Інтегрований урок біології та англійської мови для учнів 6 класу з теми: "Рослини".Метою якого є встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми; повторити, закріпити й узагальнити знання учнів про будову органів квіткових рослин (пагін, стебло, квітка, суцвіття, насіння та плід) та процесижиттєдіяльності, які вони здійснюють;узагальнити лексико – граматичний матеріал з теми «Рослини».
Біологія та англ. мова 6 клас.
ТЕМА: Узагальнення вивченого по темі «Рослини»
Мета:встановитирівеньоволодінняучнямиосновнимитеоретичнимизнаннями з теми; повторити, закріпити й узагальнити знання учнів про будову органів квіткових рослин (пагін, стебло, квітка, суцвіття, насіння та плід) та процесижиттєдіяльності, які вони здійснюють;узагальнити лексико – граматичний матеріал з теми «Рослини»; розвивати інтерес до знань, формувати навички монологічного мовлення,уміння та навички самостійної роботи за завданням учителя, оформлення письмового звіту; вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; відпрацювати теоретичні знання, отримані на попередніх уроках, на практиці через виконання практичних завдань; розширювати лексичний запас школярів;виховувати активну позицію у навчанні, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання і матеріали: підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів ( індивідуальні завдання з англійської мови, тестові завдання з біології)
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
Вчитель біології: Чуприна Т.В.
Вчитель англ.. мови: Куярова С.П.
Структура і зміст уроку:
І. Організаційнийетап уроку
1. Привітання
2. Перевіркаготовностікласу до роботи, обліквідвідування.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, протягомкількохтижнів ми з вами наполегливопрацювали над вивченням теми «Рослини».
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємоосновнийматеріалвивченої теми.
- Мета нашогосьогоднішнього уроку:
повторити, закріпити та узагальнитизнання з теми «Рослини» по біології та з англійської мови;систематизуватиотриманіпротягомвивчення теми знання;
ІІІ. Мотиваціянавчальноїдіяльності
- Мандруючилабіринтамибіологічнихзнань, ми протягомостанніхуроківдізналисядужебагатотаємниць з життярослин та їхорганів. І ви, напевно, переконалися: щобпізнати науку біологію, треба багатопрацювати.
- Відомийанглійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, щоведе до знання, - цедіяльність» А Геродот продовжив цю думку : «Flowersarethesweetestthings
God over made and forgot to put a soul into».
То ж закликаю вас активно працювати на уроці, адже сьогодні у нас з вами незвичайний урок, а інтегрований урок з біології та англійської мови. Сьогодні ми пригадаємо назви органів рослин та процеси їх життєдіяльності двома мовами, поширимо ваш словниковий запас.
ІV. Зняття мовленнєвої напруги
(діти декламують вірші англійською мовою)
Poems
Flowers everywhere
Flowers everywhere, Flowers everywhere
In the garden, in my hair
In the vase, at the door.
What a lovely time of year, flowers blooming, bringing cheer.
When trees are green
When trees are green, and forests are green,
And grass is green and long
It’s good to walk in the forest
And listen to little birds’ song.
Pretty flowers
Pretty flowers, Pretty flowers
Growing everywhere
Here are some pretty flowers
For your coat and hair
Pretty flowers, Pretty flowers
Gold and pink and blue.
Red and yellow, orange or purple,
We picked them just for you.
V.Основна частина уроку
1. Біологічнарозминка
1.Об'єкт вивчення науки ботаніки.
2.Процес, щовідбувається у зелених листках рослин.
3.Осьова частина пагона, надземнийвегетативний орган рослини.
4.Процес злиттясперміїв і яйцеклітини.
5.Процес перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки.
6.Збільшення кількостіособин будь-якого виду організмівтимчиіншим способом.
7.Орган рослини, щоскладаєтьсяіззародковогокорінця, стебла, бруньки та сім'ядолей.
8.Як називається утворення , що прикріплює квітку до стебла?
9.Як називаєтьсяверхнячастина маточки.
10.Як називаються всі пелюстки разом?
11.Чим розмножуєтьсяперстач і суниця.
12.Генеративний орган квітковихрослин, щоутворюєтьсяпісляпроцесівзапліднення.
13.Генеративний орган рослини, якийзабезпечуєстатеверозмноженняквітковихрослин.
Riddles
1. I was growing in the darkness
When I have grown – I was taken from it.
I was peeled and I was boiled,
I was grated too.
You can eat me inside a pie.
Who am I? (potatoes )
2. There is a hat
But there is no head
There is a foot,
But there is no shoe.(mushrooms)
3. I am long and yellow. I am very sweet. My skin is very thick. What I am?
(a banana)
4. I am a long vegetable. My skin is orange. My hair is green. What am I?
( a carrot)
5. I am a vere good fruit. My skin is green and yellow. But I am white inside. I have a funny shape. My top is thin and my bottom is fat. ( a pear)
6. I am round fruit. My skin is very smooth. I can be red or green. WhatamI?
( anapple)
2.А тепер пригадаємо основні органи рослини, але англійською мовою. Перед вами лежать завдання, знаходимо терміни.
Puzzles
g |
y |
I |
r |
o |
o |
t |
s |
s |
k |
l |
p |
i |
m |
c |
t |
j |
l |
e |
a |
f |
g |
a |
h |
c |
h |
m |
c |
a |
l |
v |
e |
b |
u |
d |
c |
k |
a |
l |
o |
p |
f |
f |
l |
o |
w |
e |
r |
i |
3.Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
- Учні мають зібрати біологічний термін із наборів букв, які вам запропоновані. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.
Складітьбіологічнийтермін з букв:
1 — а, н, з, н, п, л, і, я, н, д, е.(Запліднення)
2 — о, р, м, з,о, н, е, ж, н, я, н. (Розмноження)
З — а, з, и, п, е, л, н, я, н. (Запиленння)
Запитання до учнів:
-Охарактизуйте кожний процес життєдіяльності.
Отже, ми добре пригадали і будову рослин і процеси її життєдіяльності, тому можемо перейти до основних завдань уроку, а саме розгляду міні – проектів.
1. Листопад (виконавці: Ведерніков Д., Щербина А.)
2. Рослини – хижаки (виконавці: Дорошев С., Дудка П.)
3.Фізкульт хвилинка
Вчитель Учні роблять
4. Вегетаріанська їжа (виконавці: Нікіфорчук А.)
5. Рослини в їжі (виконавці: Дорошев С.)
VI. Підведення підсумків уроку
The cranberry
The cranberry is the North American fruit that grows on a bush. It’s rather small, round, red and very bitter. American Indians used them for food and medicine. When settlers first came from England in the 1600s, they liked these berries too. The settlers had never seen the berries before.
They decided to call them “ crane berries”, because birds called cranes ate them.
The cranberry bush doesn’t grow everywhere in the United States. In fact, it grows in only five states. These states have the special conditions that the cranberry bush needs.
Cranberries ripen when the weather starts to become cold. We can see them in the shops in autumn. Many people eat cranberries as part of the feast of Thanksgiving in November.
Sometimes cranberries are cooked and made into some sauce or jelly. They taste less bitter after they are cooked.
The best cranberries are the ones that bounce down seven steps.
The cranberry
The cranberry is the North American ____________ that grows on a bush. It’s rather ____________, round, __________ and very bitter. American Indians used them for _________ and medicine. When settlers first came from England in the 1600s, they liked these __________ too. The settlers had never seen the berries before.
They decided to call them “ crane berries”, because _________ called cranes ate them.
The cranberry bush doesn’t grow everywhere in the United States. In fact, it grows in only five states. These states have the special conditions that the cranberry ____________ needs.
Cranberries ripen when the __________ starts to become cold. We can see them in the shops in _____________. Many people eat cranberries as part of the feast of Thanksgiving in __________.
Sometimes cranberries are cooked and made into some _____________ or ___________. They taste less bitter after they are cooked.
The best cranberries are the ones that bounce down ______________ steps.
Вибрати одну правильну відповідь.
1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:
А К. Лінней В С. Навашин
Б Л. Пастер Г В. Вернадський
2. Розкривним плодом є:
А горіх В коробочка
Б зернівка Г сім’янка
3. Укажіть спосіб запилення латаття білого:
А водою В вітром
Б комахами Г самозапилення
4. До головної частини квітки належить:
А тичинка В віночок
Б квітконіжка Г чашечка
5. Соковитим однонасінним плодом є:
А кістянка В багатокістянка
Б ягода Г біб
6. Укажіть спосіб поширення плодів клена:
А водою В птахами
Б вітром Г кажанами
7.Суцвіття кошик має рослина :
А вишня В соняшник
Б очерет Г конвалія
8. Плоди з гачечками, за допомогою яких вони чіпляються до хутра тварин, мають рослини :
А дуб В береза
Б лопух Г картопля.
9. Соковитий однонасінний плід мають рослини :
А мак В абрикос,
Б гарбуз Г яблуко
10. Укажіть рослину, плоди якої мають пристосування до розповсюдження вітром:
А вишня; Б горох;
В кульбаба; Г мак.
«Дерево творчості»
• Плоди - урок пройшов корисно, плідно.
• Квітка - урок хороший.
• Зелений листочок - іноді на уроці мені було не цікаво.
• Жовтий листочок - «пропащий урок», незадоволеність.
VIІ. Інструктаж домашнього завдання