Тема. Русь-Україна за наступників Ярослава
Мета: охарактеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі; встановити історичне значення Любецького з'їзду князів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Конспект уроку
з історії України
для 7-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Русь-Україна за наступників Ярослава
Мета: охарактеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі; встановити історичне значення Любецького з’їзду князів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник.
Хід уроку
А. Протягом 1019 – 1036 рр. ділив руські землі із братом. +
Б. Запровадив християнство як державну релігію.
В. Остаточно здолав печенігів. +
Г. Збудував Золоті ворота та собор Святої Софії. +
Д. Почав карбувати срібники та злотники.
Е. Побудував Десятинну церкву.
Є. Активно здійснював між династичні шлюби. +
Князівство |
Ім’я князя |
Київ |
Ізяслав |
Чернігівщина |
Святослав |
Переяславщина |
Всеволод |
Володимир-Волинський |
Ігор |
Смоленськ |
В’ячеслав |
1-ша група – складіть 45 запитань до тексту.
2-га група – складіть кілька тез до тексту.
3-тя група – визначте причини та наслідки Любецького з’їзду.
Ізяслав Ярославович |
Святослав Ярославович |
Всеволод Ярославович |
Б, Г, Д, Є |
В, Е |
А, Ж |
А. Згідно із заповітом батька отримав у володіння переяславські землі.
Б. Вдруге залишив київський стіл після поразки від молодших братів, виїхав до Польщі та Німеччини, готуючись повернути владу.
В. Домігся змінити ставлення духовенства до себе, виділивши Печерському монастиреві кошти для будівництва Успенського собору.
Г. Був одружений з дочкою візантійського імператора Константина Мономаха.
Д. Був високоосвіченою людиною, знав п’ять мов.
Е. Протягом трирічного князювання перерозподілив землі на користь родини, підкорив собі численних родичів.
Є. Перший раз був вигнаний з київського столу під час повстання киян, спричиненого поразкою Ярославичів від половців на р. Альті.
Ж. Батько Володимира Мономаха.