниця, аж парує та людям хліб готує.
  • Ти мене з дитинства підіймала,                                                                                                     Хліб дала з піснями солов'я,                                                                                                         Відвела доріг мені немало,                                                                                                                                                       Земле, зореносице моя!
  • Людина без рідної землі, як соловей без пісні.
  • Більше землю удобряй — будеш мати урожай.
  • З рідної землі і ворона мила.

2.Робота в зошиті  з друкованою основою.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Сьогодні на уроці ми вивчили...

Ґрунт – це ...

Мені найбільше сподобалось

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку