Урок - "Перший урок"

Про матеріал
Мета. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної мови. Поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні символи, свята. Вчити визначати головне, порівнювати, узагальнювати. Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу. Дати першокласникам уявлення про школу, викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками; формувати в них інтерес до знань
Перегляд файлу

« Україна – єдина країна!»

Мета. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної мови. Поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні символи, свята. Вчити визначати головне, порівнювати, узагальнювати. Розвивати мовлення, мислення, память, увагу. Дати першокласникам уявлення про школу, викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками;  формувати в них інтерес до знань

Обладнання: екран,  картки – завдання, презентація, записи пісень.

Хід уроку

І. Привітання вчителя

  • Доброго дня, дітки!

Обмовилась. Не дітки – школярі.

Першокласники мої.

Біля парт рівненько стали,

Усмішками друзів привітали.

Ось  так (показую). Відтепер запам’ятали.

А тепер сідаєм всі

На місця свої шкільні.

Бо дзвінок вже продзвенів (лунає дзвінок),

Всім навчатися звелів.

 

  • Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. Я  вітаю вас із першим навчальним днем,  з першим уроком. Подивіться навколо, як в нас затишно і красиво, які чисті  парти, скільки книг. Тут ви будете навчатись, дружити і відпочивати.

 

ІІ. Знайомство з учнями.

Для того, щоб ви швидше запам’ятали одне одного і подружились, ми вирушимо у спільну подорож, адже слова подорож і подружитись  чимись схожі, чи не так? Скажіть, яким видом транспорту можна подорожувати?

Сьогодні ми подорожуватимемо потягом. А чи є у вас квитки? (Ні)

Назвіть своє прізвище й ім’я, щоб отримати квиток. (Учні представляються).

Всі на місці, всі з квитками? Вирушаємо в  Королівство Знань.

Слайд 1 (потяг)

 

ІІІ. Ознайомлення учнів зі школою.

Слайд 2 (презентація школи)

Ось ми і прибули в Королівство Знань. Чи впізнаєте ви його?

Так, це наша школа.

  • Наче вулик наша школа,

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

Бігають, сміються діти,

Та лиш дзвоник задзвенить –

Стане тихо, ніби в квіти

Заховались бджоли вмить.

З чим автор вірша Дмитро Павличко   порівнює школу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами? А хто з вас знає, чому навчає школа? (Діти дають відповіді на поставлені запитання.)

 

                  Правильно! Дякую, дітки!

                  В школі вчать дітей читати

                  І писати й рахувати,

                  Танцювати і співати.

                  Ще навчать, як в світі жити,

                  Зі всіма дітьми дружити.

 

Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб  шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.

 

  1.              Ознайомлення з Букварем.

Хочу відкрити вам один секрет.  Є  у Королівстві Знань потаємна кімната, саме туди ми зараз помандруємо. Там  живуть помічники учнів та вчителів. Вони все на світі знають та самі не розмовляють. Як ви гадаєте, що це за помічники? Не дерево, а з листочками, не сорочка, а зшита, язика не має, а розуму навчає.

Слайд 3 (бібліотека, книги)

Розгляньте виставлені книги.  Хто може прочитати їхні назви? Які з цих книг вам відомі? Чи є книги у вас вдома?

А цю найпершу книжку

знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш…(Буквар).

 

  1. Опрацювання вірша Ганни Чубач «Батьківщина»

-    Про яку матусю говориться у вірші? (Про Україну.)
А хто знає легенду про те, як з’явилась Україна?

Легенда

Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який в цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх:

— Чого ви прийшли до мене?

Дізнавшись, що вони осталися без землі, він запропонував їм чорну землю.

— Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, — сказали наші предки.

— Ну тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам’ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні — то ворога, — сказав Бог.

Пішли предки наші на ту землю і оселилися там. А країну свою називали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі.

 

На жаль, не вберегли. І сьогодні Україна переживає зараз важкі часи. І тепер нам, як ніколи, потрібно бути разом, вкупі, єдиним цілим. Старанно вчитися та бути вірними доньками та синами української землі.
 

          І ось наше перше завдання. Треба правильно розташувати букви і тоді ми прочитаємо тему уроку.

Завдання «Розташуй букви – утвори назву»    (робота в групах по 4. Кожна група складає слово)

Україна – єдина країна. Це наша рідна Батьківщина. Бережи її, дитино!

Наш урок присвячений рідній Україні. Він незвичайний, бо передбачає, що ми здійснимо цікаву подорож. Нас чекають такі маршрути:

Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.
Маршрут 2. Державні символи України.
Маршрут 3. Народні символи держави.
Маршрут 4. Український вінок.
Маршрут 5. Побажання Україні.

Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.
2.    Вправа «Мікрофон».

- Яке слово заховалося у слові «батьківщина»?
                  (батько)

  • Як називається наша Батьківщина?

      (Україна)

  • Як називається місто – столиця нашої держави?

      (Київ)

  • Наше рідне місто – це…

Рідний для мене край – це…

Україна  для мене – це..

Батьківщина для мене  - це…

Вітчизна для мене – це…

Маршрут 2. Державні символи України.

Вчитель. 24 серпня 1991 року було проголошено незалежність України. А кожна незалежна країна має свої символи. Які ж символи нашої держави?

Учень.
Герб
Наш герб - тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб - тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.
Прапор
Прапор - це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх - ознака сили,
Це для всіх - ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє - небо, жовте -жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.
З ним навіки є народом.
Українським в Україні.

Учень.
Гімн
Слова палкі, мелодія врочиста.
Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.
(Звучить Державний Гімн України.)


Маршрут 3. Народні символи держави.

 Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України».


Калина - символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.


Маршрут 4.  Український вінок.

Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості; ромашка — символом кохання, ніжності та вірності; соняшник — відданості й вірності; волошки у віночку — символ людяності; ружа, мальва і півонію — символи віри, надії, любові; м’ята — оберег дитини та її здоров’я; материнка — символ материнської любові; лілея — дівочі чари, чистота, цнота, див’ясил — корінь дев’яти сил, який зміцнює та повертає здоров’я; безсмертник — символ здоров’я, загоює виразки, і рани; цвіт вишні та яблуні — материнська відданість та любов; калина — краса та дівоча врода; хміль — гнучкість і розум; польовий дзвіночок — вдячність. Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ.

Розфарбування квітів (робота в парах)


Маршрут 5. Побажання  Україні.
Підсумки уроку.
Римський філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».

Вчитель. Любі діти! Бажаю вам гарних успіхів у навчанні. Шануйте своїх рідних, любіть Батьківщину. Нехай ваші знання і вміння принесуть користь рідній землі, а згуртованість допоможе подолати труднощі і досягти перемоги. Чекаю на ваші малюнки до теми сьогоднішнього уроку:  «Україна – єдина країна!».

(Звучить запис пісні «Україна – це ти!»)