урок №3."Розв'язування задач на тему "Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння"

Про матеріал
Розробка уроку з фізики 7 клас. Урок №3."Розв'язування задач на тему "Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння" Урок з розділу "Взаємодія тіл - 7 клас"
Перегляд файлу

Урок № 3.

 

ТЕМА  УРОКУ:  Розв’язування  задач

                    на тему «Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння».

 

       

 МЕТА:

            а). Закріпити  знання  учнів  по  темі  «Сила  тяжіння.

                 Закон всесвітнього тяжіння».

            б). Формувати  логічне  мислення  та  пам’ять.

            в). Виховувати  відповідальне  ставлення  до  навчання  .

 

 

 

ТИП  УРОКУ:  урок  розвитку практичних умінь і навичок при

               розв’язуванні  винахідницьких задач .

 

         

ФОРМИ  І  МЕТОДИ

       проведення  уроку: практично – репродуктивний.

 

 

 

 ОБЛАДНАННЯ:

  • Картка самооцінювання №4.

              -     ІКТ.           

              -     Роздатковий  матеріал (індивідуальні  картки).

              -     Виставка книг на тему:

                       «Цікаві задачі з фізики».

               -  Виставка учнівських малюнків

                       на тему: «Прояви гравітації».

 

 

СТРУКТУРА  УРОКУ

1.Організаційний  момент: - 2 хв.

     а). Оголосити  тему  уроку;

     б). Мотивація  навчально-пізнавальної  діяльності  учнів.

                

 

 

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ  опорних  знань  учнів: - 5 хв.

          Перевірка домашнього завдання.

Усно:

а). Екскурсія до виставочного залу

( Міні повідомлення по домашнім малюнкам );

б).  Бліц опитування:

- Чому камінь, кинутий у горизонтальному напрямі, не летить прямолінійно?

- Де розташована точка прикладання сили тяжіння?

- Яка сила є причиною руху краплин дощу до Землі?

- Чи змінюється помітно сила тяжіння, що діє на літак, під час його польоту?

 (літак летить уздовж однієї паралелі на постійній висоті ).

         -  Які сили  спричини виникнення:  F= m q                                                    

  

 

 

 3 ( 4 ).  ФОРМУВАННЯ  УМІНЬ  І  НАВИЧОК: -30 хв.

            

1.  Усно ( робота  з  ІКТ ) -

 

 а).  Назвати  фізичні  величини і їх одиниці вимірювання

                 [ m ] - ?                  [ F ] - ?              [ G ] - ?

   

б). [ G ] – фізичний зміст ?

   

 в). Як читається закон всесвітнього тяжіння ?

                      

 

2.  Обговорення якісних задач

     ( робота в  парах по індивідуальних картках):

 

 

Картка 1 - Задача № 1 (В. К. Фурсов ): Перед конструктором міжпланетної   лабораторії поставили два питання:

1. Яка імовірність попадання в лабораторію якогось  із холодних тіл, що рухаються в космосі?

  1. За який час лабораторія зможе перенестись із одної області

сонячної  системи в іншу?

Яке з цих питань він зможе вирішити, вважаючи лабораторію – матеріальною точкою?

 ( відповідь - 2 ).

 

 

Карточка 2 – Задача № 19 ( В. К. Фурсов ): Учні дискутували про те, як знайти рівнодійну сил тяжіння, що діє на осколки снаряду що розірвався. Як би ви відповіли на це питання?

( неможливо ).

 

 

3. Письмово  ( на дошці )

Задача 1:  Якою є маса кошика яблук, якщо на нього діє Ғт. = 500Н?

Задача 2:  Знайдіть силу тяжіння, що діє сталевий виливок

                  об’ємом 10 дм 3.

Задача 3:  На мідну кулю об’ємом 120 см.3 діє сила тяжіння 8,5 Н.

                 Суцільна ця куля чи порожниста? ( порожниста ).

 

4. Самостійна робота  ( по індивідуальних  картках ) .

 

 

 

5. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ: - 5 хв.

         

 Основне:  Повторити ключові питання теми :

                           - «Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння» 

                            ( користуючись книжками з виставки ).

                          - Задачі:  №, №              

  Творче:   Запропонувати проект приладу, що зможе  продемонструвати стан невагомості.

 

 6. ПІДСУМОК УРОКУ: - 3 хв.

Оцінюємо роботу учнів на уроці ( з врахуванням самооцінювання).

Додаток:

Картка №4

 

Самооцінка розуміння фізичного змісту задачі

(при розв’язуванні якісних та кількісних задач)

 

Прізвище учня

 

_____________________________________

Оцінка

Рекомендовано

Отримав

  1. «Ключові слова» задачі

0-1 бал

 

  1. Основні формули для розв’язування  задачі

1-2 бали

 

  1. Розмірність фізичних величин

2-3 бали

 

  1. Розв’язок задачі

3-4 бали

 

Сума балів:

 

 

 

Картка №6

 

 

Оцінювання (з елементами самооцінки) роботи учнів

(для визначення рейтингу учня з даної теми)

 

Прізвище, ім’я

Дата

Д/З

Вчитель

Робота на уроці

Учень

Вчитель

1

Бондаренко Артем

 

 

 

Загальна оцінка за урок:

 

2

Водотовка Софія

 

 

 

Загальна оцінка за урок:

 

3

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку