Урок - змагання: «Я люблю науку інформатику».

Про матеріал
Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з курсу інформатики класу;розвивальна: формувати вміння узагальнювати, систематизувати; розвивати інформаційну культуру учнів;виховна:виховувати відповідальність, вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

 

 

 

ОЛЕКСІЇВСЬКИЙ  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ  СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»

 

 

Урок - змагання з інформатики.

Тема:

«Я люблю

 науку  інформатику».  

 

 

 

 

 

 

                                                                           вчитель інформатики

                                                                            Іванютенко Т.М. 

 

 

 

                                             2019 рік

Цілі:

  • навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з курсу інформатики класу;
  • розвивальна: формувати вміння узагальнювати, систематизувати; розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна:виховувати відповідальність, вміння працювати в команді.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, нестандартний.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, Інтернет.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго ранку діти!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. оголошення теми, мети і завдань уроку

  • На сьогоднішньому уроці я  бажаю вам продемонструвати свою творчість, проявити активність, не втрачати гарний настрій. Тож усміхнімося один одному. Від цього залежатиме продуктивність праці на уроці. А урок у нас з вами буде незвичайний, урок – змагання « Я люблю інформатику»

IV. Узагальнення і систематизація набутих знань

Проведення змагання «Я люблю інформатику»

Учні класу об’єднуються у дві приблизно рівносильні команди, обирають капітанів, назву команди. Цей урок-змагання проводиться без завчасної і тривалої підготовки.

Учитель знайомить учнів з особливостями уроку-змагання, з конкурсами, які проводитимуться, системою оцінювання результатів.( смайлики -1 бал)

Конкурс «розминка»

Учням пропонують загадки з інформатики, знайдені в мережі Інтернет. Команди відгадують загадки по черзі.

Орієнтовні варіанти

***

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Комп’ютер)

 ***

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)

 ***

Міцний диск, дуже яскравий,

Містить він кіно цікаве… (Оптичний диск)

 ***

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні-небораки,

А тепер раз, два й готово –

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура,

І це все – ... (клавіатура).

 ***

І комп’ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім.

До телефону підключай

І повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв’язок через... (модем).

 ***

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки.

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це? (Принтер)

 ***

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це … (клавіатура).

 ***

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний – … (монітор).

***

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок).

***

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я… (мишка).

 ***

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я… (редактор).

 ***

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен… (Word).

 ***

Коли треба показати

Слайди про усі формати –

В допомозі не відмовить

Вам ніколи … (PowerPoint)

Конкурс «всезнайки»

Працюємо в команді. Потрібно згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали протягом року. Конкурс триває 3 хвилини. Перемагає та команда, яка пригадає більше слів

Конкурс «відгадайки»

Запрошують по одному учаснику з кожної команди.

(об`єкт)

 

(браузер)

(мережа)

(користувач)

Відповіді. Об’єкт, браузер, мережа, користувач.

Конкурс «склади слово»

Завдання. Скласти якомога більше слів з літер поданого слова.

1-ша команда —«Програмування».(грам, програма, мама, грамування, Ваня, горн, гора, орган, угар, ром, )

2-га команда — «Інформатика»(математика, форма, формат,Іра,мати,  норма,тик, кит, фантик, рама, факт, фактор, нитка, мірка, актор, ром, німфа, камін, карта, торф, марка, ікра, фірма, тариф, марка,мак, мир, Ніка,  )

 

Конкурс «Снігова  лавина»

  1. Для чого створюється комп`ютерна презентація?( Представлення чогось нового).
  2. Що є основними об’єктами компютернї презентації?(Слайди)
  3. Які об’єкти  можуть містится на слайдах презентації?(У комп. Презентації розміщуються дані різних типів( текстові, графічні, анімації, кліпи, відео.)
  4. Які властивості мають слайди?( Порядковий номер, колір тла( фону), макет)
  5. Що таке макет слайда? ( Макет слайда – схема розміщення об’єктів на слайді.)
  6. Що таке демонстрація PowerPoint? ( - тип слайду, у якому може зберігатися презентація, остаточно підготовлена для показу. Демонстрація – процес показу комп’ютерної презентації.)
  7. Що потрібно робити для переходу до перегляду наступного слайда під час демонстрації? ( Переглядаючи комп. презент., для переходу до наступного  слайда  потрібно клацнути  ліву кнопку миші або натиснути клавішу  ПРОПУСК).
  8. Для чого призначені редактори презентацій? (Р.П. – призначені для створення комп. през., їх редагування, форматування, збереження, перегляду тощо. Одним з редакторів презентації є програма  MICROSOFT  OFFICE  POVER  POINT 2007.
  9. Як запустити на виконання програму PowerPoint? (Для  запуску програми PowerPoint потрібну  виконати ПУСК-УСІ ПРОГРАМИ-MICROSOFT   OFFICE  -MICROSOFT  OFFICE  POVER  POINT 2007).
  10. Як відкрити в середовищі програми POVERPOINT презентацію, презентацію що зберігається у файлі? ( Для відкриття презентації потрібно віконати  OFFICE – ВІДКРИТИ, відкрити папку, вибрати значок файлу з презентацією та кнопку ВІДКРИТИ).
  11. У яких режимах можна переглядати  презентацію? Поясніть особливості кожного режиму. ( Звичайний, Сортувальник слайдів, Звичайний).
  12. Як можна змінити порядок розташування слайдів презентації? ( Змінити розміщення слайда можна їх перетягуванням або з використанням БУФЕРА ОБМІНУ. Для видалення слайда потрібно вибрати ескіз слайда, натиснути  клавішу BACKSpaceабо Deleteабо використати команду ВИДАЛИТИ слайд контекстного меню ескізу слайда).
  13. З якою метою вставляють графічні об’єкти на слайди презентації?(Використання графічних зображень у презентаціях робить наочнішим і зрозумілішим те, про що людина хоче розповісти.)
  14. Як вставити рисунок на слайд презентації? ( ВСТАВЛЕННЯ –ЗОБРАЖЕННЯ –РИСУНОК, відкрити папку та вибрати значок потрібного  файлу).
  15. Як вставити кліп на слайд презентації? (ВСТАВЛЕННЯ – ЗОБРАЖЕННЯ – ГРАФІКА –УПОРЯДКУВАТИ КЛІП, вибрати колекцію, скопіювати кліп і вставити його на слайд з БУФЕРА ОБМІНУ).
  16. Для чого призначені маркери виділеного об’єкта? (Для переміщення графічного об’єкта його потрібно перетягнути у потрібне місце слайда. Для змінення розмірів – перетягнути маркери змінення розмірів).
  17. Текстові обєкти яких типів можуть міститися на слайдах презентації? У чому їх особливість? ( Обєкти НАПИС і WORDARTє тектовими об’єктами на слайдах презентації).
  18. Як вставити тектовий об’єкт на слайд презентації? ( ВСТАВЛЕННЯ – ТЕКСТ- НАПИС, виділити область на слайді, ввести текст).
  19. Як видалити текстовий об’єкт?
  20. Як створити новий абзац у тексті? ( Для утворення нового абзацу в тексті потрібно натиснути клавішу ENTER на клавіатурі).
  21. З яких етапів складається план створення презентації? У чому полягає кожен з них? ( МЕТА, СТРУКТУРА, СЦЕНАРІЙ,ПУБЛІКА).
  22. ЩО таке фотоальбом? ( Фтоальбом – це презентація , що призначена для демонстрації фотографій).
  23. Які дії потрібно виконати для створення фотоальбому? ( ВСТАВЛЕННЯ – ЗОБРАЖЕННЯ – ФОТОАЛЬБОМ, вибрати файли із зображенням, макет слайдів, виконати налаштування презентації, вибрати кнопку СТВОИТИ).
  24. Яке призначення шаблонів   оформлення презентації? (през. На основі шаблонів простіше, ії вигляд більш гармонійний).
  25. Як створити презентацію на основі шаблону? ( Для створення през. На основі шаблону потрібно виконати Office – СТВОРИТИ, вибрати шаблони і кнопку СТВОРИТИ).
  26. Як створити новий слайд презентації? ( Для створення нового слайда потрібно відкрити список кнопки СТВОРИТИ  СЛАЙД на вкладці ОСНОВНЕ у групі СЛАЙДИ та вибрати макет слайдів).

 

  1. Конкурс « Влучити в десятку»

 

Назвіть складові середовища редактора презентації (кнопка Office, імя вкладки, стрічка, група інструментів, рядок заголовка, робоче поле зі сладом, кнопки зміни режимів перегляду презентації, область слайдів та структура, рядок стану).

       Конкурс «Заморочки з бочки»

Тягнуть бочки починає команда, в якої на данний момент менше балів. Учитель дає команді конверт з інфопазлом, номер якого вказаний на бочці. Команда складає інфопазл  і розповідає все, що ій відомо про цей пристрій. Якщо відповідь  повна правильна, команда отримує 2 бали. ( ПРИНТЕР, МИША, КЛАВІАТУРА, СИСТЕМНИЙ БЛОК, ПРИНТЕР, МУЛЬТ.ПРОЕКТОР),

  Конкурс « Хто більше?»

Команди по черзі називають  правила безпечної роботи з комп’ютером.

  Конкурс « Домашне завдання».

 Презентація за темами : « Моя Україна!», «Вишиванка.» і …

V. Підсумки гри

Оцінювання роботи учнів на уроці

За час, поки журі підраховує результати, вчитель допомагає командам проаналізувати незрозумілі та вирішити спірні моменти. Наприкінці гри оголошують команда-переможницю та загальну кількість балів, набраних командами, визначаються найактивніші гравці команд.

Рефлексія

Учням роздають по три види смайликів і пропонують вибрати один з них.

На зворотному боці смайлика зазначено відповідний напис.

VI. Підсумки уроку

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку