Урок 48. Ділимо складену задачу на прості. План розв'язування задачі. Обчислення значення виразу зі змінноюРозділ 3. Розв'язуємо складені задачі

Про матеріал
Мета: формувати вміння розв'язувати складені задачі: актуалізувати поняття складеної задачі, вміння розбивати складену задачу на прості; учити складати план розв'язування задачі; формувати вміння обчислювати значення виразів із змінною; порівнювати математичні вирази логічним способом; закріпити розуміння залежності між результатами додавання або віднімання від зміни одного з компонентів; розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння; стимулювати цікавість до математики; виховувати старанність, товариськість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 48. Ділимо складену задачу на прості. План розв'язування задачі. Обчислення значення виразу зі змінною. Розділ 3. Розв'язуємо складені задачі

Номер слайду 2

Мета: формувати вміння розв'язувати складені задачі: актуалізувати поняття складеної задачі, вміння розбивати складену задачу на прості; учити складати план розв'язування задачі; формувати вміння обчислювати значення виразів із змінною; порівнювати математичні вирази логічним способом; закріпити розуміння залежності між результатами додавання або віднімання від зміни одного з компонентів; розвивати функціональнемислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння; стимулювати цікавість до математики; виховувати старанність, товариськість. Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу2. Перевірка домашнього завдання (с. 50, № 4)— Яку дію виконували першою? Що отримали в результаті?

Номер слайду 4

Каліграфічна хвилинка— Розгляньте уважно схему та початок ряду чисел. Подумайте, які числа будуть наступними.1927 — Запишіть утворений ряд чисел каліграфічно.— Розкладіть кожне число на розрядні доданки (усно).

Номер слайду 5

Математичний диктант. Запишіть числа, що містять: 4 десятки і 8 одиниць; 5 десятків; 2 десятки і 7 одиниць; 2 одиниці; 1 десяток і 9 одиниць. Запишіть «сусідів» числа: 69, 21. Замініть число 23 сумою десятків і одиниць. Обчисліть значення суми 9 і 6, 7 і 4. Обчисліть різницю чисел 16 і 8, 14 і 7.

Номер слайду 6

Перевірка 4850272196870202220+3=239+6=1516-8=814-7=14

Номер слайду 7

Формування вміння розв'язувати задачі1) Формування вміння розбивати складену задачу на прості (с. 51, № 1)— Перекажіть умову. Назвіть запитання.— Яка це задача: проста чи складена? Поясніть свою думку.— Виділіть числові дані. Яке число є шуканим?— Про що йдеться в задачі? Розгляньте короткий запис. Які ключові слова виділили? Чи згодні ви з цим? Оцініть правильність складання короткого запису: чи відомо, скільки кілограмів цвяхів було в майстра? А що відомо? Погляньте, як це записано у короткому записі. Чи відомо, скільки кілограмів цвяхів витратив майстер? Чи згодні ви з відповідним записом? Чи відомо, скільки кілограмів цвяхів залишилось у майстра?

Номер слайду 8

— За коротким записом пояснюємо числа задачі. Що означає число 3? число 8? число 4? Яке число є шуканим?— Яке запитання задачі?— Поясніть, що позначають кольорові відрізки на графічній схемі задачі. Пояснення поданої схеми аналізу.— Що достатньо знати, аби відповісти на запитання задачі? Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? Чому? Що достатньо знати, аби дізнатися, скільки всього кілограмів цвяхів було в майстра? Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? Чи можна відразу відповісти на це запитання? Чому? Отже, ми від запитання задачі перейшли до числових даних, аналіз закінчено. Розгляньте, як на схемі аналізу виділено прості задачі. Назвіть запитання першої простої задачі. Яким трикутником виділено на схемі аналізу першу просту задачу? Перекажіть першу просту задачу. Покажіть її опорну схему. Розгляньте короткий запис і обведіть рамочкою у короткому записі цю просту задачу:

Номер слайду 9

Було — ?, 3 кг і 8 кг. Витратив — 4 кг. Залишилося — ?— Розкажіть другу просту задачу. Яким трикутником її виділено в схемі аналізу?

Номер слайду 10

Другу просту задачу можна побачити й на короткому записі: Було — ?, 3 кг і 8 кг. Витратив — 4 кг. Залишилося — ?Складання плану розв'язування.

Номер слайду 11

— Будьте уважними й запам'ятайте, як слід міркувати при складанні плану розв'язування задачі.— Повторіть запитання першої простої задачі. На це запитання ми відповімо першою дією. Про що ми дізнаємося першою дією?— Повторіть запитання другої простої задачі. На це запитання ми відповімо другою дією. Про що ми дізнаємося другою дією? Таким чином, складено план розв'язування задачі, який визначає порядок виконання дій. Запис розв'язання задачі під керівництвом учителя.

Номер слайду 12

Ознайомлення з пам'яткою «Працюю над задачею»

Номер слайду 13

Удосконалення обчислювальних навичок1) Формування вміння обчислювати значення виразів за діями. Робота з конструктором LEGO. Робота в парах (с. 51, № 2).— Проставте порядок виконання дій. Поясніть свій вибір.— Обчисліть значення виразів. До кожного прикладу складіть кольорову доріжку.

Номер слайду 14

12 - (5 + 6) + 2421 + (16 - 8 + 2) - 30

Номер слайду 15

Самостійна робота Обчислення значень виразів зі змінною (с. 51, № 3)— Чим цікавими були вирази? (Дві змінні, що мали однакове значення.)

Номер слайду 16

Фізкультхвилинка

Номер слайду 17

Закріплення розуміння залежності між результатами арифметичних дій додавання й віднімання та зміною одного з компонентів (с. 51, № 4)Завдання виконують з коментованим письмом.— Прочитайте кожний вираз у стовпчику, називаючи компоненти і результат. Який компонент змінюється? Як? На скільки? Як ця зміна впливає на результат?

Номер слайду 18

Удосконалення вміння порівнювати вирази. Самостійна робота (с. 51, № 5)— Якими способами можна користуватися, порівнюючи вирази. (Перший — обчислення значення виразів. Другий — логічний на основі розуміння зміни залежності результату від зміни значення компонента дії.)— Який спосіб більш раціональний і зручний? Яким способом будеш користуватися ти?— Порівняйте вирази зручним для себе способом. Перевірка з використанням цеглинок конструктора LEGO.— Покажіть цеглинку відповідного кольору: знак «більше» — синій, знак «менше» — оранжевий, знак «дорівнює» — зелений.

Номер слайду 19

Геометрично-логічні завдання. Виміряй довжину олівців.2) Дізнайся довжину такси.

Номер слайду 20

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 51, № 2, 5)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»— Продовжте речення: «Знаю... Можу... Навчився(лася) краще... Потренуюся ще... Мене зацікавило... Розкажу батькам про...».

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 січня 2022
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку