"Україна - моя Батьківщина"

Про матеріал

Розширювати та поглиблювати знання учнів про рідну Батьківщину, учити їх висловлювати своє ставлення до держави; формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації;розвивати мислення, умінняосмислювати духовні цінності виховувати любов до Батьківщини, відповідальність за майбутнє своєї держави.

Перегляд файлу

Тема. «Україна – моя Батьківщина».

 Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про рідну Батьківщину, учити їх висловлювати своє ставлення до держави; формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації; розвивати мислення, пам’ять, уміння осмислювати духовні цінності; виховувати любов до Батьківщини, відповідальність за майбутнє своєї держави.

Форма проведення:  година спілкування

Обладнання: географічна карта України, ілюстрації за темою «Моя країна – Україна»; аудіо запис пісень, малюнки дітей, мультимедійна презентація.

Форми роботи: колективна, групова

Місце проведення: класна кімната

Хід проведення

І. Організаційний етап .

— Хто ти, хлопчику малий?

 — Українець молодий!

— Хто ти, дівчинко мала?

 — Українка молода!

— А хто такі українці? (Люди, які живуть в Україні.)  

ІІ. Розповідь вихователя Вчителя.

  Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.   Існує народна легенда про походження України. Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який в цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх: - Чого ви прийшли до мене?

Дізнавшись, що вони залишилися без землі, він запропонував їм чорну землю. - Ні. Ми не будемо так жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, - сказали наші предки. - Ну тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам’ятайте, якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні – то ворога нашлю, - сказав Бог. Пішли предки наші на ту землю і оселилися там. А країну свою назвали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі. 

Діти про що ми дізналися з цієї легенди? ( Що бог нам дав саму кращу землю, щоб вона залишилась у нас, її треба берегти.)

 ІІІ. Оголошення теми

1.Розгадування загадки:

Якою буде тема нашої години спілкування ви дізнаєтесь, коли розгадаєте загадку: Красивий щедрий рідний край І мова наша солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься... (Україна)

 Ми будемо говорити про Україну.  

Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати? Вітчизна, рідний край, земля батьків, отчий дім. Що таке Батьківщина? За віконцем калина, тиха казка бабусі, іжна пісня матусі, дужі руки у тата, під тнополями хата, під вербою криниця .  В чистім полі лисиця. Батьківщина – хліб і сіль, Батьківщина – втіха й біль. Батьківщина батько й мати, І поріг твоєї хати.

 2. Закінчення речення:

 Батьківщина – це земля, де ти... р о д

Як називається місто, де ми живемо?

Для багатьох з вас – це місто, де ви народилися,  де живуть і працюють ваші батьки. 

А хто з вас народився не в Кривому Розі? Ось з таких міст, як наше, більших, менших, маленьких сел, складається Україна, яку ми називаємо нашою Батьківщиною.

( Перегляд презентації про Кривий Ріг)

    Фізкультхвилинка.

 Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

 Заглянемо в озерця,

Не торкнутися нам дна!

Так ми довго – довго йшли І  до школи знов прийшли.

ІV. Практична частина:

  1. Державні символи України.

 Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої символи. Що ж таке символи?

 Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття. Вистраждавши, виборовши волю,Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх.

 Символічний знак, ключ до історії роду, міста. ( Герб ) Наш герб – тризуб. Це воля,слава й сила. Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв (Гімн )

 Наш стяг – пшениця у степах під голубим склепінням неба. ( Прапор ) - Молодці!

  1. Казкова вікторина:

 А казки ви любите, діти?

 Уважно послухайте і скажіть, з якої казки слова.

1. По засіку метений, на яйцях спечений... (Колобок)

 2) Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка... (Рукавичка

) 3) Я... за три копи куплена,  півбока луплена... (Коза-дереза)

 4) Гуси-гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята. (Івасик-Телесик)

 5) Вона плиг з вовка та: - Битий небиту привіз! (Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат)

V. Підсумок години спілкування.

Немає нічого прекраснішого, як українська пісня. За народною легендою Україну нагородив сам Бог піснею. Українські пісні люблять не тільки українці.

А вам подобаються українські пісні?  ( Виконується пісня)

 Земля, на якій ми живемо, зветься Україною, а народ, що живе на ній –українцями, і говоримо ми українською мовою. Велика земля наша. Розкинулась вона на широкі простори. Поруч з українцями на нашій землі живуть люди багатьох національностей: греки, євреї, росіяни, білоруси, грузини тощо.

Всі вони вважають Україну своєю Батьківщиною і шанують її закони і традиції, зачаровуються її краєвидами, чарівними піснями та музикою.

( Перегляд презентації  про Україну).

ІV. Заключне слово :

 На цьому наше заняття  закінчилося.  Давайте згадаємо  якою була його тема?

  Як називається  наша держава?

 Які державні символи ви знаєте?

 Народні символи?

 Любіть нашу Батьківщину, пишайтеся нею: її багатою історією і мальовничою красою, калиновою мовою, милозвучною піснею. Пишайтеся тим, що ви належите до великого та славетного роду українців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку