Урок - знайомство першокласників з гімназією. Викликати позитивні емоції від зустрічі з вчителем, гімназією, однокласниками; розвивати інтерес до навчання; виховувати любов до рідного краю, повагу до гімназії, бажання гарно вчитися в НУШ.
Перший раз у перший клас
Урок - знайомство
Мета уроку:викликати позитивні емоції від зустрічі з вчителем, гімназією, однокласниками; розвивати інтерес до навчання; виховувати любов до рідного краю, повагу до гімназії, бажання гарно вчитися.
Обладнання:повітряні кульки; свідоцтва першокласників; конверт із загадками; книги - подарунки для першокласників; презентація; ілюстрації .
Хід уроку
Клас прикрашений повітряними кульками, яскраво вбрана дошка ілюстраціями до станцій мандрівки.(Звучить музика)
Вчитель. Шановні батьки, любі діти та всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
Хід уроку
1 Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе -
День сьогодні особливий!
- Яке ж сьогодні число, місяць ? А рік?(Вивішую у хмарках … вересня)
- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?
- У вас сьогодні день народження?
- У вас є новий портфель?
- Ви не пішди сьогодні до дитячого садочка?
- Ви виграли приз ?
- Ви повернулися з космічної подорожі?
- Вам купили шкільну форму?
- Ви стали школярами?
- Сьогодні на вас чекають смачні тістечка, торт, печиво, фрукти, морозиво?
- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!
Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.
2 Знайомство. Практична робота.
Вправа з яблуком
- Мене зовуть Зінченко Наталія Петрівна, а тебе……
За командою скажіть хором кожен своє ім’я.
Нічого не розібрати .
Може ми голосно говорили .
Давайте скажемо пошепки.
Знову не зрозуміло.
Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють.
Корисні поради - слухати один одного
Так приємно, коли тебе уважно слухають. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. Тож давайте зробимо так.
Передаємо яблуко , називаючи по черзі своє ім’я, починаючи з вчителя.
- Мене зовуть Зінченко Наталія Петрівна, а тебе……
Гра « Хто найголовніший у класі »
Чарівна торбинка у ній люстерко, діти бачуть себе.
Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я.
Казкова інсценізація
Стукіт у двері, учитель відчиняє, бере лист, пакунок,читає:
Учитель: Місто Красноград?
Діти: Так.
Учитель: гімназія «Гранд»? Вулиця Короленка , будинок 32
Учні: Так.
Учитель: 1-Б клас?
Діти: Так.
Учитель: Тож у цей святковий час
Лист прийшов , мабуть для вас!
Але він не підписаний. Відгадаєте , хто його надіслав?
1)Добрі чоловічки з планети Барбарелла, всі вони навчаються в школі Дружби, вміють дружити самі і хочуть навчити дружбі і Всесвіт. ( Барбвріки )
2)Мультиплікаційні герої круглої форми, які попадають в різні пригоди.Цігерої живуть дружно. Своїми діями вчать я к не потрапити в складну ситуацію. (Смішарики)
3) малесенькі чоловічки які живуть в середині техніки ремонтують її.( їх 9, діти – Сімка, Нулик, однокласники – Фаєр, Ігрек, Шпуля, Вірта)
Діалог
(Забігає Незнайко)
Н. – А хто зі мною на рибалку піде?
Вч. –Який неввічливий хлопчик! Ти , що не знаєш, що перш за все потрібно посміхнутися і привітатися? Доброго ранку хлопчику!
Корисні поради - посміхнутися і привітатися.
Н. – Привіт діти!
Вч. – Скажи, будь ласка, а хто ти такий?
Н. – Ви , що не впізнали мене? ( дивиться на дітей і чекає відповідей). Я, Незнайко!
Вч. – Куди ж ти йдеш?
Н. – На рибалку. У мене і відро і вудочка є.
Вч. – А хіба ти не знаєш, що сьогодні 1 вересня. І нам потрібно навчатися.
Н. – Так , що зі мною ніхто не піде на рибалку? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
- Так не цікаво! ( кидає відро і вудку). ( засмучений) Я теж не піду на рибалку.Одному нудно сидіти, навіть, поговорити ні з ким.
Вч.- Тобі, що навчатися не подобається?
Н. – Звичайно , не подобається, нудно так! Я навіть вірш про навчання склав.( шукає в ранцеві, в кишені дістає пом’ятий аркуш, читає)
Дуже я люблю лінитись
Зовсім не хочу вчитись.
Ось такий я учень.
Забуваю про порядок,
Зауважень не люблю,
На уроках часто сплю.
Книги мені читати не треба,
Роблю,що завгодно.
Хочу гуляю, хочу рибалю!
Вч.- Незнайко, хіба ж так можна! Читати це – важливо!
Н.- Та … ну , читати! ( кривиться , чухає потилицю. Дістає з нанця книгу, слине пальці і гортає.) Ось тут я малював жучка, тут був Вінні Пух …. Я вирвав сторінку.
Вч. –А для чого ж ти вирвав?
Н.-Літачка зробити. Подивись який. ( кидає по класу)
Вч. – А що це за пляма така?
Н. – ( сміється) Це від сосиски!
Вч. – Чому ти сосиску в книгу поклав?
Н.- Та пішов я у їдальню, купив сосиску, а у мене ніс зачесався, а руки то зайняті.Я сосиску в книгу і поклав. Здорово, сосиска чиста і тарілку шукати не треба.
Вч.- Сторінки ж брудні!
Н. – Ну і що! (перегортує) Он їх скільки!
Вч. – А чому в тебе книга вся пом’ята, сторінки в різні сторони дивляться?
Н. ( засмучено) Та це Знайко до мене придирається, то я букви забуваю, то цифри плутаю. Все вчить мене та вчить.
Вч. – Тоді зрозуміло, чому в тебе нічого не виходить, бо ти книги ображаєш.
Н. – ( хвалькувато) Я ображаю!
Вч. – Дітки, скажіть будь ласка, чого не знає Незнайко?...... Якщо ти будеш дотримуватися цих правил, то книги поділяться з тобою знаннями.
Н. – Нудно так. А книжками можна битись? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
Вч. - Взагалі битися не можна!.
Корисні поради - суперечки вирішувати словами.
В школу не для цього ходять.
Н. А для чого? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
Я знаю на власному досвіді, що вчителі всі …( дивиться скоса) вредні, придираються. В минулому році Буратіно пішов у 1 клас, тато Карло купив йому буквар. Він і мене покликав. Я пішов з ним. Зайшов у клас, вчитель відразу почав придиратися і вигнав мене. Я й пішов . ( знизує плечима)
Вч. Ану розкажи, розкажи як вони до тебе придиралися?
Н. – Я зловив на болоті жабу. Посадив її у портфель, а вона там квакала. Я відкрив портфель, вона й вистрибнула….. вчительці на стіл. Тоді мене й вигнали. А я причому, я ж не квакав.
Вч. –
Я бачу , Незнайко, у тебе є ранець.що ж ти в нього поклав , розкажи.
Н.- У мене є м’ячик, якщо на уроці нудно стає , кидаю у когось і зразу весело.
Ось динозаврик, я граюся з ним ( ричить) , коли не хочу писати.
Коли тихо в класі, то заводжу машинку, тоді весело.
А ось жабка ……(дивиться скоса) вам теж пригодиться ( кладе на стіл).
( дивиться пристально на дітей) Я тут подумав, подумав, якщо ваші діти все знають, виховані, можна я звами залишуся.?
Вч. –
Гра на увагу «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати!
Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання поки що « першокласник» Тепер ви ПЕРШОКЛАСНИКИ…...
- Діти отримують свідоцтво першокласника
У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання.
Шановні батьки! Подивіться, які гарні в нас діти: чепурні, веселі, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена, кращих батьків просто не існує!
Саме сьогодні у вас, народжуються мрії, сподівання відносно ваших діточок.
У кожної дитини є своя щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і написати побажання для своєї дитини.
Лунає пісня « Перший раз у перший клас!
Мрії повинні здійснюватися! Нехай ці зірочки зігрівають і об’єднують нас.
Ритуал прощання
- Запротшую всіх у коло.
Учасники у колі передають посмішку: кожен учасник повертається до свого сусіда справа у долоньках передає посмішку, я щаслива щоти …… в 1- Б класі.
Хором
Ми прийшли у перший клас
Гімназія радо зустріла нас
Наша гімназія просто клас.
Діалог
(Забігає Незнайко)
Н. – А хто зі мною на рибалку піде?
Вч. –Хлопчику ти мабуть заблукав! Ти , що не знаєш, що перш за все потрібно посміхнутися і привітатися? Доброго ранку хлопчику!
Корисні поради - посміхнутися і привітатися.
Н. – Привіт діти!
Вч. – Скажи, будь ласка, а хто ти такий?
Н. – Ви , що не впізнали мене? ( дивиться на дітей і чекає відповідей). Я, Незнайко!
Вч. – Куди ж ти йдеш?
Н. – На рибалку. У мене і відро і вудочка є.
Вч. – А хіба ти не знаєш, що сьогодні 1 вересня. І нам потрібно навчатися.
Н. – Так , що зі мною ніхто не піде на рибалку? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
- Так не цікаво! ( кидає відро і вудку). ( засмучений) Я теж не піду на рибалку.Одному нудно сидіти, навіть, поговорити ні з ким.
Вч.- Тобі, що навчатися не подобається?
Н. – Звичайно , не подобається, нудно так! Я навіть вірш про навчання склав.( шукає в ранцеві, в кишені дістає пом’ятий аркуш, читає)
Вч.- Незнайко, хіба ж так можна! Читати це – важливо!
Н.- Та … ну , читати! ( кривиться , чухає потилицю. Дістає з нанця книгу, слине пальці і гортає.) Ось тут я малював жучка, тут був Вінні Пух …. Я вирвав сторінку.
Вч. –А для чого ж ти вирвав?
Н.-Літачка зробити. Подивись який. ( кидає по класу)
Вч. – А що це за пляма така?
Н. – ( сміється) Це від сосиски!
Вч. – Чому ти сосиску в книгу поклав?
Н.- Та пішов я у їдальню, купив сосиску, а у мене ніс зачесався, а руки то зайняті.Я сосиску в книгу і поклав. Здорово, сосиска чиста і тарілку шукати не треба.
Вч.- Сторінки ж брудні!
Н. – Ну і що! (перегортує) Он їх скільки!
Вч. – А чому в тебе книга вся пом’ята, сторінки в різні сторони дивляться?
Н. ( засмучено) Та це Знайко до мене придирається, то я букви забуваю, то цифри плутаю. Все вчить мене та вчить.
Вч. – Тоді зрозуміло, чому в тебе нічого не виходить, бо ти книги ображаєш.
Н. – ( хвалькувато) Я ображаю!
Вч. – Дітки, скажіть будь ласка, чого не знає Незнайко?...... Якщо ти будеш дотримуватися цих правил, то книги поділяться з тобою знаннями.
Н. – Нудно так. А книжками можна битись? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
Вч. - Взагалі битися не можна!.
Корисні поради - суперечки вирішувати словами.
В школу не для цього ходять.
Н. А для чого? ( дивиться на дітей і чекає відповідей).
Я знаю на власному досвіді, що вчителі всі …( дивиться скоса) вредні, придираються. В минулому році Буратіно пішов у 1 клас, тато Карло купив йому буквар. Він і мене покликав. Я пішов з ним. Зайшов у клас, вчитель відразу почав придиратися і вигнав мене. Я й пішов . ( знизує плечима)
Вч. Ану розкажи, розкажи як вони до тебе придиралися?
Н. – Я зловив на болоті жабу. Посадив її у портфель, а вона там квакала. Я відкрив портфель, вона й вистрибнула….. вчительці на стіл. Тоді мене й вигнали. А я причому, я ж не квакав.
Вч. –
Я бачу , Незнайко, у тебе є ранець.що ж ти в нього поклав , розкажи.
Н.- У мене є м’ячик, якщо на уроці нудно стає , кидаю у когось і зразу весело.
Ось динозаврик, я граюся з ним ( ричить) , коли не хочу писати.
Коли тихо в класі, то заводжу машинку, тоді весело.
А ось жабка ……(дивиться скоса) вам теж пригодиться ( кладе на стіл).
( дивиться пристально на дітей) Я тут подумав, подумав, якщо ваші діти все знають, виховані, можна я звами залишуся.?
Вч. –
1)Добрі чоловічки з планети Барбарелла, всі вони навчаються в школі Дружби, вміють дружити самі і хочуть навчити дружбі і Всесвіт. ( Барбвріки )
2)Мультиплікаційні герої круглої форми, які попадають в різні пригоди.Цігерої живуть дружно. Своїми діями вчать я к не потрапити в складну ситуацію. (Смішарики)
3) малесенькі чоловічки які живуть в середині техніки ремонтують її.( їх 9, діти – Сімка, Нулик, однокласники – Фаєр, Ігрек, Шпуля, Вірта)