Практичне заняття по творчості Ліни Костенко 11 клас
Картка № 1
«Доля» (Ліна Костенко)
Наснився мені чудернацький базар:
Дехто щастям своїм платив.
Долі-ворожки, тасуючи дні, |
Я глянула їй в обличчя ясне,
– То хто ж ти така?
|
1.Визначте вид римування
Долі-ворожки, тасуючи дні,
до покупців горнулись.
Долі самі набивались мені.
І тільки одна відвернулась.
2. Визначте вид лірики
3. Заповніть таблицю
Тропи (художні засоби)
|
Приклади з тексту |
1) Епітети (3) |
|
2) Персоніфікація (2) |
|
Риторичні фігури
|
|
Антитеза (3) |
|
Анафора (1) |
|
4. Схарактеризуйте образ ліричної героїні поезії (2-3 речення)
5. Складіть сенкан «Ліна Костенко»
Практичне заняття по творчості Ліни Костенко 11 клас
Картка № 2
Моя любове! Я перед тобою.
Бери мене в свої блаженні сни.
Лиш не зроби слухняною рабою,
не ошукай і крил не обітни!
Не допусти, щоб світ зійшовся клином,
і не присни, для чого я живу.
Даруй мені над шляхом тополиним
важкого сонця древню булаву.
Не дай мені заплутатись в дрібницях,
не розміняй на спотички доріг,
бо кості перевернуться в гробницях
гірких і гордих прадідів моїх.
І в них було кохання, як у мене,
і від любові тьмарився їм світ.
І їх жінки хапали за стремена,
та що поробиш,— тільки до воріт.
А там, а там... Жорстокий клекіт бою
і дзвін мечів до третьої весни...
Моя любове! Я перед тобою.
Бери мене в свої блаженні сни.
1.Визначте вид римування
Не допусти, щоб світ зійшовся клином,
і не присни, для чого я живу.
Даруй мені над шляхом тополиним
важкого сонця древню булаву.
2. Визначте вид лірики
3. Заповніть таблицю
Тропи (художні засоби)
|
Приклади з тексту |
1.Епітети (1) |
|
2.Гіпербола (1) |
|
3. Метафора (3) |
|
Риторичні фігури
|
|
1.Риторичне звертання |
|
2. Риторичний оклик |
|
4. Знайдіть і випишіть у рядках поезії фразеологізм
5. Знайдіть і випишіть застарілі слова (історизми)
Практичне заняття по творчості Ліни Костенко 11 клас
Картка № 3
Страшні слова, коли вони мовчать,
коли вони зненацька причаїлись,
коли не знаєш, з чого їх почать,
бо всі слова були уже чиїмись.
Хтось ними плакав, мучивсь, болів,
із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди і мільярди слів,
а ти їх маєш вимовити вперше!
Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія - це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
1.Визначте вид римування
Хтось ними плакав, мучивсь, болів,
із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди і мільярди слів,
а ти їх маєш вимовити вперше!
2. Визначте вид лірики
3. Заповніть таблицю
Тропи (художні засоби)
|
Приклади з тексту |
1.Епітети (2) |
|
2. Персонфікація (1) |
|
|
|
Риторичні фігури
|
|
1.Анафора |
|
2. Антитеза |
|
4. Складіть сенкан «Ліна Костенко»
Практичне заняття по творчості Ліни Костенко 11 клас
Картка № 4
Життя іде і все без коректур.
І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
і ми живем уже після потопу.
Не знаю я, що буде після нас,
в які природа убереться шати.
Єдиний, хто не втомлюється, – час.
А ми живі, нам треба поспішати.
Зробити щось, лишити по собі,
а ми, нічого, – пройдемо, як тіні,
щоб тільки неба очі голубі
цю землю завжди бачили в цвітінні.
Щоб ці ліси не вимерли, як тур,
щоб ці слова не вичахли, як руди.
Життя іде і все без коректур,
і як напишеш, так уже і буде.
Але не бійся прикрого рядка.
Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.
Не бійся правди, хоч яка гірка,
не бійся смутків, хоч вони як ріки.
Людині бійся душу ошукать,
1.Визначте вид римування
Життя іде і все без коректур.
І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
і ми живем уже після потопу.
2. Визначте вид лірики
3. Заповніть таблицю
Тропи (художні засоби)
|
Приклади з тексту |
1.Метафора (2) |
|
2. Порівняння (2) |
|
3. Епітет (1) |
|
Риторичні фігури
|
|
1.Анафора (2) |
|
4. Складіть сенкан «Ліна Костенко»