УРОК - КАЗКА "Додавання і віднімання в межах 7. Склад числа 7."

Про матеріал

Додавання і віднімання в межах 7. Склад числа 7.

(Урок - казка)

На основі практичних дій з предметами продемонструвати всі варіанти складу числа 7 з двох менших чисел; вчити складати та запам'ятовувати приклади на додавання і віднімання чисел в межах 7, на основі складу числа 7; ознайомити з назвами днів тижня;розвивати увагу, вміння оцінювати спосіб виконання завдання; виховувати бажання допомагати, піклуватися про інших.

Перегляд файлу

Тема уроку.  Додавання і віднімання в межах 7. Склад числа 7.

   (Урок - казка)

 

Мета уроку. На основі практичних дій з предметами продемонструвати всі варіанти складу числа 7 з двох менших чисел; вчити складати та запам’ятовувати приклади на додавання і віднімання чисел в межах 7, на основі складу числа 7; ознайомити з назвами днів тижня;розвивати увагу, вміння оцінювати спосіб виконання завдання; виховувати бажання допомагати, піклуватися про інших.

 

Обладнання. Демонстраційний матеріал: казкові герої Білосніжка , семеро гномів, мудра сова, лічильний матеріал, таблиця «Склад числа 7», роздатковий матеріал.

Хід уроку.

 

І. Організація учнів до уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

- Діти, чи любите ви казки?

- Пригадайте казки, у назвах яких зустрічаються числа («Троє поросят»,

«П’ятеро з одного стручка» , «Три ведмеді», «Білосніжка та семеро гномів» ,  «Дев’ять братів

і десята сестриця Оленка» і т. д.)

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqCZXB2R_7lJM5EAioVBqAN14PJn1jsPbZA0LIEho4aXOG1W8WBQ- Сьогодні ми здійснимо подорож у казку «Білосніжка та семеро гномів».

Казок країна чарівна.

У гості нас чека вона

Отож, часу не гаймо,

У подорож рушаймо.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

 

- Жила собі маленька красива дівчинка, звали її Білосніжка, але на жаль, вона була сиротою і жила з мачухою – злою чаклункою. Дівчинка була працьовита, любила виконувати різні завдання,  наприклад , розв’язувати приклади. Допоможемо Білосніжці швидше їх розв’язати.

 

Усна лічба (Доцільно провести з метою формування предметно – когнітивної компетентності).

 

3 + 3  6 – 2   5 + 5  5 + 1

6 – 3  4 + 2  6 + 1  6 – 5

6 – 0  5 – 6  3 + 4  6 – 1

 

- Чим цікаві стовпчики прикладів?

(Приклад 5 – 6 не розв’язується. Розв’язання таких прикладів вивчатиметься  в старших класах. За допомогою чарівного дзеркала цей приклад можна перетворити на інший (6 – 5 = …) і розв’язати його).

 

2. Каліграфічна хвилинка.

 

- Білосніжка дуже любила писати. Ви можете попрацювати разом з нею.

- Запишіть числа, які на 1 більші (менші) від чисел 4, 2, 7, 10, 9, 3, 5

- Запишіть найменше і найбільше з цих чисел.

 

3. «Лабіринт» (Доцільно провести з метою формування соціальної компетентності: виховання людських чеснот – доброти, милосердя.)

 

Зла мачуха зненавиділа Білосніжку після того, як чарівне дзеркало визнало дівчинку найвродливішою. Вона наказала своєму охоронцеві завести дівчину в дрімучий ліс, вбити її і принести серце дівчинки. Але охоронець, навпаки, дуже любив Білосніжку і, завівши до лісу, відпустив її. Дівчинка не знала куди їй іти, бо всі стежки у лісі нагадували їй заплутаний лабіринт. Допоможіть Білосніжці знайти безпечну стежину.

 

 

        

 

1.

 

 

2.                                                              

 

 

3.                                                                                       

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з назвою днів тижня.

- Нарешті, Білосніжка потрапила до будиночка, в якому жили гноми. Найстаршого звали Понеділок, за ним – Вівторок, далі -  Середа, сердитого брата звали – Четвер, веселого  - П’ятниця, найменшого – Неділя. Скільки всіх гномиків?

- Як звати найстаршого гнома? Найменшого? Хто йде за Вівторком? Хто перед П’ятницею?

 

2. Склад числа 7.

 

- Білосніжка і Гноми  подружилися. Гноми працювали, здобуваючи дорогоцінне каміння, а Білосніжка прибирала в будинку, прала, готувала смачну їжу. Коли збиралися біля столу, гноми сідали на дві лавочки.

(За допомогою лічильного матеріалу вчитель демонструє склад числа 7. Учні самостійно роблять висновок про склад числа 7.)

 

7= 6 + 1 7= 4 + 3 7 = 5 + 2

7 = 1 + 6 7 = 3 + 4 7 = 2 + 5

 

3. Фізкультхвилинка. (Доцільно провести з метою здоров’язберігаючої компетентності .)    

 

В казці весело й цікаво

Гномів семеро жило.

Вранці – рано за порядком

Шикувались на зарядку.

Тупотіли всі ногами

І хитали головами.

Нахилились вліво – вправо.

Та цього іще замало:

І стрибали, і кружляли,

Присідали й піднімались,

Головами всі хитали

Й працювати починали.

 

4. Робота з таблицею (закріплення складу числа 7) (З метою формування предметної компетентності).

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.      

 

1. Самостійна робота  (за допомогою лічильного матеріалу учні складають число 7 з двох інших чисел).

 

 7    7  7  7  7  7

  5                2            2            5      4              3          3           4           6            1         1             6       

 

2. Робота в групах (диференційовано) (Доцільно провести з метою формування предметної і когнітивної компетентності )   

 

-  Гноми під землею здобували дорогоцінне каміння. Ми також зможемо допомогти їм. Це каміння не тільки дорогоцінне, а математичне. Здобути його можна тільки, розв’язавши приклади. (Учні в групах обчислюють приклади на «дорогоцінних камінцях», дізнаються скільки «камінців» змогли зібрати групи)  .     

 

 1 група   2 група   3 група

  (середній рівень)               (достатній рівень)          (високий рівень)

6 + 1             1 + 6   2 + 2 + 3

2 + 5   2 + 5   4 + 1 + 2

4 + 3   3 + 4   3 + 3 + 1

   5 + 2   1 + 5 + 1

   6 + 1

- Скільки ж «дорогоцінних каменів» змогла зібрати кожна група ? (По 7) .

 

3. Творче застосування знань учнів (самостійно)

(Доцільно провести з метою формування предметної (засвоєння складу числа 7, встановлення взаємозв’язку між дією додавання і віднімання) і когнітивної компетентності: розвиток пам’яті, уваги, творчого мислення .)     

-  Складіть приклади на додавання з відповіддю 7, а потім з кожного приклада на додавання 2 приклади на віднімання

 

5 + 2 = 7  4 +  3 – 7  1 + 6 = 7

7 – 5 = 2  7 – 4 = 3  7 – 1 = 6

7 – 2 = 5  7 – 3 = 4  7 – 6 = 1

 

4. Робота в парах (Доцільно провести з метою формування громадянської компетентності: вміння співпрацювати з партнером, прислухатися до його думки, приймати спільне рішення).

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbxi8YfgrF_-T9ck0CVocBz3kN4UsBr9YMURMoNnn6i8lqi_c4Og   Дізналася зла мачуха, що Білосніжка живе у гномів і стала ще кращою як була, мало не луснула від злості. Переодягнулася бідною селянкою і пригостила її отруєним яблуком. Скуштувала дівчинка яблуко і заснула вічним сном. Сумують, плачуть гномики, але не знають як допомогти. Може, ви знаєте? На допомогу летить Мудра Сова. Вона все на світі знає і нам допоможе.

Сова. Щоб допомогти Білосніжці, потрібно виконати складне завдання. Але гномам самим з ним не впоратися. Тільки ви зможете допомогти, якщо будете кмітливими, уважними і , обов’язково, - дружніми.

 

 

 

Підсумок уроку.

 

- Пари добре впоралися із цим завданням. Подивіться – сталося диво: Білосніжка з вашою допомогою ожила. Ось бачите, яке чудо творить дружба? Ми навчилися допомагати друзям. А ще чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

Можливі відповіді учнів:

  • Складати число 7 з двох менших чисел;
  • Складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання;
  • Допомагати казковим героям і один одному;
  • Добре працювати і т. д.            

1

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
3026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку