Урок -подорож з географії 6 клас

Про матеріал
Подорож '' Гідросферою'' для встановлення переможця - капітана водної оболонки.
Перегляд файлу

УРОК-ПОДОРОЖ

Тема:  (географія 6 клас) «Гідросфера».

Мета:  Узагальнити знання учнів за темою «Гідросфера», закріпити сформовані у темі одиничні географічні поняття, розвивати цікавість учнів до вивчення географічної номенклатури: визначення географічних об'єктів. Розвивати навики роботи з географічною картою, використовуючи різноманітні форми організації самостійної роботи.

Обладнання: Географічний атлас для 6-го класу, фізична карта світу (півкуль), підручник.

Напис на дошці:     «А ще життя чудове тому, що можна мандрувати ».

                                                                                 (М.М. Пржевальський)

Умови оцінювання: Кожна чітка відповідь оцінюється в 3 бали. Неточна або не повна відповідь зменшує кількість балів . Різницю одержує учень, який доповнив або уточнив відповідь. Відсутня відповідь зупинка. На зупинці вчитель може додатковими запитаннями зробити пiдказку, але це теж зменшує оцінку відповіді.

ХІД УРОКУ

Вчитель: Сьогодні на уроці ми вирушаємо в уявну подорж навколо Землі. Ми вже вивчили з вами тему «Гідросфера», тобто водну оболонку землі, Отож в подорож ми вирушаємо морями і океанами, ми виявимо, хто краще знає карту, систематично готується до уроків географії, в кого кращий результат. той і буде переможцем-капітаном.

Запитання: Хто вперше і коли здійснив навколосвітню подорож?

Відповідь: Вперше навколосвітню подорож здійснив Ф. Магелан в 1519-1521 р.

Вчитель:Ця подорож тривала майже три роки, все було нове. невідоме,Нам легше, з того часу знання з географії про моря, океани, материки, ост рови, півострови, Щоб подорож пройшла успішно. пригадайте усе, про що ми вивчили у цій темі. Подорож почнемо з держави, в якій ми живемо.

Запитання: Вона називається?

Відповідь: Україна.

Запитання: Столиця нашої держави?

Відповідь: Місто Київ.

Вчитель: Отож вирушаємо подорожувати із столиці нашої країни.

Запитання:  Чи можлива подорож з Києва водним шляхом?

Відповідь: Можна. Через Київ протікає найбільша річка України -  Дніпро, ця річка судноплавна.

Запитання: Чи завжди Дніпро був судноплавний?

Відповідь: Ні, на річці було багато порогів.

Запитання: Що таке пороги, чому вони утворюються?

Відповідь: Місця виходу твердих порід, які перетинають шлях річки називається порогами.

Вчитель: Зараз річка Дніпро судноплавна, Пороги затоплені водою водосховищ.

Запитання: Що таке водосховище?

Відповідь: Водосховище — штучна водойма, що утворюється при спорудженні водопідпірної греблі в долині річки.

Вчитель: Такі водосховища утворюються при будівництві ГЕС, які дають нам електроенергію, з Києва по Дніпру ми спускаємося до моря. Наше судно пливе вздовж мальовничих берегів нашої країни.

Запитання: До якого моря ми пливемо?

Відповідь. Ми пливемо до Чорного моря.

Вчитель: Зупинку ми зробимо в гирлі річки Дніпро, місті Херсон. Це місто-порт. Запитання; Що таке гирло річки?

Відповідь: Гирло річки — місце, де річка впадає в океан, море, озеро чи іншу річку.

Вчитель: В Херсоні ми пересядемо на більше судно ніж наш пароплав. Адже нам необхідно вийти у відкритий океан.

 

Запитання:  До басейну якого океану належить Чорне море?

 Відповідь:  Чорне море відноситься до басейну Атлантичного океану.

Запитання:  Чорне море внутрішне чи окраїнне по відношенню до океану?

Відповідь:  Чорне море внутрішнє.

Вчитель:  Наш шлях до океану буде складним. Тому будьте уважні, пливемо до Атлантичного океану, на нашому шляху протока.

Запитання:  Ріка?

Відповідь:  Босфор.

Запитання:  Що таке протока?

Відповідь:  Протоқа - порівняно вузька смуга, води, що розділяє ділянки суходолу i з'єднує суміжні водні басейни або їх частини.

Запитання:  Які протоки ми повинні пройти на шляху до Атлантичного океану?

Відповідь:  Босфор, Дарданелли, Гібралтар.

Запитання: А якими морями ми попливемо до океану?

Відповідь: Чорним, Мармуровим, Середземним.

Запитання: Що таке море?

Відповідь: Море — це частина океану, яка більш чи менш відділена від нього суходолом.   Вчитель: Отож, через протоку Босфор ми входимо в Мармурове море.Це море розділяє дві частини світу: Європу і Азію, розділяє країну Туреччину. Частина знаходиться в Азії, а частина в Європі, з Мармурового моря через протоку входимо в інше море.

Запитання: Якою протокою ми пливемо?

Відповідь: Дарданелли.

Запитання: В якому морі ми зараз?

Відповідь:  Середземному морі.

Вчитель: Зараз наша подорож проходить по Середземному морю, яка омиває береги двох материків.

Запитання: Яких материків?

Відповідь: Євразія, Африка.

Запитання: Що таке материк?

Відповідь: Материк величезна ділянка суходолу, що з усіх або майже усіх боків оточена морями або океанами.

Вчитель: Пропливаючи біля берегів Африки, ми бачимо, як в Середземне море несе свої води найдовша річка світу.

Запитання: Річка?

Відповідь: Це річка Ніл.

Запитання: Що ви знаєте про цю річку з уроку географії?

Відповідь: Hiл — найдовша річка світу, це рівнинна річка. Протікає через пустелю Сахара з півдня на північ до Середземного і має дощове живлення.

Вчитель: Про цю річку ви чули на уроках історії?

 Запитання: Що ви про неї знаєте з уроків історії?

Відповідь: Ніл протікає через країну Єгипет. Він розливається під час дощів, Затоплює великі площі і тому населення може займатися в пустелі  сільським господарством.

Вчитель:  Далі на нашому шляху по правому берегу півострови Євразії.

Запитання: Які?

Відповідь: Балканський, Апенінський, Піренейський, Запитання: Що таке півострів?

Відповідь: Півострів — частина суходолу, яка заходить в океан, море чи озеро, і з трьох боків оточена водою.

Вчитель: Ми наближаємося до океану, Залишилося подолати протоку.

Запитання: Яку?

Відповідь: Гібралтарську.

Вчитель: Але на нашому шляху меридіан. Цей меридіан розділяє Землю на… Запитання: Як розділяє цей меридіан земну кулю і як він називається?

Відповідь:Це початковий меридіан. Він поділяє Землю на західну і східну півкулі.

Запитання:Ми залишаємо Середземне море і яку півкулю?

Відповідь: Східну.

Запитання:Виходимо на простори якого океану і якої півкулі?

Відповідь:Атлантичного океану у західній півкулі Землі.

Вчитель:Частину шляху ми пройшли успішно і вийшли до океану, що ми вже знаємо про Атлантичний океан.

Запитання:Його площа?

Відповідь: Друге місце за площею після Тихого.

Запитання: Які материки оточують Атлантичний океан?

Відповідь: Євразія,Африка,Північна Америка,Південна Америка,Антарктида.

Запитання:  А з якими океанами межує Атлантичний океан?

Відповідь: 3 Індійським, Тихим, Північно Льодовитим.

Вчитель: Пам'ятаєте, що ми здійснюємо уявну навколосвітню подорож. 

Запитання: І тому яким шляхом ми попливемо далі?

Відповідь: На південь, вздовж берегів Південної Америки до океану.

 Запитання: Якою протокою ми пройдемо в Тихий океан?

Відповідь: Протокою Дрейка.

Запитання: А що розділяє протока? 

Відповідь: Материк Антарктида і Вогняна Земля.

Запитання: Що таке острів?

Відповідь: Острів невелика ділянка суходолу, оточена з усіх боків водою.

Запитання: А чи не краще пройти північним шляхом? Навколо материка Північна Америка.

Відповідь: Ні. На півночі холодно і океан замерзає Цей шлях дуже складний.   

Вчитель: Вирішили, Пливемо на південь до берегів Південної Америки, Там поповнимо свої запаси їжі і питної води. 

Запитання: Але навіщо нам брати воду на материк? Навколо води досить. Адже ми в океані. Відповідь: В океані вода солона, а ми споживаємо прісну, Прісна вода є тільки на суходолі.

Запитання: В яких одиницях визначають солоність морської води?

Відповідь: В проміле.

Вчитель: На шляху до Південної Америки ми перетинаємо найдовшу паралель Землі.

Запитання: Як вона називається?

Відповідь: Це екватор. Його довжина приблизно 40,000 км. 

Вчитель: Тепер ми залишаємо північну півкулю і далі пливемо у південній півкулі. Океан спокійний Хвилі невеликі. 

Запитання: Ці хвилі називаються?

Відповідь: Вітрохвилі.

 

Вчитель: В районі екватора з материка Південна Америка несе свої води в океан найповноводніша річка Землі.

Запитання: Яка це річка? 

Відповідь: Амазонка.

Запитання: Вона бере початок в горах. Яких? 

Відповідь: В горах Андах.

Запитання: І перетинає величезну низовину, Яку?

Відповідь: Амазонську,

Вчитель: Ми поповнили запас їжі та води. Помилувалися краєвидами материка Південна Америка.

Біля берегів цього материка ми спостерігали припливи висотою від 2 до 12 метрів.

Запитання: Яка причина припливів і відливів?

Відповідь: Це наслідок притягання водної оболонки Землі Місяцем, Вчитель: Найширшою протокою Дрейка входимо в Тихий океан.

Запитання: Цей океан за площею?

Відповідь: Найбільший.

 Запитання: Омиває материки?

Відповідь: Всі, крім материка Африки,

Вчитель: В цьому океані багато островів, Вони різні за походженням.

Запитання: Які острови бувають за походженням?

Пригадайте назви островів Тихого океану різних за походженням.

Відповідь: Материкові — Нова Гвінея, Нова Зеландія.

Вулканічні -Гавайські.

Коралові — Великий Бар'єрний риф.

Вчитель: Далі наш шлях через Тихий океан навколо Австралії і до Індійського океану. Обійдемо материк, Африка і через Атлантичний океан повернемося додому, у Індійському океані, як і в Атлантичному, ми зустрічаємо багато кораблів. Ці кораблі перевозять пасажирів та різноманітні вантажі: пшеницю, цукор, нафту, газ, дерево. машини, обладнання. Усі вони забруднюють океани, Ми зустрічаємо в океані сміття, масні нафтові плями. Усе це сліди людини. Необхідно, щоб цих слідів було якнайменше,

Детальніше з природою океанів, і їх використанням людиною і впливом на них людини ми ознайомимося в наступному році, в курсі «Географія материків та океанів».

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Харчук Олена
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку