Тема. Що означають слова «земля» і «ґрунт»?
Вчитель початкових класів: Гайчева Лариса Анатоліївна,
Центральна ЗОШ І-ІІІ ступенів,
С. Центральне
Снігурівського району
Миколаївської області.
Мета: розкрити значення слова «ґрунт» як необхідної у мови для життя; формувати уявлення про ґрунт як місце життєдіяльності тварин і рослин; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, уміння працювати у парах; виховувати почуття бережливого ставлення до природи.
Обладнання: презентація, контурні карти планети для парної роботи, аркуші паперу, кольорові олівці, зошит з друкованою основою.
Тип уроку: вивчення нового.
Хід уроку
I.Ранкове коло
1. Привітання.
Ми у класі друзі всі:
Я і ти ,і ми, і ви.
Доброго ранку тому, хто зліва.
Доброго ранку тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми — одна сім’я.
2.Робота з календарем.
День тижня:
Пора року:
Місяць:
Число (народний календар):
Погода:
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
III. Повідомлення теми уроку.( Слайд 1)
Щоб здійснилася мрія малят:
Облетіти земний пояс
І побачити Землю здаля.
IV. Сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу 1.Вправа з кубиком Блума: «Земля- планета» (Слайд 2)
Ти наша домівка, планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!».
2.Робота в парах « Земля-суша» (Слайд 3)
На ракеті добре мандрувати,
Та час додому повертати.
Куди ж космічному кораблю приземлитися,
Щоб рідною землею помилуватися.
Попрацюйте в парах. Розфарбуйте нашу планету двома кольорами. Якого кольору більше? Яким крольором зафарбуєте меншу частину? Чому? Куди слід приземлитися?(На воду чи на сушу?)
— Ось причалили до берега ( Слайд 4) (Виставка малюнків)
3.Малювання картини за розповіддю «Земля- ґрунт»
Над планетою літали,
З моря на сушу вибирались,
А під землю не спускались.
Тут потрібен провідник відомий,
Що усім нам знайомий.
Відгадайте!
Під землею ходить пан. Оксамитовий жупан. Нищить всіх жуків добродій, Порядкує на городі. (Кріт)
Фізкультхвилинка «Кріт» (Слайд 5) Риє, часу він не гає, Носик вгору задирає. Лапки струшує весь час, Хвостиком трамбує лаз. Ми крокуєм, присідаєм, Легко бігаєм, стрибаєм. Втомо, геть іди від нас! Бо чека важливий час. Вище руки підіймаєм І спокійно опускаєм. Плеснемо ще кілька раз. За роботу! Все гаразд!
–Я живу у ґрунті. Ґрунт – це верхній шар землі (Слайд 6), на якому ростуть рослини, де живуть різні живі організми.
У нижній частині ґрунт поступово світлішає. Під шаром ґрунту залягає шар піску, глини і каміння. (Слайд 7) У ґрунті є: коріння рослин, відмерлі рештки рослин, черв'яки, комахи та їхні личинки. (Слайд 8,9)
Як кріт назвав землю? Підпишемо малюнок і запам’ятаємо це слово: «ґрунт»
V. Узагальнення знань.
1.Гра «Земля — ґрунт»
2.Робота в зошиті з друкованою основою.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Сьогодні на уроці ми вивчили...
Ґрунт – це ...
Мені найбільше сподобалось …