Урок - подорож у 5 кл. за т. " Моє улюблене хобі "

Про матеріал

Урок розвиває вміння дискутувати, висловлювати власні думки та смаки, розвиває пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, мовленнєву здогадку, формує інтерес до вивчення іноземної мови, виховує любов до мистецтва, музики, виховує взаємоповагу, культуру спілкування, дисциплінованість, мовленнєву активність.

Перегляд файлу

Урок – подорож в 5 класі за темою:

«Моє улюблене хобі»


 


вчитель: Ларіна Т.О.

 

 

Мета уроку:

 

*

 

 

 

*

 

 

 

*

 

 

 

 

 

Оснащення:

 

 

 

Тип уроку:        

 

 

Методи роботи: 

 

 

Цитата уроку:  

 

 

 

 

 

закріпити та проконтролювати ступінь засвоєння знань,   умінь і навичок, сформованих на уроках

 

розвивати вміння дискутувати, розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, мовленнєву здогадку

 

формувати інтерес до вивчення іноземної мови,   виховувати любов до мистецтва, музики, виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, дисциплінованість, мовленнєву активність

 

ноутбук, мультимедійна дошка, роздат.  матеріал, картки, звукозапис музики, тести, символічний «потяг» і «валіза»

 

 

розвиток мовленнєвих умінь

 

 

комунікативні вправи, тести, групова робота,  аудіювання, робота з розд.  матеріалом

 

 

 

“Tastes  differ”


Хід уроку

  1.     Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

 

1.Організаційний момент

Greeting

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Phonetic Practice

T     Cl (P)

 

 

 

 

 

 

3. Warming – up

T    Cl (P1, P2…)

 

 

 

 

 

 

4. Vocabulary Practice

T    Cl (P)

 

  1. T: Good morning everybody! I believe you   will greatly enjoy the subject of our today’s lesson: “My hobby”. Let me introduce my helper

       P: Hi! My name is Yaroslav. Today’s lesson is unusual, because we’ll start to travel. I’m a conductor. Before our travelling we must prepare our suitcase. We’ll put our knowledge into the suitcase. Are you ready to do some exercises? That’s fine! So, let’s go!

 

 

  1.               T: Look! I’ll tell you where we are. “It’s a Tongue Twister’s station”

[ei] Kate ate a plate of cakes

 [æ] A sad man sat in a tram

 [b] Betty bought a bunch of bluebells

 [w] Willy Walter went to Warsaw in winter

 

  1.               T: Look at the blackboard, please.

The motto of our lesson is: “Tastes differ”

What does it mean?

Cl: Different people like different things, different people have different hobbies.

T: What is hobby?

What hobbies do you know?

 

 

  1.               Fill in the blanks:

g..dening; r.gby; d.ncing; sp..t; r..ding; h..seracing; postc..d; tr.velling; co.lecting; bo.ks.

5. Grammar Practice

T    (P1, P2…)

Відпрацьовування стр-р

“I would like to…”

“I am interested in…”

 

 

6. Lexical Practice

T    Cl (P1, P2, P3…)

 

 

 

 

 

  1. Let’s imagine that you have a lot of free time now.

 What would you like to do?

  • I would like to…

 What are you fond of?

  •                 I am interested…

 

 

 

  1. T: Look at the board!

Divide the words into categories

(Television; poems; pictures; novel; badges; stamps; magazines; plays; newspapers; cartoons; coins; films; dolls; music; soap operas; toys stories; comics; models; computer games.)

Something we can collect

Something we can watch

Something we can read

 

 

 


 

 

  1. Основна частина уроку

T: I think you can understood that we have an unusual lesson – travelling by train.  I think it will be interesting to travel. The crew is ready, isn’t it?

P (conductor): Yes, we are ready! Today is the 12th of March. … are absent. May we start our travelling?

T: Yes! Of course!

P (conductor): The 1st station is “Reading Station «Sport»”

 (вішає на потяг табличку)


1.Reading“Sport”

  1. Pre – reading

T    Cl (P)

  

 

Moving is the life

T: Are you fond of sports:

  •                 I am fond of sports
  •                 My favorite sports are…
  •                 My favorite sportsman is…
  1. While – reading

T    P

 

  1.       Post – reading

T     Cl (P)

 

Text “From Football to Tennis”

 

Task1. “Guess the names of these sports”

Task2.  Fill in the correct item.


 

P (conductor): Attention! Attention! We are arriving at the  Listening Station “Music”

 (вішає на потяг табличку)

2.Listening “Music”


  1. Pre – Listening

to interruptпереривати unique – унікальний

funeral – похорони

churchцерква

 

T: Are you fond of music?

  • What sort of music do you like?
  • What kind (styles) of music  have  you heard?

 

(Учні слухають уривки музики і називають жанр музики, яку чують)

pop music  rap

rock   classical

folk   jazz


 


 

  1. While- Listening

 T    Cl

 

Text “Elvis Presley is a Superstar”

(учні слухають текст)

 


 

  1. Post-Listening

T    Cl (P1, P2…)

 

Task: Circle the correct answer

(робота з тестами)


 

  1. Фізкульт. хвилинка

 

P (conductor): Attention, tourists! We are arriving at the “Writing Station «Books»”

 


 

 

 

 

3. Writing “Books

T    Cl (P1, P2, P3…)

T: Do you adore to read?


 


Task:   Write what kind each book belongs.


“Spartacus”

“Peter Pan”

“Apollo 13”

“Bach”

 “Practical Grammar to Use”

 “Shakespeare Sonnets”

“Children’s Encyclopedia”

“Sherlock Holms”

 

|| Fiction – historical novels

|| Fiction – historical fantasy

|| Science Fiction –scientific novel

|| Non-Fiction – biography

||Non-Fiction – reference

|| Poetry (sonnets)

|| Non-Fiction (encycl)

|| Fiction – detective novels


P (conductor): Dear friends! At last we are arriving at the “Speaking Station «My Hobby»”

 (вішає на потяг табличку)

 

4. Speaking “My Hobby”


P1, P2, P3

 (Учні по черзі розповідають про своє хобі)

 

  1. Заключна частина уроку

 

Summarizing

 

 

 

Homework

 

 

T: We have done much work during the lesson.

Look at the suitcase! How many smiles in it

I want to finish our lesson with a proverb: «Our best friend is our hobby»

(Виставлення оцінок)

 

Д/з: Write a composition «My Favourite Hobby»


 

            

 

 

           

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білоусова Віктория Валеріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
3636
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку