Що таке композиція ?Композиція - це побудова художнього твору.
Номер слайду 3
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку. Яких тварин ви знаєте?Яких із них можна побачити в зоопарку?А яких птахів ви знаєте?А які тварини не живуть, ані в зоопарку, ані в наших домівках, ані в лісах, ані в полях?Сьогодні на уроці ми помандруємо у світ видатної української художниці Марії Оксентіївни Примаченко і познайомимося з незвичайними героями її творі, яких не можна побачити ані у природі, ані у зоопарку. А також ми навчимося малювати у техніці петриківського розпису.
Номер слайду 4
Вивчення нового матеріалу— Колись на Україні жила цікава художниця. Її роботи зовсім не були схожі на роботи інших художників. Цю народну талановиту майстриню звали Марія Оксентіївна Примаченко. Її твори дуже казкові, а персонажі — загадкові тварини та птахи. «Починалося все це так,— згадувала художниця.— Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей. На піску малювала всякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей. Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату...» Кожен приходив подивитися на цю дивину, зроблену руками дівчинки. Хвалили. Сусіди просили і їх хати прикрасити.— Подивіться уважно на її роботи.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
— Чи бачили ви таких тварин та птахів у природі або в зоопарку? Правильно, не бачили. Тому що вони створені фантазією художниці.— Що вас найбільше вразило у картинах Марії Примаченко?— Зверніть увагу на колірну гаму картин художниці. Які кольори переважають у її роботах?
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Розповідь про петриківський розпис— У Дніпропетровській області знаходиться невелике село, назва якого відома сьогодні в усьому світі — Петриківка. Майстри Петриківки з давніх-давен відзначалися своїми квітковими орнаментами. Фантазія майстрів уплітає в єдиний візерунок стилізовані зображення садових і польових квітів, колосся злаків, ґрон ягід і плодів, птахів, метеликів — прадавні символи краси та родючості нашої землі. Ці візерунки завжди виконують теплими яскравими кольорами. Спочатку визначають місця великих колірних плям, потім промальовують дрібні деталі.
Номер слайду 13
— Подивіться уважно на характерні форми мазків, які застосовують у петриківському розписі.
Номер слайду 14
Організація сприйняття творів мистецтва Подивіться уважно ці зображення. — Що є головним у композиції? Які другорядні деталі підкреслюють та посилюють головне зображення?
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Перегляд відео
Номер слайду 20
Актуалізація вивченого матеріалу— Із творчістю якої художниці ми познайомилися сьогодні на уроці?— Що відрізняє твори Марії Оксентіївни Примаченко від творів уже відомих вам художників?— З якою ще технікою ми познайомились?
Номер слайду 21
Фізкультхвилинка
Номер слайду 22
Індивідуальна робота за творчим завданням
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Підведення підсумків уроку. Рефлексія— Хто припустився помилок? Як їх можна було уникнути?— З яким настроєм закінчуєте урок?