Урок - квест "Звичайні дроби"

Про матеріал
Це урок - квест, узагальнення по темі "Звичайні дроби". Повторення вміння читати та записувати дроби, називати чисельник та знаменник, порівнювати дроби, додавати та віднімати звичайні дроби, формувати цікавість до вивчення математики, навички командної гри; розвивати вміння висловлювати думки; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Перегляд файлу

Конспект уроку-квесту «Звичайні дроби»

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів  із теми «Звичайні дроби»; вміння читати та записувати дроби, називати чисельник та знаменник, порівнювати дроби, додавати та віднімати звичайні дроби, формувати ціка­вість до вивчення математики, навички командної гри; розвивати вміння висловлювати думки;  виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.

Хід уроку

Вступне слово вчителя

Історія виникнення дробів прийшли з глибини століть

Вперше оперувати дробами почали на території Єгипту і Вавилона. Підхід математиків двох держав мав значні відмінності. Однак початок і там і там було покладено однаково. Першою дробом стала половина або 1/2. Далі виникла чверть, третина і так далі. Згідно з даними археологічних розкопок, історія виникнення дробів налічує близько 5 тисяч років. Вперше частки числа зустрічаються в єгипетських папірусах, і на вавілонських глиняних табличках.

 

Людина і дроби.

1/12  маси тіла людини становить кров

1/2  всієї крові міститься в кровоносних судинах

1/5  у печінці

4/25  у селезінці

1/10  у підшкірних судинах

3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця  виштовхується серцем за одну хвилину.

  Земля і дроби.

3/4 – покрито водою

1/4 – суша

1/8 – поверхня Землі на якій можна жити

1/8 -  пустелі, гори, ліси,

3/32 – місця, де можуть жити люди

 1/32 – поля, де вирощують врожай.

Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля. Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі  придатна для життя  людини.

Тож, бережіть її!

Сьогодні ми проведемо гру «Звичайні дроби». Ми поділимось на дві команди:

І – команда «Чисельник»

ІІ – команда «Знаменник»

Ми будемо подорожувати по станціях «Теоретична», «Геометрична», «Практична», «Поетична»

 Питання є серйозні,

А є і жартівливі.

Тож будьте Ви уважні,

І будьте Ви кмітливі.

 

 

СТАНЦІЯ «ТЕОРЕТИЧНА»

  1. Як називається число, яке пишеться над рискою дробу?
  2. Як називається число, яке пишеться під рискою дробу?
  3. Яку дію замінює риска дробу?
  4. Що показує знаменник?
  5. Що означає чисельник?
  6. Напишіть дріб з чисельником 5 і знаменником 9
  7. Як правильно прочитати дріб  https://naurok.com.ua/uploads/files/524397/326040/361766_html/images/326040%203.png?
  8. Який дріб називається правильним?
  9. Який дріб називається неправильним?
  10. Який дріб більше - правильний чи неправильний?
  11. Як додати два дроби з однаковими знаменниками?

 

СТАНЦІЯ «ГЕОМЕТРИЧНА»

Звичайні дроби - OurbooxC:\Users\Shcoll\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\18F1CF33.tmp

 

 

Звичайні дроби і їх функціональні особливості - презентація з математикиФізкульхвилинка Скік та скік! Усі на гілку,

                                               Розімнемо трішки спинки.

                                                А тепер іще крилята,

                                                Щоб могли швидко літати.

                                                Прошу я усіх сідати,

                                                Будем далі працювати.

СТАНЦІЯ «ПРАКТИЧНА»

  1. Записати у вигляді дробу частки: 15:4; 7:13; 2:8; 4:3.
  2. Випиши окремо правильні, неправильні і мішані числа:

; ; ; ; ; ; ; .

 

  1. При яких значеннях х дріб правильний?
  2. Накреслити відрізок 14 см. Знайти ; ; ; цього відрізка і познач точки, які відповідають вказаним дробам на малюнку.
  3.                    Подай в годинах: 12 хв, 49 хв, 75 хв.
  4.                    5 клас Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими ...Математика 5 клас. Урок № 4 Порівняння звичайних дробів з однаковими  знаменниками
  5.                    Порівняйте числа:

а) і ;                            в) і ;

 

б) і;                                г) і .

8. Виконай дії:

а) + ;                    д) – 4;

б) -;                       е) - ;

в) +;                   є) 1 - .

г) +

9. Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/zvichayni-drobi-2777908.html

СТАНЦІЯ «ПОЕТИЧНА»

 

Правильні і неправильні дроби


 

Я повідаю секрет вам незвичайний,

Що і дробам, як і людям повсякчас,

Різні якості і риси притаманні

І про них наступна розповідь для вас.


 

Як чисельник менший від знаменника -

Називають правильним цей дріб.

А неправильним, якщо число  чисельника

Більше за знаменник, як на сміх.


 

А якщо вони  та й однакові,

Що чисельник, що знаменник - це рівня,

То цей дріб буде рівнятись одиниці -

З цим числом вони найближчая рідня.


 

Раптом хтось із вас захоче порівняти

Дроби, де чисельник однаковий,

Більшим буде той, потрібно знати,

Де чисельник більший і впливовий.


 

І ще є така закономірність,

А чи казка, хоч несправедлива,

Дріб неправильний, дуже вагомий,

Буде більшим правильного, здива.


 

Дроби, де однакові чисельники,

Порівнятись теж собі наважились.

Результат чи втішний, чи невтішний -

Більший той, в кого знаменник менший,

Менший той, в кого знаменник більший.


 

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками


 

При знаходженні суми двох дробів,

Однаковий знаменник - умова.

Тож чисельники ми додаємо,

А знаменник - один, мов основа.


 

А якщо ми різницю знаходимо

І знаменники в них однакові,

То від зменшуваного від`ємника

Ми віднімем. Знаменник типовий.


 

Риска дробу - то не просто тобі рисочка,

Можна розглядати, як знак ділення.

І тоді мала й тоненька різочка

Стане крапками двома задля поділення!

Підсумок уроку, виставлення балів, нагородження команди-переможця.

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку