Управлінські рішення

Про матеріал
Презентація з дисципліни Основи менеджменту тема Управлінські рішення для студентів фахових коледжів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Основи менеджменту

Номер слайду 2

Рішення прийняти рішення – це вже рішення. І.В.Гете * Основи менеджменту

Номер слайду 3

Сутність управлінських рішень та їх роль в досягненні мети організації. Класифікація та умови прийняття управлінських рішень. Порядок розробки і прийняття рішень. Сучасні методи прийняття ефективних управлінських рішень. Основи менеджменту *

Номер слайду 4

Основи менеджменту *

Номер слайду 5

Рішення — це вибір альтернативи можливих дій (М.Мескон, М.Альберт, Ф.Хедоурі). Основи менеджменту *

Номер слайду 6

– це творчий процес вироблення однієї або декількох альтернатив із множинності можливих варіантів дій, спрямованих на досягнення поставленої цілі. Основи менеджменту *

Номер слайду 7

– це процес вибору керуючою системою однієї або декількох альтернатив із множинності можливих варіантів дій, спрямованих на досягнення поставлених цілей Основи менеджменту *

Номер слайду 8

– це свідомий акт організуючої діяльності суб’єкта управління, пов’язаний з вибором мети дії, а також шляхів, способів та засобів її досягнення. Основи менеджменту *

Номер слайду 9

Управлінське рішення (Managerial decision) – директивний акт цілеспрямованого впливу на об'єкт управління, заснований на аналізі даних, що характеризують конкретну управлінську ситуацію, визначення цілі дій, і визначену програму досягнення мети. Основи менеджменту *

Номер слайду 10

більшість невідомих елементів задачі має описовий (якісний) характер: цілі, ситуації, переваги, обмеження, і тільки частина їх описується кількісними показниками; визначення невідомих характеристик, знаходження і вибір найкращого рішення не можуть бути цілком формалізованими, а значить, не можуть бути автоматизованими; деякі характеристики задачі неможливо визначити об’єктивно (пріоритети цілей, перевага рішень); часто рішення необхідно приймати в умовах невизначеності (неповний опис проблеми, недостатньо точна оцінка очікуваних наслідків); прийняті рішення часто торкаються особистих інтересів менеджера, що впливає на вибір ним альтернативи. Основи менеджменту *

Номер слайду 11

Управлінське рішення Результат вибору суб’єктом управління способу дій, спрямованих на вирішення поставленого завдання в існуючій чи спроектованій ситуації Із допомогою управлінських рішень встановлюють цілі діяльності закріплюють людей за посадами і робочими місцями визначають функції, права і відповідальність працівників встановлюють правила поведінки на роботі розробляють систему заходів щодо заохочення та адміністративного покарання працівників розподіляють ресурси: матеріальні, трудові, фінансові та інші оцінюють якість продукції тощо спрямовують організацію колективної праці Основи менеджменту *

Номер слайду 12

Не приймай рішення, яке не зможеш виконати! Основи менеджменту *

Номер слайду 13

За сферою охоплення: загальні часткові За часом дії: стратегічні тактичні оперативні За характером дій: директивні нормативні методичні рекомендаційні дозвільні За рівнем прийняття: організація в цілому структурні підрозділи функціональні служби окремі працівники За сферами діяння: технологічні технічні організаційні соціальні економічні Основи менеджменту *

Номер слайду 14

За функціональним призначенням: планові організаційні регулюючі активізуючі контрольні За способом прийняття: індивідуальні колегіальні колективні За методами підготовки: креативні евристичні репродуктивні За формою: усні письмові За ступенем повноти інформації: прийняті в умовах визначеності прийняті в умовах невизначеності прийняті в умовах ризику За напрямом впливу: внутрішнього спрямування зовнішнього спрямування Основи менеджменту *

Номер слайду 15

За ступенем ефективності: оптимальні раціональні приймаються за умов обмеженості ресурсів За характером розв’язання задач: організаційно-запрогромановані організаційно-незапрограмовані компромісні За способом обґрунтування: інтуїтивні які базуються на судженнях, міркуваннях, висновках раціональні Основи менеджменту *

Номер слайду 16

Наукова обґрунтованість Цілеспрямованість Кількісна і якісна визначеність Правомірність Оптимальність Своєчасність Комплексність Гнучкість Повнота оформлення Основи менеджменту *

Номер слайду 17

Основи менеджменту *

Номер слайду 18

Право прийняття Повноваження Обов'язковість Компетентність Відповідальність Основи менеджменту *

Номер слайду 19

Самим складним у прийнятті рішення є вибір з декількох альтернативних варіантів. Основи менеджменту *

Номер слайду 20

Правильне рішення – це кількісно обґрунтований вибір найкращого варіанта дій, що веде до досягнення поставленої мети в даних умовах обстановки. Основи менеджменту *

Номер слайду 21

реалізація рішення повинна забезпечити досягнення мети; не приймати кілька рішень по тому ж самому питанню; не передоручати в останній момент прийняття рішення іншим співробітникам (усіх, хто потрібен, треба залучати до роботи на ранніх етапах); рівень прийнятих рішень і рівень компетентності менеджера повинні відповідати один одному; мінімальні витрати на здійснення рішення; своєчасне доведення рішення до керованого об’єкта (виконавця); вплив рішення на керований об’єкт продовжується до того моменту, коли будуть ліквідовані причини, що породили це рішення; забезпеченість рішення всіма необхідними ресурсами. Основи менеджменту *

Номер слайду 22

Підходи до прийняття управлінських рішень Централізований – більша кількість рішень приймається вищим рівнем управління Децентралізований – передача відповідальності із прийняття рішень на більш низький управлінський рівень Груповий Індивідуальний Система участі – процес консультацій і опитування думки інших, разом із тим, останнє слово залишається за керівником Система неучасті Демократичний – прийняття рішень на користь більшості Компромісний – знаходження рішення, що задовольняє всіх за­цікавлених Процес прийняття управлінських рішень Основи менеджменту *

Номер слайду 23

Основи менеджменту *

Номер слайду 24

1. Виникнення ситуації, яка потребує прийняття рішення: - виникнення проблеми - діагноз проблеми - формування вимог до інформації. 2. Збір та обробка інформації - збір інформації - оцінка інформації - формування обмежень та критеріїв для прийняття рішень. 3. Виявлення та оцінка альтернатив - визначення альтернатив - оцінка альтернатив 4. Підготовка та оптимізація рішення, яке приймається - вибір оптимального варіанта рішення (альтернативи) - оформлення оптимального варіанта 5. Прийняття рішення - обговорення проекту - затвердження рішення - оформлення рішення та видача розпорядження про його виконавця 6. Реалізація рішення та оцінка результатів - організація виконання рішень - контроль за виконанням рішення та оцінка його ефективності - звіт про виконання рішення Основи менеджменту *

Номер слайду 25

обґрунтування необхідності прийняття рішення; перелік конкретних дій, передбачених рішенням; перелік необхідних трудових, матеріальних і інших ресурсів, засобів і способів реалізації рішення; терміни виконання рішення, очікувані результати від реалізації рішення; склад виконавців, відповідальних за реалізацію рішення; порядок взаємодії виконавців; форми контролю й обліку проміжних і остаточних результатів; законність документів, що можуть бути отримані при виконанні рішення. Основи менеджменту *

Номер слайду 26

Основи менеджменту * Особисті якості та поведінка менеджера Наявність ефективних комунікацій Середовище прийняття рішень (визначеність, ризик, невизначеність) Інформаційні обмеження Відповідність структури управління та місії організації Очікування можливих негативних наслідків Взаємозалежність рішень

Номер слайду 27

Щоб приймати ефективні рішення, аналізуйте, як це робили інші. Н.Хілл Основи менеджменту *

Номер слайду 28

ухвалення однобічного рішення; обумовленість рішення емоціями; відсутність системного підходу при ухваленні рішення; перевага “звичної” альтернативи; не враховується можливий ризик і його наслідки; прийняття рішень на основі припущень, бажань і помилкових передумов, без достовірної інформації; неправильне тлумачення фактів; імпульсивність, ухвалення рішення під впливом сьогочасних факторів. Основи менеджменту *

Номер слайду 29

Основи менеджменту * ХТО НЕ ТЕРПЛЯЧИЙ У РІШЕННЯХ І ДІЯХ, ТОЙ ПОСПІШАЄ ДО НЕВДАЧ Афоризм менеджменту

Номер слайду 30

1. Навчіться швидко ухвалювати рішення і наполегливо діяти. 2.  Не погоджуйте того, що можна вирішити самому. Вимагайте такої ж самостійності і від підлеглих. 3. Не ухвалюйте рішення навмання, обґрунтовуйте їх технічними і економічними розрахунками, переконайтеся, що вони відповідають трудовому законодавству і дадуть позитивний ефект. 4. Ухвалюючи рішення, точно визначте суть проблеми, що конкретно треба зробити, коли, якого результату добитися, що перешкодить і що допоможе в роботі, хто і як буде зачеплений, і лише тоді приймайте його. 5. При оцінці різних варіантів рішень врахуйте те, що є необхідні фінансові, матеріальні і трудові ресурси.   Основи менеджменту *

Номер слайду 31

6. Кращий варіант повинен забезпечити не тільки максимальний ефект, але і виконання роботи в заданий термін. 7. Не перестраховуйте себе великими термінами. Не бійтеся піти на розумний, виправданий і обдуманий ризик. 8. Відповідальні рішення ухвалюйте колективно з урахуванням думки підлеглих і рад колег. На кожну частину і етап роботи необхідно передбачити відповідальних виконавців. У рішенні передбачте умови, що забезпечують його виконання. 9. Перш ніж вникати в деталі, трохи краще представте проблему в цілому. 10. Не ухвалюйте рішення, поки не розглянете все можливі варіанти.   Основи менеджменту *

Номер слайду 32

11. Погляньте на проблему, що стоїть перед вами, з самих різних точок зору, навіть якщо шанси на успіх здаються мінімальними. 12. Шукайте модель або аналогію, яка допоможе вам краще зрозуміти суть вирішуваної проблеми. 13. Ставте якомога більше питань, сумнівайтеся. 14. Не задовольняйтеся першим рішенням, яке прийде вам в голову. 15. Не нехтуйте своїми відчуттями. 16. Пам'ятаєте, що кожна людина дивиться на життя по-своєму. 17. Думайте про наслідки схвалюваних рішень (економічних, соціальних, психологічних), не тільки прямих, але і побічних ефектах. Основи менеджменту *

Номер слайду 33

· віддавайте тільки такі розпорядження, які можна проконтролювати; ·  розпорядження повинне бути конкретним, коротким і містити всю необхідну для виконання інформацію; · обмежте чітко коло обов'язків і повноважень виконавця, об'єм і терміни виконання завдання; · формулюйте завдання так, щоб виключити можливість різного їх тлумачення; · переконайтеся, що завдання правильно засвоєне і здійснимо.   Основи менеджменту *

Номер слайду 34

Основи менеджменту *

Номер слайду 35

Технологія прийняття рішення Методи визначення способів вирішення проблеми (генерування ідей) Методи вивчення проблеми (діагностування) Методи оцінювання варіантів рішення Методи економічного аналізу Аналіз беззбитковості Методи прогнозування Евристичні методи Експертні методи Логіко-формалізовані методи Теоретико-ігрові методи Методи обґрунтування управлінських рішень та їх аналіз Дають змогу достовірно та повно описати проблему і виявити чинники, що призвели до неї Замість пошуку причин, що зумовили проблему, відшукується інформація, що могла б допомогти її вирішити Основи менеджменту *

Номер слайду 36

Основи менеджменту *

Номер слайду 37

Керівник інформує колектив про проблему, яка підлягає вирішенню Члени колективу висувають свої ідеї Усі пропозиції ідей записуються і номеруються. Вибираються найкращі пропозиції і вирішується, які з них можна реалізувати. Основи менеджменту *

Номер слайду 38

письмовий мозковий штурм; масовий мозковий штурм; подвійний або парний мозковий штурм; метод корабельної ради; метод конференції ідей. Основи менеджменту *

Номер слайду 39

Письмовий мозковий штурм використовується при географічній роз'єднаності учасників. Метод масового мозкового штурму використовується для вирішення глобальних проблем. Сутність методу полягає у створенні компетентної групи, яка розбиває початкове завдання на частини. Окремо по кожному блоку проводиться пошук альтернатив з використанням методу мозкового штурму. На другому етапі проводиться обговорення всіх ідей з керівниками груп. Метод подвійного (парного) мозкового штурму передбачає введення критики ідей. Технологія методу передбачає кілька послідовних етапів: прямий мозковий штурм, обговорення, продовження висунення ідей. Метод корабельної ради передбачає висування варіантів управлінських рішень за ієрархічним принципом. Метод конференції ідей передбачає проведення обговорення альтернативних варіантів у більш невимушеній обстановці, наприклад, у формі круглого столу. Цей метод допускає доброзичливу критику, коментарі, які доповнюють рішення. Обговорення кожного альтернативного варіанту підвищує його якість. Основи менеджменту *

Номер слайду 40

Метод номінальної групи Основи менеджменту *

Номер слайду 41

Керівник, або колектив висуває проблему без обговорення Відбувається генерація ідей кожним індивідуумом без обговорення Учасники обговорення висловлюють свої ідеї вголос, але тільки по одній Проходить обговорення ідей згідно з порядком їхнього висунення Здійснюється ранжування ідей Підраховуються бали й визначається найкраща ідея, згідно якої і приймається рішення проблеми Основи менеджменту *

Номер слайду 42

Метод номінальної групи є конструктивним для усунення конфліктів; він відображає ступінь погодженості щодо тієї чи іншої ідеї. Хоч учасник може і не погодитись з кінцевим груповим результатом, він, як правило, підтримує його. Основи менеджменту *

Номер слайду 43

Метод “Кінгісе” Основи менеджменту *

Номер слайду 44

Представляє японську систему прийняття управлінських рішень по колу. Базовий проект пропонується для обговорення експертам за списком, що складає керівник проекту або організації. Кожний експерт робить письмовий висновок. На нараду запрошуються тільки експерти, висновки яких потребують уточнення або пояснення. Управлінське рішення приймається у відповідності до організаційної культури організації за принципом: диктату; більшості голосів; оптимальності, тобто рішення має задовольняти всіх експертів або інтереси всіх зацікавлених підрозділів. Основи менеджменту *

Номер слайду 45

Метод Дельфі  Основи менеджменту *

Номер слайду 46

Отримав назву від древньогрецького міста Дельфі, де проживали мудреці, які передбачали майбутнє. В основу методу покладено інтерактивну процедуру анкетного опитування експертів. Основні вимоги до технології: відсутність особистих контактів між експертами; забезпечення експертів повною інформацією по всіх результатах оцінок після кожного туру опитування; збереженням анонімності оцінок, аргументації і критики. Основи менеджменту *

Номер слайду 47

І - проводиться індивідуальне опитування експертів, зазвичай у формі анкет. Експерти дають відповіді, не аргументуючи їх. Потім результати опитування обробляються і формується колективна думка групи експертів, виявляються і узагальнюються аргументації на користь різних думок. ІІ - вся інформація повідомляється експертам і їх просять переглянути оцінки і пояснити причини своєї незгоди з колективною думкою. Нові оцінки знов обробляються і здійснюється перехід до наступного етапу. Практика показує, що після трьох-чотирьох етапів відповіді експертів дозволяють дійти до загально прийнятного рішення. Основи менеджменту *

Номер слайду 48

Позитивом методу "Дельфі" є використання зворотного зв'язку в ході опитування, що значно підвищує об'єктивність експертних оцінок. Використовується для короткотермінових прогнозів та підвищує надійність довгострокових прогнозів. Проте, даний метод вимагає значного часу на реалізацію всієї багато етапної процедури. Основи менеджменту *

Номер слайду 49

Основи менеджменту *

ppt
Додано
9 квітня
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку