Урок - презентація в 7 класі
Т Е М А: ХІМІЧНІ ФОРМУЛИ РЕЧОВИН
Цілі уроку:
Дидактичні:
«коефіцієнт»;
Розвивальні:
Виховні:
ТИП УРОКУ: набуття нових знань, формування навичок
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва, роз даткові матеріали, підручник, мультимедійний проектор, комп’ютер
Форми та методи роботи: фронтальна, індивідуальна, в парах.
ХІД УРОКУ:
І. Організація навчальної діяльності.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Завдання. Користуючись цифрами 3,4,5 утворити різні одно - ,дво - , трицифрові числа. Після 1 хв. Роботи в учнів утворюються багато чисел.
Ставимо питання: Мало чи багато речовин можна утворити зі 118 хімічних елементів. Учні відповідають багато, цим і пояснюється багатоманітність речовин - 20 млн. речовин кожна з яких має свою формулу.
Тому тема уроку: Хімічна формула речовин.
Мета
Очікуваних результатів (я бачу вас кітливими, вміючи ми складати хімічні формули, а якими ви бачите себе?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
(Розповідь вчителя).
Склад речовин записують за допомогою хімічних формул. У процесі вивчення хімії дуже важливо навчитися їх складати та читати. Адже, це своєрідна хімічна мова, не знаючи якої неможливо спілкуватися на уроках хімії.
Хімічна символіка – це алфавіт для складання формул хімічних речовин.
Хотілося б розпочати урок словами українського поета Дмитра Білоуса:
У барвистім розмаїтті
мови - дивна дивина.
Порожніш було б на світі –
зникла б навіть хоч одна.
Дуже сильна - ти помітив? –
до краси людська любов.
Скільки є на світі квітів –
стільки є на світі мов.
Що є буквами в цій мові? Так, дійсно, - символи хімічних елементів, які ми з вами вже розпочали вивчати, зверніть увагу на періодичні систему. Отже, існує своєрідна хімічна символіка.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом
Девіз уроку:
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це процес,
Працювати разом – це успіх
Г. Форд
Подивіться на слайд 2 що на ньому розміщено?
Хімічна формула – це умовний запис складу речовини за допомогою хімічних символів та індексів.
Що з них символ, а що індекс?
Індекс – це цифра, яка стоїть знизу праворуч від символу хімічного елемента, показує, скільки атомів входить до складу даної речовини.
Хімічна формула вказує на якісний склад ( які атоми хімічних елементів) і кількісний склад (кількість атомів хімічних елементів).
Завдання 1 (Робота з навчальною таблицею 1 – слайд 3).
Морський бій.
Учитель називає координати, а учень під цими координатами:
Читає формулу речовини.
Вказує складна чи проста речовина.
Вказує її кількісний склад.
Вказує її якісний склад.
А – 1, Г – 11, В – 5, Е – 7, А – 4, Б – 9.
А є цифри, що ставляться перед формулами вони називаються – коефіцієнти.
Коефіцієнт – це цифра, що показує число молекул речовини і ставиться перед хімічною формулою речовини.
Зверніть увагу на слайд 4, що на ньому зображено?
V. Узагальнення та закріплення знань.
Тож давайте потренуємося складати формули самостійно. У вас на партах символи хімічних елементів складаємо формули разом, після того як я зачитую інформацію про речовину, а потім по моїй команді піднімаємо формули як утворились.
Вивести формули речовин, що широко використовуються в побуті та сільському господарстві .
Яку інформацію несе хімічна формула? (складаємо схему на дошці).
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити § виконати письмово завдання № ст..
VІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Чи досягли ми результатів, яких очікували?
Згадайте яку мету ми ставили на початку уроку , чи досягли ми її?
Сформулювали поняття про хімічну формулу, індекс, коефіцієнт .
Навчилися записувати хімічні формули та читати їх, розрізняти прості і складні речовини .
Виробили навички аналізувати якісній та кількісний склад речовин за хімічною формулою .
Ви хотіли бачити себе …., а я вас …….. тому оцінки.