Упровадження інтерактивного навчання на уроках математики в початкових класах НУШ

Про матеріал
Мета інтерактивного навчання - створити комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою досконалість.Кожен учень може висловити свою думку. Все це робить продуктивним сам освітній процес. Можна застосовувати будь- які методи. Наприклад: робота в групах, робота в парах, рольові ігри, мозковий штурм, мікрофон та інші. Інтеграція може бути присутня на будь- якому етапі уроку. Використання інтерактивних методів на уроках дає можливістьдоповнити урок різноманітною інформацією, цікавістю. Продуктивність уроків підвищується.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Упровадження інтерактивного навчання на уроках математики в початкових класах нової української школи

Номер слайду 2

Ковалевська Тетяна Олексіївна. КЗ « Дергачівський ліцей № 2»

Номер слайду 3

"Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер". В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Інтерактивне навчання – це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів.

Номер слайду 5

Мета інтерактивного навчання – створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємонавчанні: Вчитель Учень Учень Вчитель і учні – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання.

Номер слайду 6

Інтерактивне навчання сприяє:формуванню загальнонавчальних та предметних навичок виробленню життєвих цінностей формуванню доброзичливого ставлення до інших розвитку комунікативних якостейможливості відстоювати та пропонувати свою думку максимальному використанню своїх здібностейтворчому підходу до розв’язання проблеми створенню атмосфери співробітництва формуванню навичок толерантного спілкування 

Номер слайду 7

Групи методів. Методи1. Технологія кооперативного навчання.- робота в парах, змінні трійки, два- чотири - всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум.2. Технологія колективно – групового навчання.- мікрофон, мозковий штурм, навчаючи вчуся, ажурна пилка, незакінчені речення, дерево вирішень.3. Технологія ситуативного навчання- імітаційні ігри, рольова гра.4. Технології опрацювання дискусійних питань.- метод «Прес», обери позицію, зміни позицію, безперервна шкала думок, дебати. Класифікація інтерактивних методів навчання

Номер слайду 8

Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі,відповідаючи на запитання. Виділимо правила використання методу:говорити має право тільки той учень, у кого «символічний» мікрофон;відповіді не коментують і не оцінюють;коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.

Номер слайду 9

Учні по черзі виходять до дошки. Пояснюють розв’язання і поселяють вирази в «будиночки» — геометричні фігури, дають визначення кожної з них. Пояснюють свій вибір. Орієнтовні відповіді учнів — Перший вираз я «поселяю» в круг, адже його результат 700 — кругле число. Другий вираз «живе» в квадраті. Квадрат — це прямокутник, що має 4 однакові за довжиною сторони і 4 прямі кути.«Мікрофон»

Номер слайду 10

«Мозковий штурм» - ефективний метод колективного обговорення. Він передбачає вільне висловлення думок усіх учасників і допомагає знаходити багато ідей та рішень. Його організовують за такими правилами:- всі учасники «штурму» пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними);- один учень («секретар») записує на дошці всі пропоновані ідеї;- ідеї групують, аналізують; - обирають найкращі рішення.

Номер слайду 11

Пригадаємо, які арифметичні дії ми знаємо.- Назвіть компоненти дії множення.- У якої дії компоненти мають назви: доданок, доданок, сума?- Назвіть компоненти дії ділення?- Якою дією знаходимо невідоме ділене?«Мозковий штурм»

Номер слайду 12

Метод «Займи позицію» допомагає проводити дискусію зі спірної, суперечливої теми. Він дає можливість висловитись кожному учневі, продемонструвати різні думки з теми, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію. Порядок проведення:1. Учитель називає тему та пропонує вам висловити свою думку з досліджуваної теми.2. Найбільш чітко виражені позиції (думки) записують на 2—5 плакатах.3. Учневі потрібно стати в групу учнів біля того плакату, на якому записана позиція, що збігається з його точкою зору.4. Учні готуються до обґрунтування своєї позиції.5. Якщо після обговорення дискусійного питання учень змінив свою точку зору, він може перейти в іншу групу й пояснити причину свого переходу.

Номер слайду 13

- На дошці записаний короткий запис до задачі. Учні самостійно читають її. Висловлюють думки щодо ров’язання. Вчитель пропонує інші варіанти розвязання ( хибні), учні відстоюють власну думку. «Займи позицію»

Номер слайду 14

Метод «Навчаючи — вчуся» дає учневі можливість взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим під час уроку. Роботу організовують таким чином:1. Після того як учитель назвав тему та мету уроку, роздав картки із завданнями, учні ознайомлюються з інформацією, що міститься на картках.2. Якщо щось не зрозуміло, учень запитує про це та перевіряє в учителя, чи правильно він зрозумів інформацію.3. Учні готуються до передавання цієї інформації іншим у доступній формі.4. Всім необхідно ознайомити зі своєю інформацією однокласників. 5. Учень має право говорити тільки з однією особою одночасно. 6. Завдання полягає в тому, щоб поділитися своєю інформацією з іншими учнями й самому дізнатися про щось від них.7. Коли всі поділилися та отримали інформацію, розкажіть у класі, про що ви дізналися від інших.

Номер слайду 15

Розв’язування виразів- Учні отримують завдання( по варіантах). Кожен варіант виконує своє завдання. Потім пояснюють один одному як виконали завдання. Якщо виникають запитання – звертаються до вчителя.1 варіант: 2 варіант:248 : 4; 369 : 3 525: 5; 749 : 7«Навчаючи — вчуся»

Номер слайду 16

Використання інтерактивних методів на уроках дає можливість доповнити уроки різноманітною інформацією, а різні види діяльності заохочують дітей до роботи. Діти свідомо осмислюють ситуацію: «відсидіти не вдається». Кожен учень зацікавлений у правильності своєї думки. Продуктивність уроків підвищується. Те, що подобається, дитина робить із задоволенням і натхненням, а значить – навчається. Дякую за увагу! Успіхів !

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
24 листопада
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку