ОЛЕКСІЇВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»
Урок - змагання з інформатики.
Тема:
«Я люблю
науку інформатику».
вчитель інформатики
Іванютенко Т.М.
2019 рік
Цілі:
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, нестандартний.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, Інтернет.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго ранку діти!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. оголошення теми, мети і завдань уроку
IV. Узагальнення і систематизація набутих знань
Проведення змагання «Я люблю інформатику»
Учні класу об’єднуються у дві приблизно рівносильні команди, обирають капітанів, назву команди. Цей урок-змагання проводиться без завчасної і тривалої підготовки.
Учитель знайомить учнів з особливостями уроку-змагання, з конкурсами, які проводитимуться, системою оцінювання результатів.( смайлики -1 бал)
Конкурс «розминка»
Учням пропонують загадки з інформатики, знайдені в мережі Інтернет. Команди відгадують загадки по черзі.
Орієнтовні варіанти
***
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер)
***
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)
***
Міцний диск, дуже яскравий,
Містить він кіно цікаве… (Оптичний диск)
***
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні-небораки,
А тепер раз, два й готово –
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура,
І це все – ... (клавіатура).
***
І комп’ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім.
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв’язок через... (модем).
***
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки.
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це? (Принтер)
***
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це … (клавіатура).
***
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний – … (монітор).
***
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок).
***
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я… (мишка).
***
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я… (редактор).
***
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен… (Word).
***
Коли треба показати
Слайди про усі формати –
В допомозі не відмовить
Вам ніколи … (PowerPoint)
Конкурс «всезнайки»
Працюємо в команді. Потрібно згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали протягом року. Конкурс триває 3 хвилини. Перемагає та команда, яка пригадає більше слів
Конкурс «відгадайки»
Запрошують по одному учаснику з кожної команди.
(об`єкт)
(браузер)
(мережа)
(користувач)
Відповіді. Об’єкт, браузер, мережа, користувач.
Конкурс «склади слово»
Завдання. Скласти якомога більше слів з літер поданого слова.
1-ша команда —«Програмування».(грам, програма, мама, грамування, Ваня, горн, гора, орган, угар, ром, )
2-га команда — «Інформатика»(математика, форма, формат,Іра,мати, норма,тик, кит, фантик, рама, факт, фактор, нитка, мірка, актор, ром, німфа, камін, карта, торф, марка, ікра, фірма, тариф, марка,мак, мир, Ніка, )
Конкурс «Снігова лавина»
Назвіть складові середовища редактора презентації (кнопка Office, імя вкладки, стрічка, група інструментів, рядок заголовка, робоче поле зі сладом, кнопки зміни режимів перегляду презентації, область слайдів та структура, рядок стану).
Конкурс «Заморочки з бочки»
Тягнуть бочки починає команда, в якої на данний момент менше балів. Учитель дає команді конверт з інфопазлом, номер якого вказаний на бочці. Команда складає інфопазл і розповідає все, що ій відомо про цей пристрій. Якщо відповідь повна правильна, команда отримує 2 бали. ( ПРИНТЕР, МИША, КЛАВІАТУРА, СИСТЕМНИЙ БЛОК, ПРИНТЕР, МУЛЬТ.ПРОЕКТОР),
Конкурс « Хто більше?»
Команди по черзі називають правила безпечної роботи з комп’ютером.
Конкурс « Домашне завдання».
Презентація за темами : « Моя Україна!», «Вишиванка.» і …
V. Підсумки гри
Оцінювання роботи учнів на уроці
За час, поки журі підраховує результати, вчитель допомагає командам проаналізувати незрозумілі та вирішити спірні моменти. Наприкінці гри оголошують команда-переможницю та загальну кількість балів, набраних командами, визначаються найактивніші гравці команд.
Рефлексія
Учням роздають по три види смайликів і пропонують вибрати один з них.
На зворотному боці смайлика зазначено відповідний напис.
VI. Підсумки уроку