Тема уроку: Узагальнюючий урок - гра з історії України та всесвітньої історії 7 класу : «Мандруючи стежками Середньовіччя»
Мета: повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення курсу історії Середніх віків; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках; сприяти формуванню позитивного і емоційно-особистісного ставлення до подій історії; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань; сприяти формуванню розуміння учнями того, що історія України – це складова загальноєвропейської історії ; продовжити формування вмінь та навичок командної роботи; допомагати розкривати та розвивати здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками; підвищувати рівень підтримки батьками дітей у процесі їхнього вивчення історії
Тип уроку: позакласний захід
Обладнання: дидактичні матеріали, мультимедійна презентація, відеоматеріали
ХІД УРОКУ
Гра проходить у формі змагання між двома командами 7-А класу, у які входять також батьки учнів, команди отримали випереджальне завдання .Учитель повідомляє учням тему та мету уроку - гри, його завдання, інформує про основні форми роботи. Також учитель представляє шановне журі.
Наш урок-гра пройде в 7 раундів. Учитель пояснює умови гри. Нехай переможе сильніший!
Назва – 1балл – оцінюється історичний підхід та відповідність епосі
Девіз – 1 бал – оцінюється творчий підхід та відповідність епосі
Емблема команди – 3 бали – 1 бал – наявність
1 бал – відповідність історичній епосі
1 бал – естетичний вигляд
Наявність вболівальників - 1 бал
Артистизм - 1 бал .
Журі оцінює результати командної діяльності і звітує перед учасниками.
3.Другий раунд «Впізнайте історичну особу»
Умови раунду «Ви повинні встановити за підказками історичну особу з курсу історії України та всесвітньої історії. Вгадана історична особа з першої підказки – 3 б. Кожна використана підказка – 1 б.
Всього за раунд – 18 балів
Діти за підказками встановлюють особи Ярослава Мудрого, Данила та Василька Романовичів, Ольгерда Гедиміновича, Філіпа IV Красивого.
Команди отримали випереджальне завдання, вони повинні були підготувати історичну мініатюру з всесвітньої історії, у якій буде допущено 2 помилки.
Перевіряються знання фактів, персоналій історії, вміння їх творчо осмислити.
Перед учасниками ставиться задача : переглянути історичну мініатюру суперника, з'ясувати, які саме неточності, помилки були допущені. Назвати їх і пояснити, як виправити помилки. Максимум отриманих балів – 4. Час виконання завдання : 2 хвилини. Весь час, поки команди працюють, іде гра з вболівальниками – аукціон «Кіт в мішку».
Поки команди працюють , відбувається гра з вболівальниками.
4.Третій раунд . Гра з вболівальниками. Портретна галерея
Впізнай особу з трьох спроб. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Всього - 8 балів. Діти за підказками встановлюють особи Ізабелли Кастильської, Васко да Гами, Христофора Колумба, Фернана Магеллана, Василя Острозького, Іпатія Потія, Гійома Левассера де Боплана, Дмитра Байди Вишневецького.
5.Четвертий раунд. Русь літописна. Асоціації
Для наступного конкурсу проводимо жеребкування . Команди розв'язують історичні рівняння на швидкість. Команда, яка швидше знайшла вірний розв’язок отримує право вибрати першою конверт, в якому знаходяться картки – завдання
Асоціації. Після підведення журі підсумків другого та третього раундів відбувається розіграш четвертого раунду, в залежності від результатів жеребкування, команди розігрують конверти з певними історичними ситуаціями і , в залежності від отриманої історичної ситуації , виконують завдання до них. Учитель пояснює зміст завдання:
Перед вами зображення певних тварин , комах і деякі предмети. Всі ці предмети повинні у вас поєднатися з певною історичною постаттю, регіоном, до якого вона належала і особливостями правління.
Ваша задача:
За наявності часу також можна пограти з вболівальниками в гру «Разок намиста». Учні повинні пояснити, що лишнє в перерахованих термінах і чому. Всі відповіді дані вболівальниками зараховуються на рахунок команди.
Умова конкурсу : потрібно набрати найбільше правильних відповідей за 1 хвилину.
6. Шостий раунд. Чорний ящик. Готувався командами – суперницями заздалегідь.
Потрібно вгадати якомога швидше задуманий суперником предмет
Кожна використана підказка – 2 бали. Максимальна кількість балів – 6
7.Сьомий раунд. Історична мініатюра. Визначте подію з курсу історії України, яку вам покажуть суперники
Бали заробляють обидві команди. Оцінюється:
Команда, яка показує:
Артистизм - 1 бал
Елементи костюмів – 1 бал
Відповіднісь історичній епосі – 1 бал
Команда, яка відповідає
Правильно встановлена назва події – 1б.
Правильно встановлений час події – 1б.
Правильно названі учасники події – 1б.
8.Восьмий раунд. Кращий картограф
III. Підсумок уроку – гри. Визначення переможців та найбільш активних учасників, як серед команд, так і серед вболівальників. Нагородження переможців.