Урок - практикум з теми "Виготовлення монстрика та складання усної розповіді про нього"

Про матеріал
Конспект уроку у 2 класі НУЩ вивчається у розділі №5 "Тварини. Частини тіла". Даний матеріал може використовуватись учителями наприкінці вивчення теми та є уроком-практикумом, де учні показують свої практичні знання та вміння по вивченій темі, метою якого є повторити лексичний запас учнів по темі та перевірити рівень мовленнєвої компетенції.
Перегляд файлу

Краснопільська гімназія

Краснопільська селищна рада

Сумська область

 

 

Конспект відкритого уроку

з англійської мови

у 2 класі НУШ

за підручником: Карпюк О., Англійська мова,- Тернопіль: «Видавництво Астон», 2019

з теми:

 «Урок-практикум. Виготовлення монстрика та складання усної розповіді про нього»

 

 

Підготувала учителька англійської мови

                                                  вищої кваліфікаційної категорії

                              Підопригора Ю.В.

 

 

 

 

 

 

 

2019-2020 н.р.

Date: 04.02.2020

Grade: 2

Unit 5   Animals. Parts of  body

Theme: create opportunities for pupils to revise the vocabulary and develop oral skills

Outcomes: after completing the lesson the learners will be able to use the vocabulary on topic in oral and writing forms; make up the monster and describe it.

Equipment: songs: “Hello”, “Head and shoulders”; smiles (Feelings and emotions); pictures of animals and parts of body; monsters and texts (worksheets).

Procedure

  1. Opener
  1. Greetings

-Good morning children . I am glad to see you today. Let’s start our lesson with singing a song “Hello”.

- Choose the smile and ask each other about your mood. How are you?

2. Warming up

- Let’s play a game “Guess the  animal ”

(pupils ask: Is it big? Is it green? Is it a crocodile?)

  • Who wants to describe the animal?
  1. The main part of the lesson
  1. Vocabulary revision
  1. Let’s revise the parts of body. Repeat after me: head, eyes,…
  2. Touch your nose, shoulders,….
  3. Match the words with the parts of body

      2.  Relaxing

- Let’s have a rest and sing a song with moving “Head and shoulders”

       3. Speaking

- And now let’s answer my questions using the structure: I have got…

How many heads have you got? – I have got 1 head.

        4. Reading

- Open your books at page 71 ex.1

- Whom can you see at the picture?

- Let’s read and translate  about the  monster.

5.  Practical work

- Let’s create our monsters and describe them. Listen to my instructions and draw.

My monster

This is my monster. It has got one hand. It has got four ears. My monster has got three eyes, one nose, one mouse and three teeth.

 

  • Let’s describe your monster using the text:

My monster

This is my monster.

It’s name is…

 My monster has got … head and … ears.

 It has got ... eyes, … nose, ... mouse and … teeth.

It has got 2 hands and 2 legs.

It is very fun.

  1. Summarizing
  1. Home task
  • Tell about your monster
  1. Sum up
  • Thank you for the lesson. You worked well/ Good bye.
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кабанов Віталій Геннадійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дьякова Олена
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
1206
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку