Шкуматова О.Ю.
«___»__________ 20___ року
Урок №2.Сприймання людиною інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання.
Мета: Дати уявлення про повідомлення та інформацію, її властивості, види за способом сприймання.
Активізувати пізнавальні здібності учнів; розвивати увагу та пам’ять, логічне та образне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях.
Виховувати творче ставлення до справи, інтерес до вивчення інформатики, зацікавленість у розширенні своїх знань; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб.
Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання з класом
Ось прийшли ми знов у клас, Де чека комп’ютер нас. Правила ми пригадаєм Щось новеньке ми пізнаєм. Нумо сіли всі рівненько
І працюємо дружненько.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
Вправа з цеглинками LEGO «Правила безпеки в комп'ютерному класі».
(діти піднімають вгору зелену(так) або червону(ні) цеглинку на кожне правило)
1.Ти зайди спокійно в клас, тут цікаве є для вас.
2.Бігай в класі і стрибай – про безпеку забувай.
3.Ми комп'ютер поважаєм, все спокійно натискаєм.
4.До екрану я торкнусь і сусіду посміхнусь.
|
5.Залишу яблучко в портфелі, з’їм його я на перерві.
6.Я дроти чіпати буду і про струм я вмить забуду.
7.Від екрану далі сяду - бо шкідливо, я це знаю.
8.Руку буду піднімати, гарно все відповідати |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення нової теми Про що ж сьогодні піде мова на уроці? Відгадаємо ребуси:
1) Л (1=Ю) А (Людина). Отже, в центрі сьогоднішньої уваги буде людина.
2) ,, ЧУТТЯ (Відчуття). Мова сьогодні піде про те, як саме ми можемо відчувати оточуючий світ.
3) , Ц ,,(Інформація). Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо спілкуватись на тему інформації, та дізнаємось якою вона буває.
IV. Вивчення нового матеріалу
— Людина може отримувати інформацію за допомогою різних органів. Одним із таких органів є зір.
— Але й інформація буває різна. Якщо ви вирішили ознайомитись зі змістом казочки чи іншим літературним твором то така інформаціє називається текстовою.
— На уроках математики ми переважно працюємо з цифрами. Така інформація називається числова і сприймається також за допомогою зору.
— Особливо небезпечна ділянка
нашого села це дорога. Саме біля дороги ми можемо бачити безліч знаків котрі інформують нас про щось. Така інформація називається графічна, і також сприймається зором.
— За допомогою наших вушок ми можемо чути звуки музичних інструментів, дзвіночка, спів пташок, тощо. Таку інформацію ми називаємо звуковою.
— Інформація запахів сприймається людиною за допомогою носика. Це така інформація, як запахи квітів чи парфумів.
— Дотикова інформація сприймається за допомогою всього нашого тіла, а не лише за допомогою пальчиків. Скажіть який на дотик лизун, кактус, ведмедик? Звідки ви знаєте?
— За допомогою язичка та ротової порожнини ми в змозі відчути кислий смак лимона, ласувати солодкими морозивом, чи їсти сало з гірчицею)
— Узагальнюючи варто сказати, що всіх у людини є 5 відчуттів: зорове, звукове, нюхове, дотикове та смакове. А опрацюванням (осмисленням, обдумуванням) всієї інформації, що отримує людина займається мозок.
— Познайомимось з новим терміном. Слухаючи, читаючи, спостерігаючи за навколишнім світом, спілкуючись, ми отримуємо інформацію. Передають інформацію за допомогою повідомлень.
— Пограємось в гру «Відгадай предмет».Правила гри. Вчитель зав’язує гравцеві очі та надає коробку із загадковим предметом. Інші учні також не бачать цей предмет, а гравець повинен описати його так, щоб аудиторія відгадала. (Якщо гравець і знає, що це за предмет, він не повинен називати його).
Фізкультхвилинка
Спробуємо повторити всі дії які будуть нам демонструвати діти на екрані (відео фізкультхвилинка)
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Практичне завдання
Робота з інтерактивними завданнями:
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VI. Підведення підсумків уроку
Бесіда за питаннями
1. Які відчуття викликають у тебе зображені предмети? Добери до кожного з них ознаку.
2. Назви органи чуття, що допоможуть визначити, що:
а) шапка м'яка в) вам телефонують
г) квітка запашна
б) зошит зелений
2. Передай без слів товаришу повідомлення:
а) небезпека;
б) уже ранок;
в) я не вивчив уроки;
г) хочу їсти.
3. Яке повідомлення могла отримати кішка, якщо вона вигнула спину і шипить? Яким органом чуття вона могла його отримати?
VIІ. Домашнє завдання
Протягом тижня поспостерігайте, чи всі 5 органів сприйняття (вуха, очі, ніс, шкіра, язик) отримують інформацію та яка інформація була найбільш приємною для вас.