Конспект уроку: Урок узагальнення з розділу: «Земля на плані і карті» для 6 класу.

Про матеріал

Конспект уроку: Урок узагальнення з розділу: «Земля на плані і карті»

буде корисним для вчителів географії, які читають предмет у 6-му класі. Даний урок є підсумковим, це урок-віртуальна подорож, щоб перевірити рівень засвоєння учнями прийомів і вмінь роботи з картографічними посібниками; розвивати в учнів самостійність, уміння долати труднощі;

виховувати колективізм, увагу, інтерес до предмета.

Учням пропонуються теоретичні та практичні завдання, які дають можливість використати на практиці набуті знання, проявити лідерські якості, логічне мислення, комунікативні навички.

Перегляд файлу

 

Розробка відкритого уроку

географії в 6 класі на тему :

 

                                   

D:\Systema\Desktop\bs3421.jpg

                                                                              Підготувала:

                                            вчитель географії

                                           Добренського ліцею:

                                            Черенкова Л.І.

 

2020 рік

 

shutterstock_277303148.jpg

Белый мрамор

    Мета:

  • повторити і закріпити знання учнів, одержані під час вивчення теми;
  • перевірити рівень засвоєння учнями прийомів і вмінь роботи з картографічними посібниками;
  • розвивати в учнів самостійність, уміння долати труднощі;
  • виховувати колективізм, увагу, інтерес до предмета.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.

Вид уроку: нетрадиційний, (урок – гра )

 

Обладнання: фізична карта, атласи, контурні карти, малюнок «Острів скарбів», куб, картки із завданнями, компаси, презентації.

 

 

Епіграфи на дошці:  Кажуть, що є люди. Які байдужі до

                                     карти, але мені важко в це повірити.

                                                                            Р.Л.Стівенсон

                                     Географічна карта - джерело знань.

                                     Географічна карта – друга мова географії.

                                   

                                                  Карта – це книга, читати її

                                                 можуть тільки ті, хто вивчив

                                                  азбуку цієї книги.

                                         М. Михайлов

 

Девіз нашого уроку:

Зібратися разом – це початок,

триматися разом – це прогрес,

                                                   працювати разом – це успіх

                                                                         Генрі Форд

Хід уроку:

1.Організаційний момент: 

У казках, бувало, старий стовп

казав богатирям:

Підеш направо – згине кінь,

Наліво підеш – загинеш сам,

А прямо – успіх жде тебе на

всім твоїм путі…

Знання тепер поможуть вам шлях правильний знайти

Вчитель: Щоб перевірити ваші знання з розділу: « Земля на плані та карті»,  я сьогодні пропоную вам:

Белый мрамор

http://www.ae-lib.org.ua/texts/illustrations/stevenson_island.jpg

Вчитель: Друзі пішли купатися на річку. Коли вони плавали, то побачили стару пляшку,  всередині пляшки знайшли записку. То ж давайте разом спробуємо прочитати  ці написи.

« Сам перебував на острові 10 років. Помираю з думкою, що мій  скарб буде знайдено. Закопую його на острові під пальмою. Приблизні координати острова …◦пн.ш.. 70◦зх.д. Знайшов пляшку для пошти, посилаю листа.

(Історія пляшкової пошти : Згідно з однією з легенд, винахідником пересилки послань у пляшках був грецький філософ Теофраст, який близько 310 року до н. е. кинув в океан за Гібралтаром кілька закоркованих посудин із записками для відстежування течій води з Атлантичного океану в Середземне море.Через декілька місяців одну з посудин було виявлена на березі Сицилії. З тієї пори в історії описано безліч випадків використання пляшкової пошти. Суть пляшкової пошти полягає в тому, що на шматку паперу або пергаменту  пишеться текст, після чого послання згортається у вигляді сувою і кладеться в скляну пляшку. Пляшка закорковується і кидається в океан. Гнана течіями пляшка прибивається до берега, де її і знаходять.На відміну від традиційних способів передачі повідомлень, цей вид передачі повідомлень не контролюється — куди течія занесе послання, можна тільки гадати, але бути упевненим неможливо.)

Романтическое послание в бутылке  сверните свое послание в трубочку

Вчитель: Послання прочитано, залишається знайти це місце на карті, позначити його на контурній карті та відправитися в подорож за скарбом.

Але інформації про острів недостатньо. Як розв’язати питання?

Але географічна широта невідома?

Я вам пропоную стати капітанами кораблів та відшукати потрібну точку на карті.

Але для цього ми повторимо географічні координати

1.Як визначити географічну широту?

2.Як визначити географічну довготу?

Кожна команда отримає «Маршрутний лист мандрівки» , де позначені зупинки нашої подорожі.

«Маршрутний лист мандрівки». Лист оцінювання :

 

«Екзамен»

( 5 хв – за кожне питання 

0,5 б.)

 

«Пам'ять»

(2 хв - 5 б).

«Азимут»

( 4хв - 2б).

«Картогра-

  фічна»

 ( 4 хв – 5б)

«Крос»

 ( 1 б.)

«Мате-матич-на»

( 5 хв-

5 б.)

«Си-нопти-ки»

(3 б)

«Капітанів»

( питання – 1 б)

 

 

 

 

 

 

 

 

За активність на уроці :

Загальна оцінка:

 

Зупинка №1. «Широта – довгота».

D:\Systema\Desktop\93d03d6fcbf0ac73f703d10735c4832b_large.jpg

Вчитель: Учні вибирають кораблики з надписами широти та довготи

(20◦пн.ш., 60◦пд.ш., 45◦пн.ш.,90◦пд.ш ; 10◦сх.д.,160◦зх.д, 80◦сх.д, 70◦зх.д.)

Клас ділиться на дві команди.

Привітання команд ( назва, капітани команд).

Учитель: Щоб відправитися в подорож вам потрібно здати екзамен. За кожну зупинку, ви отримаєте бали, кожен бал дорівнює 1 монеті. Та команда, яка найбільше отримає кількість монет – переможець гри.

D:\Systema\Desktop\coin_PNG36898.png             D:\Systema\Desktop\coin_PNG36905.png

Зупинка №2 «Екзамен» ( 5 хв – за кожне питання  0,5 б.)

Перша команда обирає ознаки паралелі, друга – ознаки меридіана.

1.Умовні лінії на карті або глобусі, проведені від полюса до полюса.

2.Умовні лінії на карті або  глобусі, проведені  паралельно екватору.

3. Екватор.

4. Гринвіцький…

5. За допомогою цієї лінії визначають географічну широту.

6. За допомогою цієї лінії визначають географічну довготу.

7. Форма на глобусі: півкола.

8. Форма на глобусі: кола.

9. Вказує напрямок: північ – південь, «полуденна лінія».

10. Вказує напрямок: захід – схід.

11. Вимірюється від о◦ до 90◦ пн., і пд.

12.  Вимірюється   від о◦ до 180◦ сх., і зх..

 ( Правильна відповідь: паралель – 2,3,5,8.10,11;

меридіан – 1,4,6,7,9,12.)

 

Зупинка №3 «Пам'ять» (2 хв - 5 б).

Вчитель: Вирушаючи у подорож, ви будете брати з собою необхідні речі.

На столі лежать:

компас,зошит,ручка,олівець,лінійка,карта, пляшка з водою, гроші, бутерброд, фотоапарат.

Протягом 20 секунд команди оглядають речі. За 2 хв.  повинні письмово

перелічити все, що запам’ятали.

Хто вірно виконає завдання, то отримає право вибору наступного конкурсу.

Зупинка  №4 «Азимут» ( 4хв – 2 б).

Вчитель: Хто на кораблі відповідає за правильний і безпечний рух – лоцман. Щоб прибути вчасно до острова, вам потрібно подолати багато перешкод і вибрати правильний шлях.

Завдання : визначте напрямки азимутів в таблиці 1. і підпишіть на малюнку   в пусті кола (малюнок 1)

Таблиця 1.

 

315◦

225◦

270◦

0◦ , 360◦

135◦

180◦

90◦

45◦

?

 

(північний-

захід)

?

 

(південний-

захід)

 

?

 

(захід)

?

 

(північ)

?

 

(південний-

схід)

 

 ?

 

(південь)

?

 

(схід)

?

 

(північний –схід)

 

Малюнок 1.                                 0◦ , 360◦

                                     315◦                                    45◦

 

                                 270◦                                              90 ◦

 

                                 225 ◦                                       135 ◦

 

                                                 

                                                          180 ◦

D:\Systema\Desktop\3.jpg       D:\Systema\Desktop\4698530-old-vintage-golden-compass-on-ancient-map.jpg

                                                                                                                                                                            

D:\Systema\Desktop\sunduk_sokrovish.jpg_800.jpg

 

                                                                                                  

 Зупинка №5 «Картографічна» ( 4 хв – 5б).

За даними координатами визначте географічні об’єкти. За кількістю літер в словах  вгадайте назву острова.

 

  1. 39◦пн.ш,78◦зх.д.   ( 6 літера слова)    ВАШИНГТОН
  2. 39◦ пн.ш,32 ◦сх.д. ( 1 літера слова )                  АНКАРА
  3. 31◦пн.ш, 32 ◦сх.д. ( 3 літера слова)              КАЇР
  4. 1 ◦ пд.ш ,79 ◦зх.д  ( 3 літера слова )              КІТО
  5. 35 ◦пн.ш, 140 ◦сх.  ( 4 літера слова)          ТОКІО

 

                         Вірна відповідь: ГАЇТІ

Учитель: Тепер ми знаємо куди нам треба відправлятися. Капітани команд на контурних картах повинні прокласти шлях до острова  Гаїті.

Гаїті… Далекий таємничий острів, на якому ростуть різноманітні заморські фрукти, береги якого омиває океан, а на піщаних пляжах так гарно відпочивати…

 

D:\Systema\Desktop\КАРТИ\529652_html_m503888f5.jpg

 

Зупинка № 6 « Крос » ( 1 б.) Робота з картою.

Хто швидше дасть відповідь на питання:

  • У якому океані лежить острів?
  • Яким транспортом пропонуєте рухатись до острова?
  • У якому напрямку від нашого населеного пункту шукати скарб?
  • Через які моря, протоки будете пропливати?

Учні підготували повідомлення про Середземне море, Гібралтарську протоку.

 

Зупинка № 7. « Математична» ( 5 хв-5 б.).

1.Літаком вилетимо до пункту з координатами 46 пн.ш..30 сх.д, (м. Одеса)

2.Визначте відстань до Одеси?

3.Визначте координати  до о.Гаїті.

4.Визначте відстань до о.Гаїті.

Учні підготували повідомлення про місто Одесу.(1 б).

 

 

 

D:\Systema\Desktop\Географические карты\7 класс\r_2_3 фізична карта Світу.jpg

 

 

 

 

 

                         Белый мрамор

D:\Systema\Desktop\мандрівка2.png

Вчитель: Через Гібралтарську протоку ми потрапимо на  острови Мадейра. Визначте координати цих островів.(1 б).

Учні готували повідомлення про о. Мадейра. Перегляд презентації  про      о. Мадейра.

О́стрів Маде́йра (порт. Ilha da Madeira, МФА: ['iʎɐ dɐ mɐdeiɾɐ]) —вулканічний острів у півніній частині Атлантичного океану. Головний острів архіпелагу Мадейра. Володіння Португалії, автономного регіону Мадейра. Розташований біля північно-західного узбережжя Африки, на Африканській літосферній плиті. Адміністративний центр — Фуншал. Відкритий 1418 року португальським мореплавцем Жуаном Зарку в епоху великих географічних відкриттів. Європеїзований протягом наступних століть. Був важливим стратегічним пунктом португальців на морському шляху до Індійського океану. Відомий виробництвом мадери (мадейри), місцевого кріпленого вина. Має розвинену туристичну інфраструктуру: фешенебельні готелі, пляжі, тропічні ліси, водоспади. Батьківщина футболіста Кріштіану Роналду. Площа — 750,7 км². Найвища точка — гора Руйву (1862 м). Населення : Острів має шість міст — Камара-де-Лобуш, Канісу, Машіку, Санта-Круж, Сантана та Фуншал, причому найбільшим населеним пунктом за кількістю мешканців є останній, — столиця автономії, з кількістю мешканців близько 130 тис. осіб (разом з передмістями), що знаходиться на південному узбережжі острова. Усього на острові мешкає 240 537 осіб, при середній густоті населення близько 325 осіб/км² (станом на 2001 рік). 75 % від загальної кількості населення острова зосереджено у прибережній смузі, головним чином на його південному узбережжі.

Кількість іммігрантів, що легально проживають в автономії, за попередніми даними Міграційної служби Португалії станом на 2007 рік становила 7 222 осіб, у тому числі 950 українців.

 

Слайд 1.

 

D:\Systema\Desktop\Острів_Мадейра_Мапа.PNG

Слайд 2.

 

Слайд 3.

 

D:\Systema\Downloads\Madeira_colagem_das_fotos_12.jpg

Слайд 4.

Слайд 5.

Вчитель: Наступна зупинка: Канарські острови.

-Визначте координати цих островів.(1б).

-Визначте відстань до Канарських островів.(1 б)

Учні готували повідомлення про Канарські острови. Перегляд презентації.

Кана́рські острови́ (лат. Canis — «собака» та ісп. Las Islas Canarias — «собачі острови») — група островів вулканічного походження в Атлантичному океані, розташованих поблизу північно-західного узбережжя Африки, за 100 км від кордону між Марокко і Західною Сахарою. Покровителька  Діва Марія Канделярійська.

Архіпелаг складається із семи великих населених островів і 6 маленьких.

У центрі знаходиться найбільший і найнаселеніший острів — Тенерифе (Tenerife) із площею 2034 кв. км.

На заході знаходяться острови Гомера (La Gomera, 378 км2), Ієрро (ісп. El Hierro, 277 км2) і Ла-Пальма (ісп. La Palma, 708 км2). Острів Гран-Канарія (Gran Canaria) знаходиться на схід від Тенерифе. Це третій за величиною острів архіпелагу (1560 км2). Далі на схід йдуть Фуертевентура (ісп. Fuerteventura,1660 км2) і Лансароте (ісп. Lanzarote, 795 км2).

Із шести маленьких острівців тільки на Грасіоса (ісп. La Graciosa, 7 км2) живуть люди. На сході знаходяться острови Алегранса (10 км2), Монтанья-Клара (1 км2), Лобос (6 км2), Роке-дель-Оесте (ісп. Roque del Oeste) і Роке-дель-Есте (ісп. Roque del Este).

Географічно Канари входять у групу вулканічних островів Макаронезія разом з Азорськими островами, островами Зеленого Мису, Мадейрою і Селваженш.

Слайд 6.

Карта Канарських островів:

D:\Systema\Downloads\1280px-Map_of_the_Canary_Islands.svg.png

 

 

 

Слайд 7.

Піраміди в Гуїмар (острів Тенерифе)

 

D:\Systema\Downloads\Güímar_BW_5.jpg

Слайд 8.

Іспанське завоювання гуанчів (1496, острів Тенерифе)

D:\Systema\Downloads\AlonsoFernandezdeLugo3.jpg

 

Слайд 9.

 

Слайд 10.

 

 

 

Слайд 11.

https://vsitury.com.ua/uploads/resorts/169/6.jpg

Слайд 12.

https://vsitury.com.ua/uploads/resorts/169/3.jpg

Слайд 13.

 

Зупинка №8 «Синоптики» (3 б).

Вчитель:

-Визначте в якому кліматичному поясі знаходиться о. Гаїті?

-Яка там зараз погода?

-Виберіть собі одяг, який потрібно одягнути на острові.

-Зимовий одяг, літній одяг?

Вчитель: Визначте відстань за масштабом до острова Гаїті від Канарських островів ( 1 б).

Повідомлення учнів про Атлантичний океан.

D:\Systema\Desktop\-2-638.jpg

 

 

Атланти́чний океа́н, раніше Атланті́йський океа́н — другий за величиною та глибиною океан на Землі, загальною площею 106 460 000 км2 (41 100 кв. миль). Займає близько 20% поверхні планети та 29% її водної поверхні. Океан розділяє так звані «Старий» та «Новий» світи. Атлантичний океан займає подовжений, S-подібний басейн, що простягається вздовж берегів Європи та Африки на сході та Америки на заході. Як один із компонентів взаємопов'язаного Світового океану, він пов'язаний на півночі з Північним Льодовитим океаном, з Тихим океаном на південному заході, Індійським океаном на південному сході та Південним океаном на півдні (інші визначення описують Атлантичний океан, як розширення на південь до Антарктиди). Екваторіальна протитечія розділяє його на Північний Атлантичний та Південний Атлантичний океани близько 8-ї паралелі північної широти.  Наукові розвідки Атлантики включають експедицію «Челленджера», німецьку метеорну експедицію, обсерваторію Землі Ламонт-Догерті Колумбійського університету та гідрографічне бюро ВМС США.

Учитель: нарешті ми потрапили на о. Гаїті.  Гаїті - північноамериканська країна, що займає західну  частину однойменного острова (26 % його площі) в групі Великих Антильських островів Карибського регіону. Загальна площа країни 27 750 км² (148-ме місце у світі), з яких на суходіл припадає 27 560 км², а на поверхню внутрішніх вод - 190 км². Площа країни трохи менша, ніж площа Київської області України.

Повідомлення учнів про острів. Перегляд презентації .

50 цікавих фактів про країну Гаїті

Острів Гаїті — місце, де можна купатися цілий рік.

1. Країна Гаїті займає половину території острова Гаїті, розташованого неподалік від Куби.

2. Майже вся територія Гаїті — непрохідні скелясті гори, між якими тісняться вузькі рівнини. Але в деяких ділянках країна дуже красива і мальовнича.

3. Країну Гаїті часто плутають з островом Таїті через співзвучність їх назв.

4. 6 грудня 1496 Христофор Колумб відкрив острів Гаїті, але спочатку вирішив, що це Індія чи Азія.

5. Колумб, що відкрив острів і назвав його Еспаньолой, був у захваті від його буйної природи.

6. Корінні жителі острова були повністю винищені в результаті колонізації. Сучасні гаїтяни — нащадки колись завезених з Африки рабів.

7. Повстання рабів 1801 під проводом колишнього невільника Туссена Луветюра допомогло створити першу чорну республіку на Гаїті. Близько півмільйона рабів виступило проти французів.

Слайд 14.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/e66e77752e15b510306d7b09e2e4dab5.jpg

 

8. Незалежність Республіка Гаїті отримала більше двох століть тому, в 1804 році. Раніше, ніж ця країна, в обох Америках незалежність здобули лише Сполучені Штати.

9. З 1915 до 1939 року територія країни була окупована США. Причому для захоплення влади американцям вистачило загону з 350 морських піхотинців.

 

 

Слайд 15.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/fe848de5f08c0c38c51ffaf7bc7b8230.jpg

СТОЛИЦЯ ГАЇТІ — ПОРТ-О-ПРЕНС

10. Центром торгівлі тут є столиця Порт-о-Пренс, де товар реалізовують прямо на дорозі. Тут можна купити тут одяг і взуття, їжу і навіть таблетки (аптек в Гаїті немає).

11. Гаїті визнана однією з найбідніших країн на Землі. За межею бідності тут живе понад 80 відсотків населення.

12. Середня зарплата на Гаїті приблизно в 50 разів нижче, ніж у США.

13. Населення Гаїті трохи менше, ніж населення Москви. Майже половина населення Гаїті не володіє грамотою, не вміючи читати і писати.

14. Майже всі жителі країни, які вчаться за кордоном, не повертаються додому після навчання.

15. Саме на Гаїті зародилася одна з найбільш таємничих і закритих для непосвячених релігій у світі — вуду, яка досі широко поширена в ряді країн.

16. Тут розташована знаменита Цитадель — найбільша в Західній півкулі фортеця, що збереглася до наших днів.

 

Слайд 16.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/4d45e1de30ff0f134dbb29c8e24d7b4a.jpg

ЦИТАДЕЛЬ

 

17. Французька, гаїтянська і креольська мови є державними мовами країни, при цьому креольський отримав статус державного лише в 1987 році.

18. В Америці тільки в двох країнах французька мова є державною — тут, та ще в Канаді.

19. Більшість гаїтян — католики, при цьому цей факт не заважає гаїті також проводити обряди вуду.

20. В Гаїті в XVIII столітті були розроблені генеалогічні таблиці. У цих таблицях мулатів поділяли на сто відтінків чорного і білого.

 

 

Слайд 17.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/bed6f4d9f6c0f6cc9984363ce3044b3e.jpg

21. Поблизу Гаїті розташований належить цій країні острів Тортуга, широко відомий в масовій культурі завдяки тому, що колись він служив «будинком» численним піратам Карибського моря.

22. На Гаїті не люблять зйомку. Туриста, який вирішив дістати камеру, сфотографувати місцевих або записати з ними інтерв’ю – автоматично записують в статус ворога.

Слайд 18.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/ea07da02e5382976e47c514c7667d55f.jpg

ПЛЯЖІ НА ГАЇТІ

 

23. Гаїтяни тому вороже налаштовані до туристів, особливо, якщо ті мають світлу шкіру, що, на їх думку, кожен такий іноземець може бути завербований ЦРУ і приїжджає тільки з однією метою – наробити якомога більше знімків та відео з місцевими жителями, а потім продати матеріал за пристойну суму.

24. До середини 20-го століття уряд Гаїті виплачувало Франції компенсацію за свої дії під час революції.

25. Дві третини всіх гаїтян не мають роботи. Вони якось виживають лише завдяки гуманітарної допомоги.

Слайд 19.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/e4de19d0f1534763a64d9db8dcabf578.jpg

ЦЕРКВИ НА ГАЇТІ

26. Основний список пам’яток тут складають церкви, яких в Гаїті тисячі. Якщо вам пощастить, то ви зможете потрапити на щорічний фестиваль, де змагаються молодіжні церковні команди. Вони вправляються в мистецтві молитви, змагаються у пісні і танці. Люди надягають свій кращий одяг і веселяться від душі.

27. Вплив релігії на Гаїті настільки сильно, що навіть при бажанні отримати візу люди відправляються в церкву.

28. Тут щасливчики, що мають хоч якісь заощадження, діють стандартно для Гаїті – відкривають свою церкву. Оскільки бажаючих займатися індульгенцією хоч відбавляй, відкрити власний храм вважається прибутковим успішним бізнесом.

Слайд 20.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/7ae9e4ce621f29af4775e8a78e4ed33b.jpg

 

29. Ще одна знаменна подія для гаїтян – вуду-фестиваль. Для того, щоб туриста допустили до перегляду даного дійства, необхідно прихопити з собою пляшку віскі – такі правила. Вуду-храм візуально непривабливий і нагадує тисячі будівель, що перебувають у Сіте-Солей.

30. Основу раціону місцевих жителів становлять банани і рис. Курка вважається делікатесом, багато хто навіть не знають її смаку.

31. Будинки мають вкрай убогий вигляд, часто вони не добудовані, мають декілька кімнат, в яких може тулитися по десять чоловік. Централізованого водопроводу ви тут не знайдете, купатися і готувати доводиться з допомогою покупної води, яку продають у невеликих кіосках.

 

 

 

Слайд 21.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/a63ab16aeefe0ea0a22c6c0b84f63d2e.jpg

АВТОБУСИ НА ГАЇТІ

32. Розчулення і посмішку на Гаїті можуть викликати тільки автобуси. Кожен автобус на Гаїті унікальний і має своє оздоблення, але всіх об’єднує обов’язковий напис з вдячністю Богу. На автобусах можуть бути зображені портрети зірок Голлівуду, сюжети з коміксів, а також біблійні сюжети.

33. У цих автобусах також часто можна побачити місцевих торговців, які з розумним виглядом і довгої декламацією продають різну нісенітницю, яка тим не менш розкуповується миттєво.

34. Розмірений Ритм життя тут, із-за відсутності роботи люди просто сидять годинами біля будинку, та прогулюються туди-сюди.

35. Ще один неприємний факт у житті гаїтян – це часто практично повна відсутність електрики. У більш-менш заможних будинках на 2-3 години з’являється електрика – в цей момент місцеві заряджають свої смартфони, які є єдиним зв’язком із зовнішнім світом.

36. Місцеві жителі хоч і з ворожістю ставляться до туристів, але розрахунок переважає над негативним ставленням. Кожен сподівається на те, що подорожній має багато грошей і зможе купити їм обід і пиво.

37. Тут, прогулюючись, можна почути автентичний креольський реп, який грає на всю вулицю. Це хоч трохи розбавляє монотонність всього, що відбувається.

 

 

 

Слайд 22.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/b5dc5971fd4b4cefb658e0fb50cc17a5.jpg

ГІГАНТСЬКІ НЕТРІ НА ГАЇТІ

 

38. У Гаїті необхідно триматися подалі від Сіте-Солей. По суті, це гігантського розміру нетрі, розділені на квартали, названі великими американськими містами. Ситуація там настільки напружена, що ООН регулярно відправляє туди гарнізон блакитних касок для забезпечення порядку.

39. В нетрях живуть близько 300 тисяч жителів, і тут немає ніякої ієрархії і ознак цивілізації. На 300 тисяч чоловік припадає 1 лікарня та 2 школи.

40. Люди живуть у хатинах із сміття, жерстяних листів і дверей від біотуалетів. Цілий день місцеві проводять на відкритому сонці, оскільки знаходитися в жерстяних оселях нереально: вони розжарюються, і створюється відчуття, що людина є куркою-гриль в духовці.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 23.

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/a9e794f0c5db0e8afd3a47f74590199e.jpg

ФУТБОЛ НА ГАЇТІ

41. Найпопулярніший на Гаїті вид спорту — футбол.

42. Парадоксально, але одяг цінується тут набагато вище ситної вечері. Для гаїтян дійсно пріоритетніше придбати собі новеньку майку або кросівки, ніж шматок м’яса.

43. Тут процвітає справжній культ моди. Американські і європейські гуманітарні місії постійно надсилають фури з одягом для гаїтян, однак самі хитрі та кмітливі зробили бізнес з того, що повинно діставатися людям абсолютно безкоштовно. Тут кожен виживає, як може.

Слайд 24.  ПРЕЗИДЕНТСЬКИЙ ПАЛАЦ НА ГАЇТІ

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/b345a51b821228d65cf471a64284348f.jpg

44. Близько 10% всіх гаїтян живуть за кордоном. В основному вони біжать у США або в сусідню Домінікану, і часто надсилаються ними гроші — єдине, що допомагає виживати залишилися на батьківщині родичам.

45. На Гаїті дуже погано розвинена система охорони здоров’я. На 10000 чоловік припадає всього 10 лікарняних ліжок, десяток медсестер і 8 лікарів.

46. Азартні ігри на Гаїті дуже поширені і популярні. Вони, наприклад, при проведенні обрядів вуду нерідко просять богів допомогти їм виграти в лотерею.

Слайд 25.  ПІВНЯЧІ БОЇ НА ГАЇТІ

 

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/a26c1689524765d2e0c63663cd57a247.jpg

 

47. У місцевих жителів також користуються величезною популярністю півнячі бої, як і на Філіппінах.

48. Гаїті займає провідне місце в світі за кількістю ВІЛ-інфікованих, поступаючись в цьому параметрі лише Свазиленду.

49. У 2010 році на країну обрушилося жахливий землетрус, який забрав життя тисяч гаїтян. Жителі тоді всерйоз думали, що настав кінець світу.

50. Гаїті — надзвичайно корумпована країна, за цим показником вона займає одне з перших місць у світі.

 

Слайд 26.

https://tsikavi-fakty.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/d17af75e715bbe0ea8d2191922c23bcf.jpg

 

Слайд 27.

 

 

 

 

 

Слайд 28.

Остров Гаити на карте мира. Где находится, фото, землетрясения, кто открыл, описание, курорты

Слайд 29.

 

 

 

Слайд 30.

 

Слайд 31.

 

Зупинка  №9 « Капітанів» ( питання – 1 б).

Капітани,капітани усміхніться,

Бо усмішка то є прапір корабля,

Капітани,капітани потягніться-

Лиш сміливим підкоряються моря.

Вчитель: Слово за капітанами.

На дошці  висить малюнок острова,на ньому позначено 12 клітинок  до скарбу. Капітани по черзі підкидають кубик і відповідають на запитання ( за допомогою команди).

               Белый мрамор

 

                                                                                                              Сундук сокровищ                                     D:\Systema\Desktop\clp58759.jpg                  

Запитання:

  1. Градусна сітка це -?
  2. Що таке географічна широта?
  3. Що таке географічна довгота?
  4. Болото, пропустіть хід.
  5. Масштаб - це?
  6. Ви забули взяти з собою карту, поверніться на клітинку 3.
  7. Найбільша паралель.
  8. Скільки меридіанів можна провести на глобусі?
  9. Забули взяти лопату, поверніться на клітинку 5.
  10. Компас –це.
  11. Ви забули взяти компас, поверніться 7.
  12. Азимут –це?

     Скарб ваш!

Учитель: Де скарб? Пірати вкрали , але залишили нам повідомлення.

 

 http://u.kanobu.ru/editor/images/71/93314cc7-cdfe-4345-acc9-e9dfc00b0cab.jpg     http://u.kanobu.ru/editor/images/38/c8cc6155-fddb-4793-b099-b1d9bec2b98e.jpg

Пірати: Ми повернемо вам скарб, але спочатку допоможіть нам. Ми не вміємо визначати географічні координати  і не можемо повернутися додому.

Зупинка №10 « Пляшкова пошта»

Гра « Надай допомогу !SOS!».

Пірати: Нам наші товариші прислали морем  пляшки із запискою, в якій  вказали координати нашого рідного міста Лондона. Допоможіть нам їх визначити. Віддамо вам скарб.

Команді, яка першою правильно відповіла на запитання дістанеться скарб.

Учитель : Найважливіший для вас скарб - це ваші оцінки.

Підсумок гри. Найбільше отримає балів та команда, у якої  велика кількість монет.

 

 

 

  D:\Systema\Desktop\coin_PNG36913.png

D:\Systema\Desktop\youloveit_ru_jake_and_the_never_land_pir_12.jpg

Додаток :

 

«Маршрутний лист мандрівки». Лист оцінювання :

 

«Екзамен»

( 5 хв – за кожне питання 

0,5 б.)

 

«Пам'ять»

(2 хв - 5 б).

«Азимут»

( 4хв - 2б).

«Картогра-

фічна»

 ( 4 хв – 5б)

«Крос»

 ( 1 б.)

«Мате-матич-на»

( 5 хв-

5 б.)

«Си-нопти-ки»

(3 б)

«Капітанів»

( питання – 1 б)

 

 

 

 

 

 

 

 

За активність на уроці :

Загальна оцінка:

 

 

Зупинка №2 «Екзамен» ( 5 хв - 0,5 б.)

Перша команда обирає ознаки паралелі, друга – ознаки меридіана.

1.Умовні лінії на карті або глобусі, проведені від полюса до полюса.

2.Умовні лінії на карті або  глобусі, проведені  паралельно екватору.

3. Екватор.

4. Гринвіцький…

5. За допомогою цієї лінії визначають географічну широту.

6. За допомогою цієї лінії визначають географічну довготу.

7. Форма на глобусі: півкола.

8. Форма на глобусі: кола.

9. Вказує напрямок: північ – південь, «полуденна лінія».

10. Вказує напрямок: захід – схід.

11. Вимірюється від о◦ до 90◦ пн., і пд.

12.  Вимірюється   від о◦ до 180◦ сх., і зх..

 

 

 

Зупинка  №4 «Азимут» ( 4хв – 2 б).

 

Вчитель: Хто на кораблі відповідає за правильний і безпечний рух – лоцман. Щоб прибути вчасно до острова, вам потрібно подолати багато перешкод і вибрати правильний шлях.

Завдання : визначте напрямки азимутів в таблиці 1. і підпишіть на малюнку   в пусті кола (малюнок 1)

Таблиця 1.

 

315◦

225◦

270◦

0◦ , 360◦

135◦

180◦

90◦

45◦

?

?

?

?

?

?

?

?

 

 

 

 

 

Малюнок 1.                                     ?

                                         ?                                    ?

 

                                  ?                                              ?

 

                                       ?                                       ?

 

                                                 

                                                            ?

 

 

 

Зупинка №5 «Картографічний» ( 4 хв – 5б).

За даними координатами визначте географічні об’єкти. За номером літер в словах  вгадайте назву острова.

39◦пн.ш,78◦зх.д.   (6 літера слова)   

39◦пн.ш,32 ◦сх.д.  (1 літера слова )  

31◦пн.ш, 32 ◦сх.д. (3 літера слова)   

 1◦ пд.ш ,79 ◦зх.д  (3 літера слова )  

35◦пн.ш, 140 ◦сх.  (4 літера слова)  

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
10 січня 2021
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку