Урок №2. "Сприймання людиною інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання."

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики "Сприймання людиною інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання." Мета уроку: Дати уявлення про повідомлення та інформацію, її властивості, види за способом сприймання. Активізувати пізнавальні здібності учнів; розвивати увагу та пам’ять, логічне та образне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях.
Перегляд файлу

Шкуматова О.Ю.

«___»__________ 20___ року

Урок №2.Сприймання людиною інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання.

Мета:  Дати уявлення про повідомлення та інформацію, її властивості, види за способом сприймання.

Активізувати пізнавальні здібності учнів; розвивати увагу та пам’ять, логічне та образне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях.

Виховувати творче ставлення до справи, інтерес до вивчення інформатики, зацікавленість у розширенні своїх знань; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб.

 

Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом

Ось прийшли ми знов у клас, Де чека комп’ютер нас. Правила ми пригадаєм Щось новеньке ми пізнаєм. Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

 

image 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

Вправа з цеглинками LEGO «Правила безпеки в комп'ютерному класі».

(діти піднімають вгору зелену(так) або червону(ні) цеглинку на кожне правило)

 

1.Ти зайди спокійно в клас,  тут цікаве є для вас.

 

2.Бігай в класі і стрибай –  про безпеку забувай.

 

3.Ми комп'ютер поважаєм, все спокійно натискаєм.

 

4.До екрану я торкнусь і сусіду посміхнусь.

 

 

5.Залишу яблучко в портфелі,  з’їм його я на перерві.

 

6.Я дроти чіпати буду і про струм я вмить забуду.

 

7.Від екрану далі сяду - бо шкідливо, я це знаю.

 

8.Руку буду піднімати, гарно все відповідати

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення нової теми Про що ж сьогодні піде мова на уроці? Відгадаємо ребуси:

1)                Л image  (1=Ю)  А (Людина). Отже, в центрі сьогоднішньої уваги буде людина.

 

2)                image ,, ЧУТТЯ (Відчуття). Мова сьогодні піде про те, як саме ми можемо відчувати оточуючий світ.

 

3)                , imageЦ  ,,image(Інформація). Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо спілкуватись на тему інформації, та дізнаємось якою вона буває.

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

image Людина може отримувати інформацію за допомогою різних органів. Одним із таких органів є зір. 

— Але й інформація буває різна. Якщо ви вирішили ознайомитись зі змістом казочки чи іншим літературним твором то така інформаціє називається текстовою.

На уроках математики ми переважно працюємо з цифрами. Така інформація називається числова і сприймається також за допомогою зору.

Особливо небезпечна ділянка                          

imageнашого села це дорога. Саме біля дороги ми можемо бачити безліч знаків котрі інформують нас про щось. Така інформація називається графічна, і також сприймається зором. 

 

За допомогою наших вушок ми можемо чути звуки музичних інструментів, дзвіночка, спів пташок, тощо. Таку інформацію ми називаємо звуковою.

Інформація запахів сприймається людиною за допомогою носика. Це така інформація, як запахи квітів чи парфумів.

          

           

image Дотикова інформація сприймається за допомогою всього нашого тіла, а не лише за допомогою пальчиків. Скажіть який на дотик лизун, кактус, ведмедик? Звідки ви знаєте?

 

За допомогою язичка та ротової порожнини ми в змозі відчути кислий смак лимона, ласувати солодкими морозивом, чи їсти сало з гірчицею)

Узагальнюючи варто сказати, що всіх у людини є 5 відчуттів: зорове, звукове, нюхове, дотикове та смакове. А опрацюванням (осмисленням, обдумуванням) всієї інформації, що отримує людина займається мозок.

image 

 

Познайомимось з новим терміном. Слухаючи, читаючи, спостерігаючи за навколишнім світом, спілкуючись, ми отримуємо інформацію. Передають інформацію за допомогою повідомлень.

           

Пограємось в гру «Відгадай предмет».Правила гри. Вчитель зав’язує гравцеві очі та надає коробку із загадковим предметом. Інші учні також не бачать цей предмет, а гравець повинен описати його так, щоб аудиторія відгадала. (Якщо гравець і знає, що це за предмет, він не повинен називати його).

image 

Фізкультхвилинка

Спробуємо повторити всі дії які будуть нам демонструвати діти на екрані (відео фізкультхвилинка)

image 

           

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Практичне завдання 

Робота з інтерактивними завданнями:

Завдання 1 https://learningapps.org/28612218 Завдання 2 https://learningapps.org/28612376 Завдання 3 - https://learningapps.org/display?v=pb4x856k523

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

image 

 

VI. Підведення підсумків уроку

Бесіда за питаннями 

1.   Які відчуття викликають у тебе зображені предмети? Добери до кожного з них ознаку.

image 

 

2.   Назви органи чуття, що допоможуть визначити, що: 

а) шапка м'яка                                            в) вам телефонують 

image                                                                           image 

                                                                                  г) квітка запашна

imageб) зошит зелений

 image                                                                            

2.   Передай без слів товаришу повідомлення: 

а) небезпека; 

б) уже ранок; 

в) я не вивчив уроки; 

г) хочу їсти. 

3.   Яке повідомлення могла отримати кішка, якщо вона вигнула спину і шипить? Яким органом  чуття вона могла його отримати?

image 

VIІ. Домашнє завдання

Протягом тижня поспостерігайте, чи всі 5 органів сприйняття (вуха, очі, ніс, шкіра, язик) отримують інформацію та яка інформація була найбільш приємною для вас.

 

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 січня 2023
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку