Учитель-блогер. Кроки створення блогу

Про матеріал
Розвиток нових форм взаємодії всіх учасників освітнього процесу сьогодні не обходиться без освоєння інформаційно-комунікаційних технологій. Комп'ютерні технології - це вже реальність, яку використовують в своїй роботі вчителі школи. Учитель не може залишатися осторонь, адже одним із ключових компонентів професійної компетентності сучасного вчителя є інформаційна компетенція. Існує безліч інструментів в розпорядженні вчителя, який ризикнув разом зі своїми учнями випробувати нові освітні методики: спеціальні навчальні середовища, платформи для блогів, і, звичайно, безкоштовний веб-сервіси, використання яких може зробити навчальний процес більш захоплюючим.
Перегляд файлу

 

 

 

Учитель-блогер

Розвиток нових форм взаємодії всіх учасників освітнього процесу сьогодні не обходиться без освоєння інформаційно-комунікаційних технологій. Комп'ютерні технології - це вже реальність, яку використовують в своїй роботі вчителі школи. Учитель не може залишатися осторонь, адже одним із ключових компонентів професійної компетентності сучасного вчителя є інформаційна компетенція. Існує безліч інструментів в розпорядженні вчителя, який ризикнув разом зі своїми учнями випробувати нові освітні методики: спеціальні навчальні середовища, платформи для блогів, і, звичайно, безкоштовний веб-сервіси, використання яких може зробити навчальний процес більш захоплюючим.

Слово "блог" порівняно недавно отримало поширення серед учителів. В даний час інтерес і потреби в Internet-блозі дуже зросли, і педагоги починають їх активно використовувати у своїй діяльності. Бо інноваційний потенціал діяльності з використання блогів в освіті надзвичайно високий. Блог (англ. blog, від “web log”-мережевий журнал або щоденник подій) - це веб-сайт, основний вміст якого складають регулярно додані записи, зображення або мультимедіа.

Цілі та завдання створення блогу - створення єдиного шкільного та межшкільного інформаційно-комунікативного середовища, презентація та популяризація шкільного життя і шкільних досягнень, залучення до школи нових учнів і вчителів, що використовують в своїй педагогічній діяльності сучасні інформаційні технології, створення інструменту публічного інтерактивного обговорення шкільних питань і проблем, підвищення якості освіти за рахунок впровадження у навчання дистанційних освітніх технологій.

Існують різні види освітніх блогів:

1. блог вчителя-предметника: може містити: план або матеріали уроку, короткий конспект, завдання учням, корисні посилання, додаткову інформацію учням, навчальні відео, корисні та цікаві гаджети, форму зворотного зв'язку і т.д.

2. блог класу: можна створити, запросивши в якості співавторів батьків та учнів, розміщуючи інформацію про заходи, які проводяться; плани позакласної роботи; навчальні матеріали; інформацію для батьків; фотографії і відео класу; і т д.

3. блог предметного об'єднання або професійного співтовариства: створюється з метою об'єднання вчителів предметних секцій. В ньому може міститися інформація для вчителів, оголошення про конкурси та їх результати, новини в своїй предметній області, навчальні матеріали і посилання на цікаві блоги. Віртуальне об'єднання вчителів-це обмін досвідом і знаннями, скарбничка навчальних матеріалів, корисні посилання та онлайн робота.

4. блог-портфоліо: дозволяє зібрати кращі розробки і матеріали, систематизувати накопичений досвід, узагальнити результати самоосвіти, ділитися результатами власної праці з колегами-блогерами.

5. блог-проект та інші.

Блог може і повинен стати для вчителя дієвим інструментом формування та розвитку інноваційної культури. Цьому сприяють такі особливості блогового середовища:

• публічність робить матеріали доступними для читання колегами, учнями, батьками;

• інтерактивність, відкритість-можливість залишати в блогах коментарі, які також доступні для читання, отримувати зворотний зв'язок від учнів, батьків, колег, відповідаючи на коментарі;

• авторство-можливість представити свій досвід роботи, висловити свою позицію;

New 29719.jpg

 

• «перемішування», яке дозволяє в форматі блогу об'єднувати вміст декількох авторських блогів на одній сторінці, що дає можливість порівнювати свою роботу з роботою колег.

Блоги відкривають перед учителем новий шлях в інформаційне середовище і дають нові широкі можливості в організації освітнього процесу та професійного зростання. Одне з сучасних педагогічних завдань-зробити блог робочим інструментом вчителів і включити цей інструмент в навчальну практику. Не секрет, що кожен вчитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Так чому ж не скористатися новим додатковим інструментом для підвищення інтересу учнів до свого предмета? Необхідно тільки пам’ятати, що блог не може повністю замінити класичну форму навчання і живе спілкування учителя і учня.

Переваги ведення блогу.
Створюючи блоги, вчителі не завжди уявляють, які додаткові можливості відкриваються як для них самих, так і для інших учасників і читачів їх блогу:
- Нові навички в роботі з персональним комп'ютером: публікації фотографій, слайд-шоу, присвячені шкільним заходів, до свят, екскурсійним поїздкам; фільми і кліпи, гаджети, віджети;
- Обмін досвідом з колегами з інших регіонів, посилання на корисні ресурси мережі, коментарі до матеріалів;
- Зворотний зв'язок з батьками та учнями: рекомендації по вивченню навчальних тем, корисні поради батькам, оголошення. В результаті, учні самі пробують публікувати свої замітки, репортажі про змагання, відгуки про шкільні заходи, свої творчі роботи, презентації науково-дослідних проектів. Учням така робота дуже подобається, вони горять бажанням бути співавторами, намагаються створювати власні блоги.
- Розміщення матеріалів та посилань на веб - ресурси для поширення досвіду;
- Онлайн - дискусії;
- Відкритий план уроку і рефлексію після уроку, що допомагають вирішити труднощі і проблеми учнів;
- Засоби мультимедіа, які поповнять скарбничку технічних засобів, продемонструють наочність до нової теми.
Таким чином, ви можете створити повноцінний багатофункціональний веб сайт.

Однак, необхідно враховувати й таке:
- Інтернет не може повністю замінити класичну форму навчання і живе спілкування вчителя і учня;
- Використання Інтернет ресурсів не завжди вітається батьками;
- Ефективність використання Інтернет залежить від грамотного підбору матеріалу і компетенції вчителя в даній сфері.


Як створити блог?
1. На платформі Blogger вводимо свою адресу електронної пошти та пароль.
2. Створюємо аккаунт в Google.
3. Вибираємо вподобаний шаблон.
4. Підбираємо назву для блогу.
5. Оформляємо дизайн. Блог готовий. Аналагічно можна створити блог і на іншій платформі, наприклад: Wordpress. сom.


Правила роботи в блозі.
Кожен блогер мріє про те, щоб його блог читали якомога більшу кількість людей. Для цього можна використовувати красивий заголовок, цікаві пости, оригінальний дизайн. Але саме, головне, потрібно пам'ятати про правила:
- Писати в блозі слід на зрозумілій мові, приділяти увагу кожній дрібниці, максимально широко розкриваючи тему статті, прикріплюючи вихідні матеріали;
- Не можна розміщувати в блозі матеріали, які суперечать законодавству РФ і професійної етики педагога;
- Розміщення фотографій учнів повинно бути тільки з дозволу батьків;
- Розміщення матеріалів, що належать іншому автору, тільки з його дозволу, інакше це буде виглядати, як плагіат.
Слідуючи цим простим правилам, ви зможете зробити свій блог популярним.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Карева Оксана
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Несвіт А.М.)
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
1046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку