Урок 17.Тема. «Узагальнення. Тематичне оцінювання»

Про матеріал

Уроки з історії України для 7 класу викладених в 17 частинах, складено відповідно до чинної програми з історії України за підручником"Історія України" О.В. Гісем, О. О. Мартинюк.

Охоплюють Розділ 1. " Виникнення та становлення Русі- України" та Розділ 2 " Київська держава(Русь - Україна) наприкінці Х - у першій половині ХІ ст".

Уроки складено з використанням опорних конспектів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кролевець

Сумська область

 

ПІДГОТУВАЛА

РАДЧЕНКО І.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 17.

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання.

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про розвиток державності на українських землях у кінці Х – першій половині ХІ ст.; сформувати уявлення про Київську Русь (Русь – Україна) як місток між східними і західними цивілізаціями; повторити основні терміни й поняття, розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, давати характеристику історичним діячам, розкривати їх місце і значення в історичному процесі; оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення теми; перевірити вміння застосовувати здобуті знання; виховувати повагу до історії своєї країни, почуття колективізму.

Структура уроку.

І.Учитель: Прошу учнів здати опорні конспекти 6- 12,  таблицю №1.

(Асистент збирає опорні конспекти,  таблицю № 1)

ІІ. Учитель: наша робота буде поділятися на 3 частини:

  1. Тести
  2. Гра «Вгадай»
  3. Гра «Історичне доміно»

За тему ваша оцінка буде складатися з оцінки за опорні конспекти, таблицю № 1, виконання завдання на контурній карті, оцінки, отримані за творчі та додаткові завдання, що відображені в ваших особистих таблицях та оцінки, отримані на даному уроці.

Тести ви отримуєте на листках, у вас є до 10 хв., щоб дати відповідь, за кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 1 бал. Максимально 10 балів.

Тести.

1. Вкажіть , коли Володимир Великий запровадив християнство?

А.978 р.  Б. 988 р. В. 998 р.  Г.999р.

А.

Б.

В.

Г.

 

 

 

 

2. Назвіть, що становило основу економічного розвитку Київської Русі.

А. скотарство та землеробство                 Б. землеробство та чорна металургія

В.чорна металургія та торгівля                 Г. торгівля та промисли

А.

Б.

В.

Г.

 

 

 

 

3. Вставте пропуски у реченні

Віра у Бога Ісуса Христа називається…………………………………………, вона передбачає  віру в ……………………………………………………………………………… .

4.Прочитайте вірш в визначте ім’я князя

Імення він прекрасне мав

І ним себе прославив,

Також закони він писав

Для Руської держави

Для європейських королів

Він тестем був і сватом,

На різних мовах говорив,

Та ще любив читати.

__________________________________________

5. Завдяки яким обставинам великий київський князь Ярослав Мудрий у

1036 р. «став єдиновладним володарем Руської землі»?

А успадкування земель Мстислава Володимировича

Б створення зводу законів «Руська правда»

В заснування Києво-Печерського монастиря

Г перемога над печенігами у битві під Києвом

А.

Б.

В.

Г.

 

 

 

 

 

6. Прочитайте визначення і напишіть поняття, що відповідає змісту:

«Зображення або візерунок із різнокольорового скла»

_________________________________________________________________

7. Дайте визначення термінам:

Смерд  - __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 Закуп -    __________________________________________________________________

__________________________________________________________________                                                                      

 

8. Встановіть відповідність між подіями та роками:

1. 1015 р.                           А. Битва біля міста Любеча між Ярославом та

                                                Святославом

2.1016 р.                            Б. Смерть Мстислава

3. 1023 р.                           В. Запровадження християнства

4. 1036 р.                           Г. Помер Володимир Великий

                                          Д. Битва біля міста Чернігова між Ярославом та

                                               Мстиславом

 

А.

Б.

В.

Г.

Д.

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

9. Поставте події у хронологічній послідовності:

А.Хрещення Володимира                          Б.Іларіон стає митрополитом

                                                                      Київської Русі

 В.Будівництво Софійського собору       Г. Шлюб Володимира з

                                                                         візантійською принцесою Анною

 

А.

Б.

В.

Г.

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

10. Поставте події у хронологічній послідовності:

А. Розгром печенігів

Б. Хрещення Київської Русі Володимиром Великим

В. Будівництво Десятинної церкви

 Г. Видання «Руської правди»

 

А.

Б.

В.

Г.

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

2.Гра «Вгадай »

(На дошці вивішено відповіді з номерами, учитель показує надруковані портрети та малюнки або ж запускає на інтерактивній дошці, зачитує вислови,учні на своїх листках виставляють номери вірних відповідей)

7.Княгиня Ольга

5.Князь Святослав

1.Князь Володимир

2.Князь Ярослав

C:\Users\user\Desktop\img24.jpg

3.Анна, донька Ярослава Мудрого

«І коли прибув, повелів він поскидати кумирів, тих порубати, а других вогню оддати.»

Князь Володимир

«Цей же засіяв книжними словами серця віруючих людей, а ми пожинаємо, вчення одержуючи книжне»

Князь Ярослав

«Слава про ваші чесноти, прекрасна діво, дійшла до наших вух, і з великою радістю чуємо ми, що ви

виконуєте в цій дуже християнській державі [Франції] свої королівські обов’язки з похвальним завзяттям і чудовим розумом»?

Анна, донька Ярослава Мудрого

4.Софійський собор у Києві

6.Мозаїка Марії-Оранти

в Софійському соборі

 

Гра «Історичне доміно».

Учні поділяються на пари. Кожна пара отримує набір «Історичне доміно».     ( Учитель розрізає полосами гру та готує необхідну кількість матеріалу для груп. Учень викладає будь – яку картку, а його товариш повинен знайти відповідність, а потім поряд кладеться картка з таким же записом і т.д.) За командою вчителя  учні перемішують картки та беруть у довільному порядку однакову кількість карток. Починати за закінчувати гру потрібно карточкою, де є пуста клітинка. Учні швидко складають ряд, всі картки повинні бути покладені. Перша команда, яка склала ряд отримують по два бали. Гра припиняється. В наступних парах бали виставляються за ступенем складеного ряду. Команда, що нічого не склала – по 0 балів.

Проходить гра. Учитель підводить підсумок роботи. Наголошує, що за даний урок учень може отримати максимально 22 бали, що рівняється оцінці – 12. Також протягом теми учні наполегливо працювали і отримували оцінки при виконанні різних завдань, що також буде впливати на тематичну оцінку.

(Учитель максимально швидко перевіряє виконання завдань, опорних конспектів, виставляє оцінки у особистий листок учня та до класного журналу, віддає роботи учням та в особистому листку ставить тематичну та семестрову оцінку).

Домашнє завдання: повторити терміни та поняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

980 – 1015 рр

 

Правління Володимира Великого

Вотчина

Землеволодіння, що передається у спадок

Утвердження Ярослава Мудрого на київському престолі

1019 р

 

Розгром печенігів під Києвом

1036 р

Завершення будівництва Десятинної

церкви — першого кам’яного

храму на Русі

996 р.

 

хрещення Русі

988—989 рр.

Обрання Іларіона київським

митрополитом. Початок історії Києво- Печерської лаври.

1051 р.

 

Форма державного правління

Централізована монархія у формі одноосібної влади великого київського князя

Правління Ярослава Мудрого

1019 – 1054 рр.

Розгром печенігів під Києвом військами Ярослава Мудрого

1036 р.

Обрання Іларіона київським

митрополитом

1051 р.

Правління Володимира Великого

 

980—1015 рр.

Ярослав Володимирович об'єднав  уся землі під своєю зверхністю

1036 р.

 

У Європі Ярослава Мудрого називали

Тесть Європи

 

Землеволодіння, що передається у спадок

Вотчина

 


 

doc
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку