Зошит для самостійних робіт з дисципліни Основи менеджменту

Про матеріал
Зошит для виконання самостійних робіт з дисципліни Основи менеджменту студентами фахових коледжів спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Черкаський фаховий коледж харчових технологій та бізнесу

 

 

 

 

 

ЗОШИТ

 

 

для самостійних робіт

з навчальної дисципліни

«Основи менеджменту»

студента (ки) _______курсу

групи________________

_______________________________________________

(прізвище, ім’я та по батькові)

 

 

 

 

 

м. Черкаси

 

 

 

 Зошит для виконання самостійних робіт студентами з дисципліни „Основи менеджменту” складено відповідно до ОПП за спеціальністю 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність галузі знань 07 Управління та адміністрування.

 

Розробник:

Крикуненко Л.О., викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних    дисциплін підприємництва, торгівлі та фінансів.

 

РЕЦЕНЗЕНТ: Вяткіна Т.Г., д.е.н., доцент, викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних дисциплін підприємництва, торгівлі та фінансів, заступник директора з навчальної роботи Черкаського фахового коледжу харчових технологій та бізнесу.

 

 

 

 

Обговорено та розглянуто на засіданні циклової комісії

спеціальних дисциплін підприємництва, торгівлі та фінансів

06.09.2023 рокупротокол № 2

Голова

циклової комісії ________________Інна АНАНЬЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Основи менеджменту – нормативна дисципліна циклу професійної та прак­тичної підготовки освітньо-професійної програми - складової галузе­вого стандарту підготовки фахових молодших бакалаврів зі спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність .

Мета вивчення дисципліни - отримання студентами ком­плексу знань щодо теорії та практики ефективного управління колективом підприємства, організації, установи, формування вмінь прий­мати правильні управлінські рішення.

Програма передбачає самосійну роботу студентів. Самостійна робота проводиться у формі вивчення теоретичних питань, вирішення проблемних питань, підбору і аналізу матеріалів із практичної роботи підприємств різних форм власності.

 

№ самостійної роботи

Термін здачі

Оцінка

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1.    Вступ. Соціально-економічні основи менеджменту

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1. Підходи до визначення поняття „менеджмент”.

Поняття „менеджмент” є досить загальним і трактується по-різному. Найчастіше використовується це поняття в двох значеннях: як функціональне поняття, що охоплює господарські процеси та функції, котрі характеризують діяльність підприємства і як організаційне поняття, що характеризує суб'єктів, котрі приймають рішення. Є дуже багато визначень поняття „менеджмент”. У підручнику Ф. І. Хміля с. 22-31 вказані основні підходи до визначення поняття „менеджмент” або підручник Шегда А. В., с. 36-44.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Поняття торговельного менеджменту.

 

Торговельний менеджмент – це_________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задачі торговельного менеджменту:

  • _________________________________________________________________________
  • _________________________________________________________________________
  • _________________________________________________________________________
  • _________________________________________________________________________
  • _________________________________________________________________________

 Особливості торговельного менеджменту________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Вказати складові частини менеджменту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вказати відмінні особливості між менеджером та підприємцем.

Деякі вітчизняні і зарубіжні фахівці в галузі менеджменту намагаються увиразнити рольові особливості понять «менеджер», «підприємець», «бізнесмен», як ключових фігур сучасної економіки. Найчастіше вододіл проходить за критеріями власності. Підприємець – передусім власник, менеджер – найманий працівник. Вам необхідно опрацювати подану літературу та з’ясувати відмінність та схожість між підприємцем та менеджером. Див. підручник Андрушків Б.М. с.7-8.

 

Підприємець – особа,___________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Менеджер – керівник -__________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ознака

Характерні особливості

менеджера

підприємця

Формальний статус

 

 

 

 

 

 

Виробничо-господарська орієнтація

 

 

 

 

 

 

Здійснення задуманого

 

 

 

 

 

 

Залучення ресурсів

 

 

 

 

 

 

Фінансовий стан

 

 

 

 

 

 

Оргструктура управління

 

 

 

 

 

 

 

  1. Дати характеристику рівнів управління

Рівні управління

Представники рівнів

Функції представників

Інституційний рівень

 

 

 

 

 

Управлінський рівень

 

 

 

 

 

 

Технічний рівень

 

 

 

 

 

 

 

? Додаткове завдання

  •            Визначте, які властивості належать до японського, а які — до американського менеджменту. Позначте їх відповідно літерами "А" і "Я":

      переважає колективна форма роботи;

      рішучість, агресивність;

      завзятість, висока продуктивність праці;

      прагнення до лідерства;

      індивідуалізм;

      довічний найм;

      демонстрація власних досягнень;

      часті збори, колективні заходи;

      перехід до мультидивізійних структур.

 

Запам'ятайте поняття:

менеджмент, управління, об'єкт, суб'єкт, стратегія,  інтеграційний процес.

 

Література:

  1. Андрушків Б. М., с. 3-35.

2. Бланк І. А. Торговий менеджмент, с. 7-16.

3. Гірняк О. М. Менеджмент: теоретичні основи і практикум, с. 10-13.

4.Осовська Г. В. Основи менеджменту, с. 10-14.

5.Хміль Ф. І. Менеджмент, с. 22-31.

5.Шегда А. В. Основи менеджменту, с. 36-44.

 

 

Оцінка______________________

 

 

Тема 2.    Суть, етапи розвитку та концепції менеджменту

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1. Порівняльна характеристика моделей менеджменту.

Нині у більшості країн світу відбувається процес творчого осмислення та адаптації американського менеджменту до національних особливостей, на цій основі виникають регіонально-національні моделі менеджменту. Вам слід ознайомитись із суттю американської та японської моделей, уяснити їх особливості (див. підручник Уткін Е. А. Професія – менеджер (в каб. № 30), с. 23 або Ф.І.Хміль Основи менеджменту, 2003 с.43-62) і дати їх порівняльну характеристику  у вигляді  таблиці:

 

Ознака

Американська модель

Японська модель

1. Спосіб прийняття рішень.

 

 

 

2. Відповідальність.

 

 

3. Особливості структури управління.

 

 

 

4. Спосіб контролю.

 

 

5. Особливості службового росту.

 

 

6. Головні якості керівника.

 

 

7. Орієнтація управління.

 

 

8. Оцінка управління (роботи менеджера)

 

 

 

9. Стосунки з підлеглими.

 

 

10.Фактори, що сприяють кар'єрному росту.

 

 

 

11.Спеціалізація керівників.

 

 

12.Оплата праці.

 

 

13.Тривалість роботи на одному місці.

 

 

 

 

  1.  Основні етапи розвитку управління в Україні.

   В Україні внесок у розвиток світової науки менеджменту зробили науковці дореволюційної   доби:    М. І. Туган-Барановський, М. П. Яснопольський, В. Б. Антонович. В Україні управлінська наука розвивалась в рамках підходів СРСР. Науковці виділяють 7 етапів розвитку управлінської науки (див. Андрушків Б. М., с. 10-14; Гірняк О. М., с. 19). Опрацювавши вказану літературу, потрібно дати характеристику 7 етапів розвитку управлінської науки .

 

1 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7 етап_________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Сформулюйте основні відмінності між науковими теоріями (школами) менеджменту, використавши таку таблицю:

Назва наукової теорії

Рік, автори

Основні відмінності

Адміністративна школа

 

 

 

 

 

 

 

Школа наукового управління

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Школа людських відносин

 

 

 

 

 

 

 

 

Теорія поведінських наук

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Андрушків Б. М., с. 10-14.
  2. Осовська Г. В., с. 24-52.

 

 

Оцінка______________________

Тема 3.   Типи організацій та їх структури

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1. Порівняння давніх та сучасних організацій.

 

Історичний період

Особливості виробничиої діяльності

Спосіб виникнення

Типи організацій

Первіснообщинне суспільство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перші цивілізації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рабовласницьке суспільство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Феодальне суспільство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суспільство, побудоване на ринкових засадах (капіталізм)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціалістичне суспільство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Формальні та неформальні організації.

У сфері виробництва товарів і послуг функціонує величезна кількість виробничо-господарських організацій, які класифікуються за різними ознаками. Серед них виділяють формальні та неформальні організації. Опрацювавши подану літератур, з’ясуйте відмінність між формальними та неформальними організаціями, заповніть таблицю та наведіть приклади формальних організацій. Див. підручник Хміль Ф.І. с.156-173

 

Формальні

Неформальні

Мета діяльності

 

 

 

 

 

 

Типи організацій

 

 

 

 

 

 

Підтипи організацій

 

 

 

 

 

 

 

Юридично-правовий статус

 

 

 

 

 

 

 

? Додаткове завдання

        

         Навести приклади (4-5) формальних організацій (вид діяльності, повна назва, форма власності, юридично-правовий статус)

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Література:

Андрушків Б. М., с. 27-29, 66-96.               Гірняк О. М., с. 74.

 Осовська Г. В., с. 67-77.                              Тарнавська Н. П., с. 58-64.

Хміль Ф. І., с. 150-161.                                  Шегда А. В., с. 121-126.

 

Оцінка______________________

 

 

Тема 4.   Функції менеджменту

 

Завдання для самостійної роботи:

 

Функції менеджменту - ________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поняття «управлінська функція» було введено (ким?)_______________________________

 

Сукупність взаємопов’язаних та виконуваних у певній послідовності управлінських операцій, процедур і правил, їх здійснення являє собою______________________________

______________________________________________________________________________

 

Основні загальні функції_______________________________________________________

______________________________________________________________________________

Часткові (спеціальні) функції___________________________________________________

______________________________________________________________________________

1.     Вказати етапи процесу менеджменту

Процес менеджменту в організації починається вже на першому етапі її життєвого циклу, з моменту встановлення взаємозв’язків між керуючою системою і керованою підсистемою за допомогою інформації і закінчується відразу після зникнення зв’язків. Зі змістовної точки зору в процесі менеджменту організації виділяють такі етапи:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     Дати характеристику цілей організації

 

№ з/п

Назва цілі

Показник визначення цілей

1

Прибутковість

 

?

2

Ринки

 

?

3

Рентабельність

 

 

?

4

Продукція

 

 

?

5

Фінансові можливості

 

 

?

6

Виробничі потужності

 

 

?

7

?

 

 

?

8

Зміни в структурі або діяльності

?

9

Використання персоналу

 

?

10

Соціальна відповідальність

 

?

Вказати основні причини небажання керівників делегувати повноваження

Делегуванню повноважень нерідко перешкоджають різні причини. У.Ньюмен перерахував ряд причин, з яких керівники можуть з небажанням делегувати повноваження, а підлеглі – ухиляються від додаткової відповідальності. Опрацюйте підручник Осовська Г.В. с.209-224 та вкажіть причини небажання керівників делегувати повноваження, а підлеглих їх приймати.

 

         З боку керівника:

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

         З боку підлеглого:

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.     Види стратегій.

Стратегія – загальна концепція того, як досягаються цілі організації, вирішуються проблеми, які стоять перед нею, і розподіляються призначені для цього ресурси. Формулювання  стратегії – це сукупність процесів з розробки чи визначення стратегії організації. Виділяють три основні стратегії організацій. Одна з них генеральна. Вам необхідно зазначити ще дві стратегії та дати їм коротку характеристику, а також вказати джерела інформації, що необхідні для розробки стратегій.

 

Вид стратегій

Коротка характеристика

1

 

 

 

Генеральна стратегія

 

2

 

 

 

 

 

 

?

 

3

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

Вказати джерела інформації, необхідні для розробки стратегії

 

Джерело інформації

Особливості отриманої інформації

1

 

 

 

 

 

 

?

 

2

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

Процес стратегічного планування (вставте пропущені елементи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.     Теорії мотивації

Визначити до якої з груп відноситься та чи інша теорія мотивації (з’єднати           ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класифікація потреб у теоріях мотивації (заповнити прогалини)

 

Теорія мотивації

Класифікація потреб

 

? Ієрархія потреб ___________

 

  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?

 

 

?Теорія_______________

  • Потреби в існуванні
  • Потреби у спілкуванні
  • ?

 

?Теорія_________________

  • Потреби в успіху
  • ?
  • ?

 

Теорія потреб Ф.Герцберга

 

 

  • ?
  • ?

 

 

5.     Види контролю.

 

Контроль це (дати 5 визначень поняття «контроль»)

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.     Принципи управлінського контролю (зазначити та дати характеристику).

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________Література:

  1. Андрушків Б. М., с. 113-121.      2.Осовська Г. В., с. 114-119; 196-197; 203-207.

 

Оцінка______________________

 

 

 

Тема 5.   Зв'язуючі процеси менеджменту

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1.      Вимоги, що висуваються до інформації.

 

Інформація - ______________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Управлінська інформація - _____________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Інформація має відповідати таким вимогам:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

  1.      Напрями удосконалення комунікацій, види неформальних комунікацій.

 

Комунікації – це____________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вказати типи комунікаційних ланцюгів, що використовуються в неформальних комунікаціях:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зазначити 10 правил ефективного слухання:

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1.      Соціально-психологічні методи менеджменту.

 

Соціально-психологічні методи -________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Соціально-психологічні методи реалізуються через різні психологічні форми впливу:

  •     _переконання_____________________________________________________________
  •     _________________________________________________________________________
  •     _________________________________________________________________________
  •     _________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.      Етапи раціонального вирішення проблеми ( заповнити прогалини):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.      Вказати основні умови прийняття ефективних управлінських рішень:

   _____права_______________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

 

6. Вказати методи та моделі прийняття рішень, які найчастіше застосовуються в управлінні компаніями.

   ___метод експертних оцінок_______________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   _________________________________________________________________________

   ______________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Найбільш  розповсюджені способи моделювання рішень:

Назва

Характеристика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

? Додаткове завдання

Вказати моральні стимули працівників організації

  1.     При високій якості індивідуальної праці:
    • ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  • ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1.     При низькій якості індивідуальної праці:

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Література:

  1. Андрушків Б. М., с. 123-124, 136-139.
  2. Осовська Г. В., с. 253-257, 465-480.

 

 

Оцінка______________________

 

 

Тема 6.   Групова динаміка і керівництво 

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1. Основні принципи побудови нормальних соціально-психологічних відносин у трудовому колективі.

Морально-правовий підхід стверджує, що____________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

У процесі ухвалення рішення можуть бути враховані наступні моральні права:

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Етична поведінка – це_______________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вказати основні причини неетичної поведінки підприємств та менеджерів

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Вказати  заходи щодо забезпечення етичної поведінки менеджерів та підприємств:

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

  1. Механізм управління стресами.

 

Стрес – це_________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

З огляду на природу та особливості перебігу виокремлюють такі види стресу:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Зазначити основні джерела стресових ситуацій:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Вказати чинники або умови, що спричиняють сильне нервово-психічне напруження:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Охарактеризувати основні психологічні способи управління стресами:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

3. Вказати причини, які призводять до опору перемінам:

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Вказати основні напрями долання опору змінам в організації:

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5.Теорії лідерства.

Лідерство – це_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підхід з позицій особистих якостей______________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підхід з позиції поведінки______________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ситуаційний підхід____________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Література:

  1. Андрушків Б. М., с. 162-164; 170-173; 180-181. 
  2. Осовська Г. В., с. 301-318; 264-266; 367-384; 323-332.

 

Оцінка______________________

 

 

Тема 7.   Основи інноваційного менеджменту  

 

Завдання для самостійної роботи:

 

1. Проблеми інноваційного менеджменту.

 

Інноваційний менеджмент__________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання інноваційного менеджменту:

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

Основні відмінності японського й американського (західного) стилів управління інноваціями

Американський  (західний) менеджмент

Японський менеджмент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблеми інноваційного менеджменту

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

          _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Література:

  1.   Шегда А. В. Менеджмент. – К.: Знання, 2004, с. 498-505.

 

 

Оцінка______________________

 

Тема 8.   Міжнародний менеджмент   

 

Завдання для самостійної роботи:

 

  1. Проблеми міжнародного  менеджменту.

 

Міжнародний менеджмент – це______________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середовище міжнародного менеджменту (середовище діяльності міжнародних корпорацій) – це _______________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вказати 7 основних ролей міжнародного менеджера:

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. _________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

Література:

1. Кириченко О., Кавас І., Ятченко А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. – К.: Фінансист, 2000, с. 219-225.

 

Оцінка____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
9 квітня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку