Урок №1. Тема. "М. Слабошпицький "Славко і жако"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 4 класу за темою "М. Слабошпицький "Славко і жако", урок №1 ( за підручником "Літературне читання", 4 клас, Віра Науменко)

Перегляд файлу

Пернатий друг

Тема. М. Слабошпицький  «Славко й жако»  (В.О. Науменко. Літературне читання,   4 клас. Урок №1)

 Мета. Розширити знання учнів про творчість М.Слабошпицького, вчити самостійно працювати з текстом, вибірково переказувати зміст близько до тексту і стисло, удосконалювати вміння ділити текст на частини, складати план, знаходити у творі художні засоби, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати бережливе   ставлення до природи.

Хід уроку

   І. Актуалізація опорних знань.  Вправи на розвиток читацьких навичок. (Читання цитат, поданих у різних формах.)

(Діти працюють в парах. Кожна пара отримує  картку, на якій записані деформовані речення з прочитаних у цьому розділі творів, поряд у другїй колонці прізвище автора та назва твору, з якого взято речення. )

 -  Ви повинні якомога швидше прочитати речення, визначити з якого воно твору і зєднати його з назвою твору і автором. Якщо завдання виконали, візьміться за руки і підніміть їх вгору.

В, ще, пішли, ліс, ми, і, далі.         

 

Хлопчикспустивсязгірки,діловито

обтрусивснігіпішовдодівчинки.                   Борис Грінченко «Ксеня»

 

Т.д.  т.льк.  п.б.ч.л., щ.  вж.

бл.к..м.  в  н.зн.й.м.м. м.сц. .

 

В, мужність, цьому, хлопчика,                В. Нестайко «Троє за парканом»

якась, була, обличчі, переляканому.

ІІ. Новий матеріал.

1. Вступна бесіда.

    Сьогодні ми познайомимось з оповіданням українського   письменника    М.Слабошпицького «Славко й жако».

Слайд 1. Портрет   М.Слабошпицького

2.Вправа «Розвідники». Прочитайте самостійно розповідь про                           М. Слабошпицького на с.83 підручника,  розкажіть один одному про те, що ви дізналися з тексту.

3. Фронтальне відтворення прочитаного матеріалу.

-  Які твори М. Слабошпицького ви читали?

4. Розповідь учителя.

     М.Слабошпицький написав багато оповідань і казок для дітей: «Хлопчик Валь», «Озеро Олдан», «Папуга з осінньої гілки». У своїх творах письменник передає читачам захоплення природою, вчить любити один одного.

5. Мотивація навчальної діяльності. Передбачення.

 -  Почитайте заголовок твору, розгляньте всі ілюстрації до нього і   спробуйте перебачити про що буде розповідатися в цьому творі.

 - А хто може пояснити значення  слова жако?

6. Опрацювання  І частини.

1) Словникова робота.

а) Вправа на миттєве сприймання слів. Учитель показує слова на картках – блискавках. Учні повинні їх мовчки прочитати і  запам’ятати. (Роз’їзд, кошара, шлагбаум)

- Назвіть слова.  (Учні називають слова, а учитель виставляє картки зі словами.)

 б) Тлумачення незрозумілих слів.

Слайд 2. Записано тлумачення слів «роз’їзд , кошара».

Роздвоєння одноколійної залізниці, яке дає можливість розійтися зустрічним поїздам.

Загородок або хлів для овець, кіз; вівчарня.

 -  Тлумачення  яких слів  ви  прочитати?

 - Значення якого слова не пояснили?

 - Пояснення значення слова «шлагбаум» прочитайте в підручнику.

 в) Вправа на опрацювання правильної вимови слів. ( Прочитати «луною» за вчителем).

Слайд 3.

прикрувато

нетерпіння

товстезних

заборонялося

засумнівався

  • Значення яких слів незрозуміле?
  • Прочитайте всі слова напівголоса самостійно.
  • До якого з записаних слів є антонімом слово «добре», «тоненьких, «дозволялося»?

(Вчитель закриває слова).

  • Які ще слова були записані?

2) Читання І частини оповідання комбінованим способом.

   1 – й абзац читає вчитель. Далі учні читають «ланцюжком» до слів «Він зізнався…..»

 - Хто головний герой оповідання?

 - Про що він мріяв? Чому?

 - А тепер ви самі поставте запитання за змістом прочитаного і дайте на них відповіді.

 - Поставте такі запитання до туксту, відповідей на які нема в тексті.

 - Поясніть вислів «вірний своєму обов’язку», «сторопів од радості».                                  -  Прочитайте опис роз їзду.

 - Які порівняння вжив автор для його опису і з якою метою?

  3) Самостійне читання частини до кінця мовчки.

 - Прочитайте мовчки частину до кінця. Дайте відповіді на питання:

 - Про що дізнався Славко з книжок  Брема?

4) Робота над змістом прочитаного.

   - Розповіді про яких тварин для Славка були найбільшим   відкриттям?  Де вони живуть?

Слайд 4. Фото тварин (зеброві мангусти, кіт сервал, карликові антилопи).

  •                   Назвіть  тварин в тій послідовності, в якій вони згадані в тексті.
  •                   Чим зацікавили хлопчика зеброві мангусти?
  •                   Що цікавого дізнався Славко про кота сервала?
  •                   Чому Славко хвилювався за карликових антилоп?

5) Поділ тексту  на частини, складання плану.

 -   Уявіть, що нам треба зняти  кінофільм за цим оповіданням. Які   кадри ми створимо і які заголовки підберемо? Діти ділять  прочитаний текст на частини і складають план.

5. Опрацювання ІІ частини

а) Читання частини мовчки.

  - Прочитайте другу частину мовчки і подумайте, як можна передати її зміст 3 - 4 реченнями.

(Діти, які прочитали швидше, отримують індивідуальне завдання на картках. Прочитати і  підготувати розповідь про папугу жако.)

    Жако – вид папуг, поширених у Західній Африці. Ці папуги вважаються найздатнішими до розмови, чудово замінюють радіо. Вони можуть імітувати багато різних звуків. Папуга жако живе до 70 років. Дуже розумний і вірний друг.

б) Робота над змістом прочитаного.

-  Які незрозумілі слова ви зустріли в цій частині?

-  Що означає слово «сурма»?

  - Поясніть зміст вислову «бувалий у бувальцях чоловік».

  - Як сказано в тексті, що канікули закінчились?

  - Чи сподобався подарунок хлопчикові?

  - Прочитайте опис папуги.

  в) Стислий переказ частини.

  г) Перевірка індивідуального завдання. Розповідь про папугу  жако.

  д) Читання в особах.

  е) Складання плану ІІ частини.

ІІІ. Підсумок.

  •                   Який за жанром твір прочитали?
  •                   Хто автор?
  •                   Хто головний герой?  Чи взяли б ви його собі за друга? Чому?
  •                   Якби вас запитали, чи треба читати цей твір, щоб ви відповіли?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
5090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку