Урок - гра "Безпечний інтернет і правила роботи в ньому"

Про матеріал
Урок медіа – безпеки до тижня ментального здоров’я ля учнів 4 класу « БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ ТА ПРАВИЛА РОБОТИ В НЬОМУ».
Перегляд файлу

Урок медіа – безпеки до тижня ментального здоров’я

для учнів 4 класу

« БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ ТА ПРАВИЛА РОБОТИ В НЬОМУ».

 

Мета: формування інформаційної культури учнів,

Завдання:

1. Ознайомити учнів з правилами відповідальної і безпечної поведінки в сучасному інформаційному середовищі, позитивним та негативним впливом Інтернету на людину;

2. Інформувати про необхідність критичного ставлення до інформації, отриманої з Інтернет – ресурсів, засобів мобільного зв'язку;

3. Вивчити правила мережевого спілкування;

4. Розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються;

4. Сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності;

самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі;

Виховувати шанобливе ставлення до чужої думки; культуру учнів, інтерес до порушеної теми;

5. Ознайомити з адресами допомоги в разі інтернет-загрози.

Тип уроку: узагальнюючий урок.

Вид уроку: урок – гра.

Технологія: ігрова технологія.

Обладнання: заготовка «Правила уроку», картки з визначенням понять: безпека, загроза, інтернет, браузер, нікнейм, нетікет; картки – логотипи браузерів клубок, капелюх, мультимедійний матеріал та зірочки для гри «Морський бій», картки для роботи в парах, подаруночки – публікації «Безпека в інтернеті для дітей».

Хід заходу.

Безпека – цежиттялюдини,

Безпека – цеє наше майбуття.

Прийміть до серцясвітприроди –

Прекрасне буде у всіх насжиття!

Вчитель. Сьогодні в нас з Вами незвичайний урок– урок медіа-безпеки.

- Що значить слово «безпека»? (Відповіді дітей).

БЕЗПЕКА- відсутність загроз, або стан захищеності від загроз. Положення, при якому не загрожує небезпека кому-небудь або чого-небудь.

- Що ви розумієте під загрозою?

ЗАГРОЗА - залякування, обіцянка заподіяти кому-небудь неприємність, зло.

(Після обговорення на дошці з'являється визначення).

- Звідки може надходити загроза? (Відповіді дітей)

(Від дорослих, однолітків при особистому спілкуванні, через мобільний зв'язок, через ІНТЕРНЕТ).

  • Ми будемо подорожувати стежками цікавої країни, а якої саме ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Загадка.

Його називають «всесвітня мережа»,
Чого в цій мережі тільки нема!
Усе розповість вам і навіть покаже.
А хто ж він такий?Хто мені враз підкаже?

(Інтернет)

ІНТЕРНЕТвсесвітня мережа, скарбниця знань та інформації, незамінний інструмент для спілкування.

  • Інтернет вторгся в наше життя і змінив наше суспільство. Але при всіх своїх перевагах він таїть потенційну небезпеку. Часто в інтернеті зустрічаються матеріали, які суперечать закону, порушують права і гідність людини.
  • Наш позакласний захід спрямований на те, щоб допомогти вам зорієнтуватися в інтернеті, навчитися отримувати від спілкування з ним користь. Ми поговоримо з вами про те, як захиститися відінтернет-загроз, про безпеку, пильність, познайомимося з правилами мережевого спілкування.
  • А вирушаємо ми в цюподорож для того, щоб віднайти позитивні та негативні сторони Інтернету.
  • Не так давно, навіть не в одній країні оселилася дівчинка Ася. Вона зростала дуже кмітливою. Друзів та знайомих вона мала велику кількість.  Вона займалася корисною справою – надсилала листи закоханим, листівки адресатам, приносила рахунки та повідомлення. Але більш за все Ася любила спілкування. І використовувала для цього електронні скриньки. .
  • Як ви думаєте, яким же чином вона спілкувалася? (За допомогою електронної пошти).
  • А що ж таке електронна пошта?

ЕЛЕКТРОННА ПОШТА (e – mail) - це сукупність засобів, призначених для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі.

  • А з чого починається будь-яке спілкування? (Відповіді дітей).

Гра «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в класі та встигнути за цей час привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб.

Гра сприяє зняттю психологічної напруги, вільному спілкуванню.

Вчитель.

- Кому скільки вдалось привітати людей?

- Що складніше — вигадати нові способи або їх продемонструвати?

- Можливо хтось відчув психологічний дискомфорт?

- На якому етапі це відбулось? (Відповіді дітей на поставлені запитання).

Вчитель. Ви побачили, що спілкуючись в Інтернеті, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування.

Вчитель. Йшли роки. Дівчинка Ася виросла. Вона стала королевою того свого світу,у якому їй завжди було цікаво. Цей світ – мережа інтернет, а його мешканку, тепер вже тьотю Асю, називають Королевою Інтернету. Тож подорожуватимемо ми сьогодні разом з нею.

Королева Інтернету.

А куди ж нам прямувати,

Що, коли і як шукати.

Допоможе нам система,

Пошукова – оце тема!

Їй задай скоріш питання,

Можеш відшукать вітання,

Це цікаво і доречно,

Лиш працюй ти в ній безпечно.

  • Тож перш ніж розпочати подорож, задля власної безпеки давайте пригадаємо правила уроку.

 

  • Бути позитивним, активним.
  • Говорити те, щодумаєш.
  • Говорити коротко.
  • Не перебивати.
  • Говорити тільки за темою.
  • Слідкувати за часом.
  • Не критикувати, бути толерантним.

 

  • Ну що ж, я думаю ми можемо вирушати в подорож. Так?

 

  • Діти, а визнаєте, що існують пошукові системи. Це… А ще є спеціальні браузери для дітей. Наприклад, Гогуль. Він забезпечує безпеку дитини в Інтернеті за рахунок наявності власного каталогу дитячих сайтів. Гогуль веде статистику відвіданих сайтів, для контролю батьками, а також може обмежувати час перебування в Інтернеті.

 

Робота в мережі Viber.

  • Інтернет відкриває безмежні можливості, але разом з тим передбачає велику відповідальність. Щороку кількість користувачів Інтернету зростає, в тому числі дедалі більше дітей та отримують доступ до мережі. Діти, як найчутливіша до інновацій частина суспільства, активно адаптуються до цифрового середовища. Тому постають питання: чи використовують діти весь потенціал, який пропонує Інтернет?
  • Як саме ви використовуєте Інтернет, в яких цілях? (Діти надсилають свої відповіді у групу свого класу viber за допомогою смартфонів).
  • Інтернет заполонив увесь світ. І нашій тітці Асі стало важко усе контролювати. Тому вона знайшла собі помічницю. Разом вони з легкістю жонглювали повідомленнями. Могли вирішити складні питання, які зустрічалися на шляху в роботі з інтернетом. Бо помічницею королеви була справжня фея інтернету на ім’я Інетка.

Інетка:

В Інтернеті ми навчаємось,

У дитячі ігри граємось.

Книгу можем почитати,

І слона намалювати

Швидко текст перевести,

Мультик новий віднайти.

Де подівсь товариш Коля?

Прочитать, що було в школі?

І дізнатися про все на світі?

Де? Звичайно, в Інтернеті!

Там музеї, книги, ігри,

Музика і навіть тигри!

  • Інетка дуже любить спілкування. А використовує для цього електронні скриньки. І от одного разу під час листування вона познайомилася з хлопчиком, який став її справжнім другом. Це – Нет, хлопчик, що добре орієнтується в мережі інтернет. І саме він нам зараз розкаже про його важливість.

Нет.

Без комп’ютерів цивілізоване суспільство не можна вважати повноцінним, і застосування комп’ютерів поширюється кожного дня і буде поширюватися у майбутньому. Як і будь – який інший винахід, комп’ютер в умілих руках – це благо, а у безладних – покарання. Його шкідлива дія на здоров’я людини головним чином залежить від порушення правил. Слід користуватися комп’ютером так, щоб можна було зберігати фізичне, психічне та духовне здоров’я. Тож я пропоную переглянути навчальне відео.

 

Перегляд навчального відео.

 

  • Діти, подорожуючи Інтернетом, ви повинні запам’ятати декілька дуже важливих правил.

 

Інтернет – це диво-звір!

Йогоможливостям не вір

Такийцікавий,небезпечний

Будь з ним тидужеобережний.

І хай з вас коженпам'ятає,

Коли просторипокоряє

Про небезпеку в Інтернеті,

Що манить у свої тенета.

У пошукахсвогокохання

Типочинаєшспілкування

Ізнезнайомцемвіртуальним,

Щопрагнезустрічі реально.

Не дай ввести себе в оману!

Скажи ти «Стоп!» цьому обману,

Закінчинебезпечнугру,

Навчисьрозпізнаватицюбрехню.

Коли ж заманюють в витрати,

Не дай себе тиошукати!

Покинь цейнебезпечний сайт,

Не вартийвінтвоїхвитрат!

Якщо ж з’явилосябажання

Розповістипросебе все,

То пам’ятай, щоособистідані –

Цеінформація – «секрет».

А ще я хочу про сміття

Інформаційнерозказати

Брудінтернетний, як багно,

Вінмаєздатністьзасмоктати.

І на останокпам’ятай:

Такісторінкизалишай!

 

  • Отже, ви повинні:
  1. Поводитися чемно й не ображати інших.
  2. Встановлюйте антивірус.
  3. Не запускайте невідомі сайти.
  4. Залишати підозрілі сайти.

 

  • Для того, щоблюдинакористувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися.
  • Щотакереєстрація?
  • Людина вигадуєсобіім’я (нікнейм) підяким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами тежстворимо мережу і спробуємо в нійзареєструватися.

НІКНЕЙМ - особисте, переважно, вигадане, ім'я, якимназивають себе користувачі мережі інтернету нарізноманітних чатах, месенджерах та сайтах.

 

Гра «Клубок».

Учніпередаютьодин одному клубок, називаючи (вигадуючи) собінікнейм. При цьомуутворюєтьсясітка (мережа). Дітироблятьвисновки: не всі люди в мережіреєструютьсяпідвласнимім‘ям, зазвичай вони вигадані, і дужеважкодізнатися, що за людиназнаходиться за екраном.

 

Гра « Від кого лист?»

Для цієївправивчительберекапелюха, а коженученьмаєнаписатипобажання до чужого нікнейму так щобвласникинікнеймів не бачилихтонадаєїмпобажання. Вчительзачитуєпобажання до кожного нікнейму, а учнінамагаютьсявгадати, хтонадіславїмце «повідомлення». Тут наголошую на тому, що бувають анонімні листи, пояснюю як поводитись якщо його отримав.

Вчитель: Так само відбувається і зіспілкуванням в Інтернетпросторі. Дуже складно перевірити, хтосаамепишетобілисти, спілкується з тобою. Якщоучасникигрупидобрезнайоміміж собою, вони можутьвгадувативідправника. Але в Інтернетпросторітиніколи не знаєшхтознаходиться по той біккомп'ютераабомобільного телефону.

  1. Знати, що можна бути легко обманутим і не повідомляти свої реальні імена, адреси й номери телефонів.

 

  • Про наступне правило безпеки в мережі інтернет нам розкаже віршик.

 

«Якщо хтось тебе чіпає,

В мережі надокучає,

Швидко до дорослих поспіши

Їм про негаразди розкажи.

 

  1. Розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

 

  • Скажіть, будь ласка, а чи є секретною інформацією особисті дані чи фото ваших товаришів? (так).
  • Тож наступне правило спілкування в мережі інтернет таке:

 

  1. Не можна розміщувати в своєму профілі в соціальній мережі чужі фотографії без дозволу цієї людини. Якби він хотів їх комусь показати, неодмінно виклав би в мережу сам.
  • Діти, а чи схожі правила спілкування в мережі, на ті, яких ми дотримуємося під час спілкування в реальному житті? (Так).
  • А яке головне правило моралі існує в стосунках між людьми?
  • Тож :
  1. Головне і основне правило – поступайте в Інтернеті так, як хочете, щоб чинили з вами.

 

Створення проблемних ситуацій та висловлення свого відношення до них. Робота в парах з картками.

 

  • Ось ми з вами повторили правила користуванняІнтернетом. А чи знаєте ви, як їх називають в країні інтернету?

 

Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.

 

  • Насьогодні дуже багато дітей вашого віку просто не уявляють свого життя без мережевого спілкування. Або ж без розваг та ігор за допомогою інтернету. Послухайте двох подружок.

 

Не можууявити

Життя без Інтернету,

Щовсікуточкисвіту

Запліввсвої тенета.

Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин великазбірка

І правила, й статті.

Встаютьпереді мною

Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

Хлюпочутьхвилі моря.

Я побуваювшахті

І в космос піднімуся.

З подругою в контакті

Я легко поділюся.

Та є у «павутині»

Картинки нехороші,

І сайтипідозрілі,

Настроєнівороже.

А є йтакі там сайти,

Моввовк в овечійшкурі –

Поки їх ропізнаєш,

Вони тебе обдурять.

Учись добру вмережі,

Шукайзнання й новини,

А сайтизлі, щобрешуть,

Обходить ми повинні.

 

Гра «Ми за безпечний Інтернет» (гра нагадує морський бій)

Правила гри

Гра створена у Powerpoint - презентація, що дає можливість провести гру як у класі так і дистанційно.

Виведіть ігрове поле на екран натиснувши показ слайдів або F5, далі гравці по черзі обирають, який прямокутник відкрити називаючи літеру по вертикалі та число по горизонталі. Натисніть на прямокутник, якщо гравець не влучив відобразиться хрестик, якщо влучив плюсик натисніть на плюс, щоб перейти до запитання або завдання. Далі гравці дають відповідь на запитання або виконують запропоноване завдання. Щоб повернутися на ігрове поле натисніть стрілку «ігрове поле», щоб перейти до правильної відповіді натисніть на стрілку «правильна відповідь».

На ігровому полі заховано 6 кораблів – 18 запитань (завдань)

Хід гри: об’єднайте учасниківу дві команди. Запропонуйте гравцям кинути жереб, хто розпочне. Далі команди по черзі обирають прямокутник на ігровому полі, якщо команда «влучає», то має можливість відповісти на питання та заробити бал, якщо «не влучає» - хід переходить інший команді. Якщо влучає, але на питання не відповідає, відповісти має можливість команда суперників і заробити бал. На обговорення питання 20-30 секунд.

Вчитель: Ми з Вами подорожувалисьогодні стежками мережіІнтернет і дізналися, щовмережіІнтернет треба бути обережним і пам’ятати правила безпечноїроботив ній. Пам’ятайте, не забувайте й іншимзнаннясвої передавайте!

 

Безпека в Інтернеті–цепередусім!

Розкажіть, батькам, знайомим своїмусім:

Потрібно в Інтернетіввічливоспілкуватися,

У конфлікт до когосьніколи не втручатися.

 

Буваєпропонують: «Туди й тудизайдіть

Та по цьому номеру негайноподзвоніть!»

З вас грошей багатознімуть, нічого не дадуть,

Бо в цьомулохотроні легко дітей надуть!

 

Захищайтевизавждивід спаму,

Якщо вам пропонують зайти в якусьпрограму ,

А перш ніждесьреєструватись,

Треба у батьків про цей сайт дізнатись.

 

А коли реєструєшся – пильно дивись -

Інформацією про себе обережноділись!

Потрібнотобіміцний пароль мати,

Щобніхтосторінку твою не мігзламати.

 

А якщо на іншомусайті пароль питаютьтвій –

Тийого не пиши, і доступ до себе закрий.

Не викладай без дозволу фото людей в Інтернет -

Тинемаєш права! Адже є Етикет!

 

Образ не пиши! Спілкуйся культурно!

Не створюйконфліктів – поступишрозумно!

Не принижуйгідністьніколи й нікого –

І ніхто не скажетобі слова лихого.

 

http://2.bp.blogspot.com/-0WQRUoR42gk/VeaK5E3XpGI/AAAAAAAABh0/ISLM4XneTn0/s1600/%25D0%25A2%25D0%25B5%25D1%2585%25D0%25BD%25D1%2596%25D0%25BA%25D0%25B0%2B%25D0%25B1%25D0%25B5%25D0%25B7%25D0%25BF%25D0%25B5%25D0%25BA%25D0%25B8.jpg
Будь в інтернеті обережний дуже , а то в халепу потрапиш, мій друже!

Нет описания фото.

 

  • І, наостанок, хочу порадити вам переглянути мультфільм «Фіксики. Інтернет.» за посиланням, яке я надішлю вам у viber (https://www.youtube.com/watch?v=X8HyrxqI4lg&t=9s),

а також на згадку про наш урок подарувати вам ось такі невеличкі публікації.

F:\!!! НАОЧНІ МАТЕРІАЛИ\Безпечний інтернет\FB_IMG_1613077182068.jpgF:\!!! НАОЧНІ МАТЕРІАЛИ\Безпечний інтернет\FB_IMG_1613077179966.jpg

docx
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
6308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку