Урок - ярмарок "Хордові тварини. Безчерепні риби".

Про матеріал
Урок узагальнення знань, спрямований на визначення рівня предметних компетентностей учнів з теми, забезпечення розвитку здатності до оціночних дій та уміння викорстовувати свої знання в реальній ситуації.
Перегляд файлу

          Тема: Хордові тварини. Безчерепні риби.

 Мета: визначити певний рівень досягнень учнів з теми; забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій; уміння використовувати свої знання в реальній ситуації.

 Тип уроку: узагальнення одержаних знань.

 Форма уроку: ярмарок знань.

 Обладнання: таблиці, картинки, живі акваріумні рибки.

ХІД УРОКУ

 Учитель. Узагальнення вивченого матеріалу ми проведемо у формі ярмарку знань. Що таке ярмарок? На нашому ярмарку є такі торгові ряди:

 І. Аукціон

 І І. Ряд Чомучка

 І І І. „Урок математики” – дії на віднімання

 І V. „Коротко про риб” -  цікавий урок мови

 V. Розгадай шифровку

 V І. Аукціон риб річок України.

 На ярмарку платять. Ми будемо платити квасолинами. Білі квасолини – успіх, темні – невдача. Зберігаємо капітал у банках. „Тож ні луски вам, ані хвоста”.

 І. Торговий ряд „Аукціон”

 Жеребкування завдань: представник від кожної команди тягне номерок:

 1. Клас Хрящові риби.

 2. Клас Кісткові риби.

 3. Клас Головохордові.

 Відповідаємо за планом:

 1. Клас

 2. Представники

 3. Середовище існування

 4. Особливості зовнішньої будови:

 а) покрив тіла;

 б) відділи тіла;

 в) органи відділів тіла.

 5. Особливості внутрішньої будови:

 а) харчування;

 б) дихання;

 в) кровоносна система;

 г) нервова система;

 д) органи чуттів;

 є) розмноження.

 І І . Торговий ряд „Чомучка”

 1. Чому риба слизька та її важко втримати в руках ?

 2. Чому зябра риб яскраво-червоних кольорів?

 3. Чому акули змушені плавати навіть у сні, інакше вони потонуть?

 4. Чому риба гірчак відкладає свою ікру в мантійну порожнину двостулкових молюсків?

 5. Чому горбушу, лосося, європейського вугра називають прохідними рибами?

 І І І. Торговий ряд „Урок математики”

 1. Відніми одну букву в назві риби – і стане вона знаряддям для руйнування стін фортець. (Тараня – таран)

 2. Відніми дві букви в назві риби – і стане вона органом правосуддя. (Судак – суд)

 3. Відніми дві букви в назві риби  - і стане вона невихованою людиною. (Хамса – хам)

 4. Додай одну букву до назви риби – і стане вона пристроєм для подрібнення зерна. (Лин – млин)

 5. Додай одну букву до назви риби -  і стане вона пристроєм для розколювання пеньків, дров. (Лин – клин)

 6. Відніми дві букви в назві риби – і стане вона платою за поганий учинок. (Карась – кара)

 І V. „Коротко про риб” -  цікавий урок мови

 Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона африканською країною. (Судак-Судан)

 Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона будинком для тигра. (Плітка –клітка)

Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона нічним відпочинком. (Сом-сон)

Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона металевою посудиною для туриста. (Сазан – казан)

Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона посудиною для рідин. (Бичок – бачок)

Одну букву в назві риби зміни -  і стане вона частиною обличчя. (Щука – щока).

V. Розгадай шифровку

З океану до Нептуна надійшли шифровки. Літери в словах переплутані. Переставте літери так, щоб вийшли назви риб, яких можна вживати в їжу.

Тпавол – Плотва    Торесе – Осетер

Знаас – Сазан    Дукса – Судак

Сакріт – Тріска    Нимь – Минь

V І. Аукціон риб річок України

„Гроші” – назва риб річок України. Учні по черзі називають риб. Той, хто останнім називає рибу, одержує бал.

V І І. Підбиття підсумків уроку

Переможці нагороджуються грамотами й високими балами в журналі.

І Х. Рефлексія

Чи сподобався вам сьогоднішній урок? Визначте рівень засвоєння навчального матеріалу.

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку