Українознавство конспект уроку

Про матеріал

формувати в учнів уявлення про історичне минуле, гетьманів України, пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого народу, сприяти розвитку мовлення учнів, збагаченню їх словникового запасу, розвивати активність, мислення, творчу уяву; виховувати почуття любові і поваги до минулого, гордості за свій народ,його історію, культуру, традиції.

Перегляд файлу

 Урок №:

Українознавство  

Тема : Гетьмани України: історичні портрети

Мета:формувати  в учнів уявлення про історичне минуле, гетьманів України, пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого народу, сприяти розвитку мовлення учнів, збагаченню їх словникового запасу, розвивати активність, мислення, творчу уяву; виховувати почуття любові і поваги до минулого, гордості за свій народ,його історію, культуру, традиції.

Обладнання: презентація, картки для складання історичного портрету.

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

                Стали, дітки, підтягнулись,

                Один одному всміхнулись,

                Лягли всі рівненько,

                Працювати будемо  гарненько. 

Девіз: « Красиво читаємо,

            Чітко розповідаємо,

             Мову свою розвиваємо.»  

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Країно моя — Україно,                                                                                                                                                                                        Ще пращурів пам ять жива,                                                                                                                                                                                Знайома тут кожна стежина,                                                                                                                                                                                                                  І сонце мене зігріва.

  • Яке слово у цьому вірші є незрозумілим?
  • Хто такі пращури? Пращури –це наші предки.
  • А кого з відомих предків ви знаєте?

-Сьогодні ви збагатите свої знання ще деякими іменами. Адже тема сьогоднішнього уроку «Гетьмани України». Але для цього нам потрібно поринути у глиб віків. Діти, чи любите ви подорожувати? Сьогодні ми здійснимо не звичайну подорож, а віртуальну. Подорож  у часі! Готові?

ІІІ. Сприймання та вивчення нового матеріалу

1.Ємоційний настрій                                                                                                                                                                                                  Закривайте міцно очі                                                                                                                                                                                                  Помандруєм кріз роки.                                                                                                                                                                          Перед вами також Київ,                                                                                                                                                                                                                                 Але в пізнії роки.                                                                                                                                                                                    2.Перегляд презентації. (слайди)

Фізкультхвилинка.

3.Опрацювання плану для складення історичного портрету.                                                                                                                    1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?

         1.1. Де і коли він народився?

        1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

        1.3. Як формувалися його погляди?

2. Особисті якості й риси характеру.

        2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

        2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?

3. Діяльність історичного діяча.

        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.

        3.2. За що людство пам'ятає цю людину?

4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?

        4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?

        4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності?

 

ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу 

1.Робота в групах

- складання історичного портрету

2.Прослуховування вірша

Вірш про Україну

Гарна назва «Україна»                                                                                                                                                                                        Сенс значний в собі таїть.                                                                                                                                                                          «К» — то Київ, що стоїть.                                                                                                                                                                            «Р» — рівнини під степами,                                                                                                                                                                                                                         «А» — то армія міцна,                                                                                                                                                                                                                     «Ї» сховалась за лісами,                                                                                                                                                                                  «Н» — то ненька дорога.                                                                                                                                                                             «А» — то аґрус, абрикоси,                                                                                                                                                                                    І акація струнка,                                                                                                                                                                                                        Що розпустить свої коси,                                                                                                                                                                                     Коли прийде вже весна.                                                                                                                                                                               3. Розповідь вчителя                                                                                                                                                                                              - Ми живемо в Україні. Наша Батьківщина здавна славилася не лише щедрим урожаєм, родючими землями та багатими лісами. Найбільше, чим завжди дивувала весь світ Україна – це українці. Працелюбні, терплячі та горді.                                                                                                                                                                                                                         У всі часи вороги намагалися захопити наш край, висмоктати з нього всі багатства, а людей забрати у рабство. Хто лише не нападав на наші землі. Всі нападники намагалися зробити з українців рабів, змушуючи забути рідну мову та вірити у їхнього бога. Але українці – волелюбний народ. Ще не народилася та сила, яка б змогла поработити нас. Наші предки відвоювали для нас вільну Україну, ціною своєї крові, своїх життів. Багато з них полягло у цих тяжких битвах задля того, щоб зараз ми вільно ходили до українських шкіл, вільно спілкувалися рідною мовою, молилися у своїх церквах і працювали на себе.                                                                           Основний заповіт, який залишили для нас наші предки – берегти Україну, її гордість, її свободу, її волю. Тому ми повинні любити і берегти наш край,обороняти Україну від загарбників. І ніколи не забувати про тих,  кому ми завдячуємо за те, що живемо у вільній, незалежній державі, пам’ятаючи слова великого Шевченка:

І мене в сім’ї великій,                                                                                                                                                                    В сім’ї вольній, новій                                                                                                                                                                                         Не забудьте пом’янути                                                                                                                                                                         Незлим тихим словом.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

2.Метод « Прес».

- Як ви гадаєте, чи знадобляться в майбутньому знання, які ви сьогодні здобули на уроці?

  • Я вважаю, що…
  • На мою думку…
  • …тому що,…

 VI. Домашнє завдання (за бажанням)  повідомлення про гетьмана на вибір                  

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
1790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку